Haaienvinantenne monteren Lexus ct200h luxury line (2013)

Christel

Nieuw hier
19 sep 2020
3
0
0
Goedemiddag!

Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een Lexus ct200h luxury line (2013). Waar ik zeer tevreden mee ben. Echter, wil ik wel graag een 'haaienvinantenne' op de Lexus bevestigen. Maar ik ben dus verder echt een leek wat auto's betreft, iemand enig idee hoe ik dat kan doen??

Ik had via AliExpress een haaienvinantenne besteld (zie foto onderstaand), ik dacht ik schroef de antenne van de voet en over de voet plak ik deze haaienvin. Maar helaas, bij ontvangst kwam ik erachter dat de haaienvin niet over de voet past.

Weet iemand wat ik hier wel voor nodig heb?

M'n auto gaat volgende maand naar de Lexus dealer voor onderhoud, dus ik kan het ook aan hen vragen. Maar mocht dit makkelijk zelf te realiseren zijn, dan scheelt dat uiteraard weer!

Alvast bedankt!

Lexus.jpg


haaienvin.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Ik zou er een dremel op los laten, dan hoef je de auto niet te modificeren.
Maar een ander dingetje: Deze antennes zijn dieptriest slecht, ze liggen plat op de auto waardoor de auto als een reflector gaat dienen en de signalen van boven moeten komen. Plus de antenne is v??l te klein om fatsoenlijk FM te ontvangen. Waarom denk je dat een FM radio antenne zo groot is?

(In het ideale geval zou de antenne een halve of 5/8 golflengte moeten hebben, bij FM is dat 3 meter / 2 = 1.5 meter.)