DAB radio niet werkzaam?

ed-lexus

Nieuw hier
12 jul 2011
12
1
0
Beste forum lezers,
In mijn CT200h Business Line met navigatie, geeft mijn radio aan (op een knop) AM / DAB. Hieronder zit slechts een slecht functionerend AM/MW zenderbereik, geen DAB.
Wie weet wat er mogelijk is met deze radio?
Alsnog DAB ontvangst?

Groeten, Ed
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Dat was mijn eerste gedachte ook..... Ik ging er namelijk ook van uit dat Dab moest werken, tot ik er achter kwam dat je een Dab antenne moet hebben. Dus helaas....
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
De knop AM/DAB zit er wel echter als voorbereiding, de DAB module zit niet in de auto gemonteerd, dit is wat de dealer (Lexus Arnhem) mij verteld heeft. Als je in je scherm display "audio" aanklikt zul je zien dat AM, FM,USB,AUX,BLUETOOTH en HDD aan te sturen zijn en DAB niet. De DAB module zal apart aangeschaft moeten worden incl. de antenne.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ik heb een aftermarket DAB+
kan het iedereen aanraden ,en idd zo plak antenne op mn voorraam
geluid is erg goed , geen storing en de extra zenders vind ik de moeite waard , het hele jaar top 2000 :rulez:
 

ed-lexus

Nieuw hier
12 jul 2011
12
1
0
Dank allemaal. Ik begrijp dat ik de radio moet (laten) uitbreiden met een module en een antenne. Ik zal het met mijn dealer doornemen.
Groeten, Ed
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Je kan ook extra informeren bij een automaterialen boer.
Dan heb je een mooi vergelijk.

Enige nadeel vind ik de plak antenne, wellicht heeft Lexus zelf een mooiere oplossing.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Dank allemaal. Ik begrijp dat ik de radio moet (laten) uitbreiden met een module en een antenne. Ik zal het met mijn dealer doornemen.
Groeten, Ed

Beste Ed, laat even weten hoe het bij de dealer is afgelopen ben namelijk benieuwd naar de kosten om een DAB-tuner te laten monteren.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Kopske dit is het onderdeel nummer van de DAB tuner voor een CT200h met navigatie en 10-13 speaker systeem : PZ473-00211-00 als je op dit nummer googled kom je voor dit onderdeel zo rond de 450 euro uit. Dan moet hij nog gemonteerd worden, dat is niet zo heel moeilijk lijkt me, maar daar denkt een ander misschien heel anders over.
Ik verwacht dat het bij de dealer toch gauw naar de 650 euro zal gaan. Ik vraag me trouwens af of er verschil zit tussen DAB en DAB+, bij Lexus wordt er over DAB gesproken!?!?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik vraag me trouwens af of er verschil zit tussen DAB en DAB+, bij Lexus wordt er over DAB gesproken!?!?
Dat hoop ik niet, aangezien al in 2007 naar DAB+ is geschakeld... Meeste publieke- en commerci?le radiostations zenden tegenwoordig alleen in DAB+ uit.
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Ik heb DAB in mijn auto, die volgende week geleverd wordt, zitten. En ik luister nooit naar de radio in de auto. Ik kies liever mijn eigen muziek.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik heb DAB in mijn auto, die volgende week geleverd wordt, zitten. En ik luister nooit naar de radio in de auto. Ik kies liever mijn eigen muziek.

Ik ben erg benieuwd of het goed werkt, ik overweeg namelijk om DAB in te bouwen. Maar twijfel of het werkt. Het DAB en DAB+ verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk. En om dan een gokje te wagen van 400-500 euro vindt ik te gek.
Twan.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zo moeilijk is het allemaal niet....

DAB+ is een verbetering ten opzichte van het originele DAB.
Wat veranderde er? Om te beginnen gebruikt DAB+ een aanzienlijk effici?ntere manier om audio te comprimeren. Bovendien is de foutcorrectie verbeterd. Samen leidt dat ook onder minder goede omstandigheden tot een hogere ontvangstkwaliteit. Daarnaast maakt DAB+ n?g beter gebruik van de beschikbare ruimte, zodat er tot drie keer meer zenders actief kunnen zijn.

Voordelen van DAB+

Betere geluidskwaliteit
  • Meer radiozenders
  • Meer informatie
  • Grotere dekking
  • E?n vaste frequentie
  • Nooit meer ruis
Een Premium merk als Lexus zal toch geen verouderde DAB gebruiken...? :grin:
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
+ Veel mooier geluid

- Dekking nog niet overal 100%, daar schakeld een redelijk ding over op regulier FM*

* Hier in bubblefuckingnowhere komt dat h??l soms voor, het is dus nog niet overal afgedekt.

EUR 500? Is dat voor origineel Lexus?