Xenon "draadje"

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Hallo Allemaal,

Op de een of andere manier is er geen "bevredigend" topic te vinden vwbt het inbouwen van Xenon in een CT
dus vandaar dat ik dit "Draadje" open in de hoop dat het een centraal punt wordt waar ideeen, tips en instructies over het inbouwen van Xenon zich opstapelen

Na enige twijfel toch maar een Xenon setje besteld voor mijn CT200H.
Ik heb mijn keuze laten vallen op een H11 setje 4300K van Lince.

Vanmiddag ontvangen en onmiddelijk ingebouwd. als volgt:
*Kap van de power control box en de kap boven de radiateur gedemonteerd door simpelweg de sluitdopjes in te drukken
*Aanzuigbuis van het luchtfilter losgehaald en opzij gemanoevreerd
*H11 lampje een slag tegen de klok indraaien en uit de lamp halen
*Contra stekker induwen en uit de lamp trekken.
*Daarna de Xenon lamp in omgekeerde volgorde er weer inzetten. (je kunt net tussen de koplamp unit en de carrosserie doorkijken om te zien of je de lamp in het gaatje duwt) wel even goed aanduwen om er zeker van te zijn dat de passing goed in elkaar valt
* De xenon lamp aansluiten op de ballast en de contrastekker van de lamp. Paarse draad is de plus en de wit zwarte is de min

Daarna kun je de andere kant precies zo doen.


Mijn bevindingen:

De rechterkant deed het in een keer maar de linkerkant weigerde eerst dienst. bij het loshalen van de ballast deed deze het wel. Ballast weer vast gezet en toen weer niet, Los, weer wel, en nu zit de ballast weer vast en doen allebei de lampen het (op hoop van zegen)

Onder de kap is weinig ruimte om je ballast mooi kwijt te kunnen.

Wie heeft zijn Ballast waar geplaatst vraag ik me af?

Ik heb mijn Ballast links voor de power controlbox en rechts naast de vul opening van de ruitenwisser vloeistof.
Aangezien het al donker begon te worden heb ik nog niet veel verder gekeken naar geschikte plekken. Ik ben zelf niet tevreden met de plaatsing van de rechter ballast zo dicht bij de vulpijp van de ruitenwisser vloeistof.

Ten tweede, zou de ballast, last kunnen hebben van de power control box zodat ie een paar keer weigerde?

Al met al.. het werkt maar ik ben zelf nog niet 100% happy met de plaatsing van de ballast,

Wie heeft nog meer ideeen en tips om netjes de ballast in te bouwen?


edit:
Het niet ontsteken van Xenon lijkt een voorkomend probleem te zijn zonder nog echt duidelijke oorzaak
zie: http://www.ct200hforum.com/forum/lexus- ... 500-k.html

Of dit alleen betrekking heeft op 55W of ook op 35W wordt me uit dit forum niet echt duidelijk.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hi Algert! Wat betreft je xenon die niet gelijk aan wilde, zou je Lince misschien een pm kunnen sturen met een link naar dit draadje, zo kan hij er ook op reageren, hij zal ongetwijfeld een antwoord voor je hebben. Wat betreft het plaatsen, als je het heel mooi wilt doen, dan zou je je voorbumper eraf moeten halen en dan je ballasts achter je bumper wegwerken, anders zullen ze toch altijd in zicht blijven denk ik... iemand anders meer ideeen?
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Ik kwam er vanochten achter na wat testen dat wanneer je de verlichting verzet van "auto" naar dimlicht de bestuurderszijde niet ontsteekt. Wanneer je de verlichting naar 0 draait en dan weer terug naar dimlicht dan ontsteekt de lamp wel. Dit lijkt in lijn te liggen met het aangehaalde topic in de eerste post.

"edit"
Dus het niet krijgen van voldoende piekspanning om te ontsteking
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Zal vanavond eens kijken of op standje "auto" de xenon wel direct ontsteekt of dat de bestuurderszijde niet meekomt. Dan kan het nl. wel een issue worden als je van daglicht de schemer inrijdt op "auto" en 1 lamp niet meekomt .
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Vandaag maar eens verder de "zaak" onderzocht.

Het draaien van auto naar dimlicht levert nog steeds geen resultaat op voor de bestuurderszijde. Draaien van 0 naar dimlicht was schijnbaar een lucky shot deze morgen want ik heb het niet meer voor elkaar gekregen. Dus toen ontstond er twijfel... Ballast niet goed? lampje niet goed? De ballast gewisseld, zelfde symptoom. Lampje gewisseld, zelfde symptoom. het licht aan bestuurderszijde bleef uit. ondanks dit toch de ballasten maar weer teruggebouwd en aan passagierszijde voor het koelwater tankje gelegd (koelwatertankje uitbouwen is 2 boutjes en dan leg je em zo aan de kant en met een beetje dubbelzijdig klitteband (dat is het volgens mij altijd ...... :roll: ) zet je de ballast vast.

uiteindelijk begon de schemer in te vallen en heb ik de kappen weer terug gebouwd (foto's staan onderaan met het resultaat) kap dicht. Verlichting op auto. Starten, en er was licht!! thuis, bij de supermarkt, de bouwmarkt en een paar testjes voor de garage.

Dus op de een of andere manier is er toch voldoende startspanning in de "auto" stand om te ontsteken maar te weinig wanneer je doordraait van "auto" of 0 naar dimlicht.

resum?
van 0 naar dimlicht = bestuurderzijde gaat niet aan
van "auto" naar dimlicht = bestuurderszijde gaat niet aan
van daglicht naar schemer = bestuurderszijde gaat niet aan
starten in schemer of donker = beide lampen gaan aan.

wat mij betreft stinkt dit naar de "japanse" misdaad
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
mlcoolj zei:
Hi Algert! Wat betreft je xenon die niet gelijk aan wilde, zou je Lince misschien een pm kunnen sturen met een link naar dit draadje, zo kan hij er ook op reageren, hij zal ongetwijfeld een antwoord voor je hebben.

CT is helaas nog te nieuw, heb er zelf weinig info over, dan wel feedback van de gebruikers. Ik kan eigenlijk pas advies geven, welke set/ballast juist NIET te nemen, bij problemen.
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Lince zei:
feedback van de gebruikers

tadaa!! :)

Gebruiker dnns heeft ook een setje voor de ct200 gekocht. ik heb al een PM gestuurd of hij problemen heeft.
wss heeft hij de set met slimline ballast.

wordt een trial en error denk ik. de set functioneert wel alleen niet onder alle omstandigheden die denk ik buiten de set om gezocht moeten worden of door een trial and error met verschillende componenten
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Slimline ballast werkt. van "0" naar dimlicht, van "auto" naar dimlicht en op automatisch heb ik totnogtoe geen misfire kunnen ontdekken.

@lince: Zit er in dat zwarte kastje wat aan de ballast vast hangt een condensator?
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Over het weekend verschillende scenario's gereden (zit weer +500km op) en geen een keer gefaald. Dus de conclusie lijkt me dan CT200+Slimline is mss de enige werkende combi.
 

wesleyk12

Nieuw hier
16 feb 2012
7
0
0
Ik heb de xenon slimline set van Lince er nu een maandje in zitten. in het begin eigenlijk nooit problemen gehad met het aan gaan. De laatste week echter helaas wel. Vaak gaat bij mij ook de bestuurderszijde niet aan. Alle standen van de verlichting al een keer geprobeerd met aan/uit zetten.

Als ik geluk heb en de motor draait en ik schakel de verlichting in dan wil die soms wel weer aan gaan..
@Lince, al een idee hoe we dit kunnen oplossen?
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Als de verlichting op 'auto' staat en je start 's avonds de auto? Gaat het dan wel goed?

Ballasten al eens omgewisseld?

Verlichting uit, auto starten, wachten tot motor aanslaat en dan het licht aan zetten, werkt dat?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Inderdaad vreemd verhaal, blijkbaar zijn er alleen problemen met de CT, want bij andere modellen zijn deze problemen niet bekend naar mijn weten.

Misschien dat er een bepaalde piekspanning zijn die door de ct worden doorgestuurd die ballasten niet zo fijn vinden.

Zoals ook al is aangegeven, de ct is vrij nieuw, dus er is nog weinig feedback.

Zou even direct contact opnemen met lince om te kijken wat te doen.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
wesleyk12 zei:
@Lince, al een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Wellicht is het slim, om mij per PB of e-mail te laten weten als er problemen zijn. Ik neus niet elke dag op het forum rond. Heb dit nu via een forumlid gehoord, anders had ik nu nog niet gereageerd.

Als het enkel de bestuurszijde is, dan zou ik proberen de ballasten links-rechts uit te wisselen. Dan zien, of het probleem zich meeverhuist. Als probleem aan zelfde kant blijft voordoen, dus bestuurderszijde, dan de lampen links-rechts uitwisselen en dan kijken of het probleem zich meeverhuist.

Als het probleem zich meteen al meeverhuist, dan kan je al een conclusie trekken, waar het aan ligt. Dan is ballast of lamp defect.
 

wesleyk12

Nieuw hier
16 feb 2012
7
0
0
Ik heb nog steeds problemen en altijd aan de bestuurderzijde. Het is ook nog steeds random. Soms doet hij het wel.. soms niet. IK ben er nog niet aan toegekomen om de ballast of lampjes om te draaien.
 

kei

Nieuw hier
1 mei 2012
7
0
0
Weslyk12 heb je het nu al kunnen testen? Ik ben namelijk ook ge?nteresseerd in het setje aangezien ik vaak over onverlichte landweggetjes rij.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou het gewoon bestellen, heb al meerdere setjes voor vrienden en familie gekocht vroeger. Eerste defecte lamp kwam na 4 jaar, de rest rijdt nog vrolijk rond.