Winterbanden & welke "steek"

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Hallo,
Winterbanden en velg aan het zoeken. Twijfel over originele Lexus-velgen, dan wel 2de hands.
Ik heb 16inchers, dus bandenmaat 205 55 R16 91V.
En dan mijn vraag... heeft de velg de steek 5 x 112?
Ik vermoed dat dit 5 bouten is, met diameter as 112 of zo?
Dank.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Ik heb de vorige winter Michelin Primacy winterbanden erop laten leggen (op de originele velg). Ben er heel tevreden over. Ook bij verse en aangereden sneeuw geen probleem gehad. Ik heb 17" velgen, en ik vind de Michelin's op ruw wegdek (b.v. de autosnelwegen in Belgi? ;) een stuk comfortabeler dan de originele Yokohama DB zomerbanden.
Informatie over de "steek" vind je o.a. hier: http://www.hrps.demon.nl/vwbusclub/Banden.htm

Gr. Peter
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Na bezoek bandenboer om de hoek kan ik deze vraag zelf beantwoorden: de steek is 5/100, en "uitsteek" heeft nummer ET38. Heb mezelf velgen ATS Twister gekocht, een velg die wordt aangeraden voor winterse omstandigheden en winterbanden (iets donkerder van kleur, en speciale coating). Dat de banden Michelin gingen worden stond eigenlijk al vast, na het lezen van wat reviews, wordt het de Alpin A4, 205 55 R16 91H
Totaal net geen 1000 euro. All inclusive. Bewaren en schoonmaken van velg bij bandenboer.