portier vraag

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
toen ik hem kreeg liet ik het instellen dat als ik op p druk alle deuren unlocken.
dit blijkt dus niet handig want als ik hem op p zet om ff te wachten op iemand wil ik niet dat alle deuren unlocked raken.
dit kan ik terug zetten las ik.
nu zit ik na te denken over andere opties.

is het mogelijk om in te stellen dat als de portieren gelocked zijn de beide voorste deuren van binnen uit te openen zijn?
standaard lukt het wel met de berijdersdeur maar de passagiersdeur blijft gelocked, tenzij ik handmatig de deuren van lock af haal.

ik keek een beetje door de handleidingen maar kan het niet echt achterhalen.
wel driver door unlocked op pagina 650 maar ik wil dat alleen de voorste deuren unlocked worden.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Heb ik ook mee zitten worstelen.

Oorspronkelijk leek me handig dat bij het openen van het bestuurdersportier alle andere portieren ook ontgrendelen. Ik wil namelijk juist wel dat de achterportieren dan ook van buitenaf te openen zijn, omdat ik bij woon/werkverkeer mijn koffertje en evt. laptoptas uit de auto wil pakken.
Echter, in de praktijk blijkt dat deze ontgrendeling alleen werkt als je binnen 10 seconden het bestuurdersportier opent (staat wel vermeld in de USA manual, niet in de NL versie). Als je dus na 10 seconden je deur opent, moet je alsnog het achterportier met de afstandsbediening openen, en dat vind ik op z'n zachts gezegd nogal omslachtig...

Ik heb dus toch gekozen voor ontgrendeling van alle portieren i.c.m. de P stand (de auto gaat ook automatisch op P na het indrukken van de STOP knop). Dat werkt voor mij het prettigste. Ik gebruik normaal gesproken tijdens een rit nooit de P stand. Als ik ergens moet wachten, of ik moet iemand afzetten, dan zet ik de auto met het pookje in de N stand. Dat vind ik voldoende.
Het bewust ontgrendelen van de portieren doe ik dan eventueel met de schakelaar op het deurpaneel (zit ook aan de bijrijderskant).

N.B. Er is volgens mij geen optie om alleen de voorportieren electrisch te ontgrendelen.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Wellicht past mijn vraag in dezelfde categorie. De achterklep kan ik niet openen bij ingeschakeld hybride systeem. Eerst OFF en dan kan ik de klep openen, wat overigens gepaard gaat met tweemaal knipperen van de alarmlichten.
Zie ik iets over het hoofd of moet het systeem uit staan om de klep te kunnen openen.
Dan nog het knipperen. Omdat het wijst op ontgrendelen vermoed ik het daarin te moeten zoeken, maar kom er niet uit.

Edit: Heb zojuist de LPS voor dit onderwerp gevonden. Weer studiemateriaal er bij. :oops:

Edit#2: Heb volgens het navigatiescherm geen LPS rubriek. Dus toch de dealert. :(

Edit#3: Op 31/10/11 schreef Dnns: "Je vind 'customize' in het informatieschermpje in het tellerhuis, door op je stuur op Disp te drukken (als je stilstaat met de auto). Onder customize staan vervolgens de 'lock' opties die je in kunt stellen.
Als je stilstaat met de auto. Dat was de crux.
Eind goed al goed met dank aan degenen die dit forum zo nuttig maken!!
 
Laatst bewerkt: