Wassen CT200h

RignusM

Nieuw hier
22 dec 2012
5
0
1
Sinds kort ben ik in het gelukkige bezit van een CT200h. Gezien de fijne weersomstandigheden is de auto erg smerig. Kun je een nieuwe auto direct door de wasstraat halen en kun je dan ook wassen met was en/of Rain-X? Ik heb gehoord, dat je een nieuwe auto niet direct moet wassen met Rain-X, maar pas na een paar maanden. Weet iemand hoe dat zit?
Een andere vraag is hoe de auto in de stand N te krijgen als de auto door een wasstraat "getrokken" wordt, uiteraard zonder de auto te starten?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Voor 'N' stand moet ie aanstaan. Je kunt de motor (en uitlaatgassen) uitschakelen door voor de EV stand te kiezen en dan naar binnen te rijden, mits voldoende acculading.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
De auto kan je in de N-stand zetten, door de "versnellingshandel" naar links te duwen en dan even vast te houden.
Rain-X heb ik slechte ervaringen mee, zeker op de voorruit. Om het er weer af te krijgen kost heel veel moeite en tijd.
V.w.b. de wasstraat zou ik er een kiezen die niet met borstels werkt, maar met lappen. Zo krijg jen geen krasjes op de lak.

Robbert-Jan
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Eens met Robbert, Rain-X is rotzooi. Ruit en wissers schoonhouden geeft prima resultaat. Het beste resultaat geeft wassen met de hand. Iedere paar weken een goed uur en je lak blijft mooi en makkelijk schoon te maken.
Ik vond de CT die ik even had niet goed schoon worden in de verschillende wasstraten, zeker bij de achterruit. En lappen of niet, iedere wasstraat zorgt voor krassen. In mindere mate of op de langere termijn.
Maar goed, geen idee hoe je daarin staat Ringusm, blijft een keus ;)