Design dak?

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Ik begreep van de dealer en ook uit de boekjes dat een design dak mogelijk is. Je kunt een andere kleur aan je dak geven of bijvoorbeeld een carbon look. Dit wordt gedaan middels een wrapping. Ik heb getwijfeld om dit te doen maar ben uiteindelijk toch voor een solide look gegaan.

Ik ben nu toch benieuwd: heeft hier iemand voor gekozen zo ja ben je er tevreden over?
Ik heb wel de volgende wagen bij Lexus Zwolle zien staan die het lijkt te hebben:
 

Bijlagen

  • foto 2(2).JPG
    foto 2(2).JPG
    140,6 KB · Weergaven: 39

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
@Termin8r Wat heb je aan carbon spiegelkappen, wat heb je aan groter formaat velgen, wat heb je aan ?berhaupt een andere kleur dan zwart? Het is persoonlijke smaak en onderscheid je wagen van de anderen. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Citroen DS3, daar is geen 1 versie hetzelfde van omdat die totaal te customizen is.
Als ik wit mooi had gevonden als kleur voor een auto had ik zeker een donker dak genomen icm de donkere F-Sport velgen. Erg goede combinatie!
Ik merk echter dat de doelgroep die voor zo een dak zou kiezen niet bij het merendeel van de Lexusberijders zit ;)
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Ik begrijp het wel, maar het past niet zo goed binnen m'n referentiekader. Ik ben erg van de inhoud en het functionele en oppervlakkige uiterlijkheden boeien me nauwelijks. Dat gaat feitelijk om niet meer dan de wijze waarop iets het licht op mijn netvlies reflecteert en daar hecht ik bitter weinig waarde aan. Zeker als het om de buitenkant van een auto gaat zal het me allemaal worst wezen, want als ik erin zit zie ik er zelf toch niks van. Ik voel ook niet de behoefte om iets 'uit te stralen' met m'n auto, want ik heb 't ding voor mezelf en niet voor de buren, collega's of mede-filerijders.

Saai h??
 

Pedroby

Nieuw hier
15 okt 2011
15
0
1
Ik vind het wel mooi zo'n zwart dak. Heb bij mijn 2e auto ook heel lang getwijfeld dit te laten doen, maar vond de prijs belachelijk voor een stukje plastic folie plakken.
Het leuke hiervan is wel dat je het er weer af kunt halen als je het zat bent.

Nee, je hebt er niets aan! Ja het is weggegooit geld!
Ja, je kunt je persoonlijke tintje geven aan de auto en je onderscheiden van de massa.
Zit er bij mijn CT ook wel eens mee in mijn hoofd...net als de carbon spiegels. Maar helaas kan ik die nergens bezichtigen.
Heb je niet toevallig meer foto's van deze auto met zwart dak?

En idd vermoed ik dat het meerendeel van de CT rijders zich hier niet meer kunnen, of willen conformeren.
 

Pedroby

Nieuw hier
15 okt 2011
15
0
1
Vandaag mooi weer..stukje fietsen en kwam ik toevallig ook een witte ct tegen met zwart dak en achterspoiler..ik twijfelde nog, maar ben nu overtuigd..ziet er erg strak uit en geeft de lijnen veel mooier weer. maar dat zie je ook al bij bijv. een nieuwe m3.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik had de optie voor een design dak niet gezien in het boekje of op het bestelformulier. Had er ook niet voor gekozen, maar heb het dus ook niet gezien. Wellicht is dat recentelijk ingevoerd?
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Maistah zei:
Ik had de optie voor een design dak niet gezien in het boekje of op het bestelformulier. Had er ook niet voor gekozen, maar heb het dus ook niet gezien. Wellicht is dat recentelijk ingevoerd?

Ik weet niet of het recentelijk ingevoerd is maar het staat tegenwoordig gewoon in de boekjes.

Dnns zei:
Is dit af-fabriek dan?
Lijkt me in ieder geval makkelijk achteraf te realiseren door een wrap.

Klopt, het is een wrap. Kan er dus ook weer af als je het zat bent.
 

kx22

Nieuw hier
13 mrt 2012
1
0
0
Enig idee hoeveel dit kost? Vind het wel mooi staan. Jammer dat het geen panorama dak is. Dan heeft het ook een beetje nut.