Ervaring met (aftermarket) navigatie ESX VN710 voor CT200h?

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Vanaf as. woensdag ben ik wsslijk eigenaar van een CT200h (non-navigatie) :)
Ik ben alvast aan het ori?nteren voor een evt. inbouw en ik had begrepen dat het erg lastig was om iets te vinden voor de CT200h. Meeste double-din zijn te groot of passen niet lekker. Na wat zoekwerk kwam ik uit bij de ESX VN710, welke speciaal voor o.a. de CT200h een inbouw navigatie heeft. Dankzij het uiterlijk ziet het er OEM uit. Ik zag het toevallig bij een CT200h occassion.

nav.png

nav2.png


1) een van de vele shops http://www.esxaudio-store.nl/esx-vn710-lx-ct200h
Ik heb ze ook voor minder gezien.

vn710_lx-ct200h.jpg


Heeft iemand ervaring met deze inbouw navigatie?
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Dankjewel, de mijne is van 2013 met originele TomTom navigatie, werkt overigens ook prima, maar ik vind Sygic veel beter gebruik sygic al jaren op mijn telefoon en ben dus blij dat het ook op de Chinees zit. Als het goed is moet dit systeem op alle CT's werken. Inderdaad moet er normaal import heffing betaald worden, in mijn geval is het zonder import heffing erdoorheen geglipt dus was ik nog geen 250 euro kwijt incl. verzendkosten. Ik geloof dat normaal de import heffing nog eens +- 60 euro zal zijn.
Ik ben echt super blij met de Chinees de Android werkt top, internet via de telefoon, en alles werkt zoals op je telefoon echt super handig. Radio is ook top.

Werkt de Tomtom navigatie nu ook nog? De (originele) bediening is immers niet meer aanwezig? Of dien je de 'muis' te gebruiken om de Tomtom te bedienen?

Een gelukje dat je geen import hoeft te betalen, of wordt op het pakket niet aangegeven wat de inhoud is?
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Geen ervaring ermee, ik had ook aan zo'n systeem gedacht maar het past niet op een CT die een originele navigatiesysteem heeft.
Deze systemen kun je vanaf ongeveer ?450 al kopen.

Hoe weet je dat het systeem niet werkzaam is op een CT met origineel navigatiesysteem? In de link naar de aliexpress variant hierboven staat bij de advertentie dat het op iedere CT vanaf 2011 werkzaam zou moeten zijn...
 

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Ziet er goed uit! Is de verlichting van de knopjes (src, vol, etc) op de radio ook in het groen?
Hoe lang was je bezig met inbouwen? Nog tips voor inbouw?

Mijn radio komt deze week (kostte 240 euo) en moet 60 euro bijbetalen aan invoerrechten.

CT200h met org. nav + mark levinson hebben extra stekkers die niet op de chinese radio zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ziet er goed uit! Is de verlichting van de knopjes (src, vol, etc) op de radio ook in het groen?
Hoe lang was je bezig met inbouwen? Nog tips voor inbouw?

Mijn radio komt deze week (kostte 240 euo) en moet 60 euro bijbetalen aan invoerrechten.

CT200h met org. nav + mark levinson hebben extra stekkers die niet op de chinese radio zitten.

ah dat is balen anders had ik er ??n besteld. De verkoper van aliexpress beweerd dat zijn radio w?l past op de luxury line met ingebouwde navigatie en mark levinson. Maar als ik in Azie op vakantie ben wordt ook iedere vraag met 'ja' beantwoord...
 

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
ah dat is balen anders had ik er ??n besteld. De verkoper van aliexpress beweerd dat zijn radio w?l past op de luxury line met ingebouwde navigatie en mark levinson. Maar als ik in Azie op vakantie ben wordt ook iedere vraag met 'ja' beantwoord...

Heb je link van de product pagina?
Ik heb wel een stekker adapter erbij zitten met subwoofer out, tv out e.d. die ik waarschijnlijk niet nodig heb voor mijn non-nav ct200h.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
https://www.aliexpress.com/item/Bway...ceBeautifyAB=0

Dit is de radio, wordt op pagina 1 van dit onderwerp ook genoemd, volgens mij door jou. Vagtech heeft hem er ook in zitten. Heb jij een andere versie gekocht waarbij die adapter geleverd wordt?

Ik heb die inderdaad ook besteld maar Vagtech heeft een ander model (met knopjes).

Er zit een adapter bij die je tussen de originele kabelaansluiting en de chinese radio plaatst.
Bij die adapter houd ik een aantal verschillende maten (1 brede en wat audio pluggen) stekkers over o.a. gelabeld met subwoofer, R, L, tv out, etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik heb die inderdaad ook besteld maar Vagtech heeft een ander model (met knopjes).

Er zit een adapter bij die je tussen de originele kabelaansluiting en de chinese radio plaatst.
Bij die adapter houd ik een aantal verschillende maten (1 brede en wat audio pluggen) stekkers over o.a. gelabeld met subwoofer, R, L, tv out, etc.

Jij hebt dus de radio uit bovenstaande link? Kun je nog even voor de zekerheid de link naar de door jouw bestelde en geplaatste radio geven? Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik dezelfde bestel waarbij ik een adapter krijg. Nog steeds een gok of de adapter inderdaad bedoeld is voor het ML systeem want er is ook een audio systeem voor de CT geleverd met 10 speakers waaronder een subwoofer toch?
 

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Jij hebt dus de radio uit bovenstaande link? Kun je nog even voor de zekerheid de link naar de door jouw bestelde en geplaatste radio geven? Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik dezelfde bestel waarbij ik een adapter krijg. Nog steeds een gok of de adapter inderdaad bedoeld is voor het ML systeem want er is ook een audio systeem voor de CT geleverd met 10 speakers waaronder een subwoofer toch?

Dit is hem: https://www.aliexpress.com/item/Bway...7b644c4dnPf4yZ

Het is inderdaad een gok. De stekkers van de nav-ct200h zien er anders uit, zie afbeelding.
De eerste 3 rechts komen overeen maar de 3 links niet (die zitten boven bij de nav-ct200h). Ik zou toch even doorvragen met foto's van je dashboard.

Ik heb een aantal ongebruikte stekkers maar dat zijn dus bijna alle audio/video pluggen; rood, wit; geel groen, (mss voor 'n versterker?) en een witte rechthoekige blok.

De non-nav ct200h heeft 1 vierkante aansluiting maar de nav ct200h heeft er 3 van zulke types. Bij de adapter heb ik er alleen maar 1 van. Het kan zijn dat die overbodig zijn voor de chinese radio (mss is het data uitgang voor de dvd/cd drive).

Bi Seicane wordt er wel n foto gebruikt met de nav-ct200h dashboard:
https://www.seicane.com/android-rad...dvr-obd-ii-rear-camera-aux-usb-video-s088762f
 

Bijlagen

  • attach170042.jpg
    attach170042.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 50
  • photo6990.jpg
    photo6990.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Dit is hem: https://www.aliexpress.com/item/Bway...7b644c4dnPf4yZ

Het is inderdaad een gok. De stekkers van de nav-ct200h zien er anders uit, zie afbeelding.
De eerste 3 rechts komen overeen maar de 3 links niet (die zitten boven bij de nav-ct200h). Ik zou toch even doorvragen met foto's van je dashboard.

Ik heb een aantal ongebruikte stekkers maar dat zijn dus bijna alle audio/video pluggen; rood, wit; geel groen, (mss voor 'n versterker?) en een witte rechthoekige blok.

De non-nav ct200h heeft 1 vierkante aansluiting maar de nav ct200h heeft er 3 van zulke types. Bij de adapter heb ik er alleen maar 1 van. Het kan zijn dat die overbodig zijn voor de chinese radio (mss is het data uitgang voor de dvd/cd drive).

Bi Seicane wordt er wel n foto gebruikt met de nav-ct200h dashboard:
https://www.seicane.com/android-rad...dvr-obd-ii-rear-camera-aux-usb-video-s088762f

Bedankt voor de foto's en uitleg. Ben bang dat het bij mij dan niet gaat werken... jammer! Een gokje van dik 200 euro vind ik te gortig, en retour sturen naar China is vragen om ellende... jammer dat Aliexpress geen PayPal accepteert want dan krijg je de retourkosten vergoed.
 

Vagtech

Hoort erbij
5 okt 2018
29
13
0
Bij mij werkt alles, de stuurbediening de originele TomTom navigatie ook deze werkt natuurlijk gewoon nog via de muis.
Nee de radio verlichting is wit dus niet groen zoals OEM.
Ik was Ongeveer 2 uurtjes bezig met inbouw, alles is plug and play en alles wat nodig is aan stekkers en adapters zat erij.
Ali accepteert wel degelijk paypal.
 

Twapie

Nieuw hier
25 jan 2019
1
0
0
Goedemiddag,
ik overweeg ook een aftermarket navigatie te bestellen. Ik ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen met het gebruik van de carkit na inbouw. Wordt de interne microfoon van de auto ook aangesloten op de unit? Of komt er wellicht een eigen microfoon met jullie unit mee?

Alvast bedankt.

Overigens heb ik deze gezien, met mogelijkheid tot verzending vanuit Duitsland:
https://nl.aliexpress.com/item/Andr...88888&trgt=296904914040&device=c&gclsrc=aw.ds
 

thetrueman2

Nieuw hier
1 apr 2019
1
0
0

Ik heb dit systeem ingebouwd. Installatie is erg makkelijk en plug and play, al met al ongeveer 2 uur installatietijd. Kan sneller als je eenmaal door hebt hoe het dashboard in elkaar steekt. In deze unit zit een losse microfoon, het exemplaar dat is ingebouwd in de auto wordt niet meer gebruikt.

Indien je deze unit zoekt, stuur me even een berichtje. Wellicht ga ik upgraden naar een ander systeem, dan komt deze beschikbaar :)
 

Prieter

Nieuw hier
26 jul 2019
2
0
0
Goedenmorgen! Mijn naam is Pieter, eergisteren heb ik een proefrit gemaakt in een CT200h uit 2011. Deze auto was voorzien van een inklapbare nav in het dashboard en een standaard Radio/CD speler zonder ML.

Het proefrijden is goed bevallen, maar gezien ik in mijn huidige auto een Chinese 7" android radio heb zitten vond ik het navigatie systeem in de Lexus niet meer van deze tijd. Ik stuitte op dit draadje omdat ik op zoek ben naar mogelijkheden om een CT200h te 'upgraden'

Ik dacht in eerste instantie aan het vervangen van de radio/CD speler door een Chinese after market zoals onder andere Vagtech heeft gedaan, ik heb wat vragen hierover:
  • welk systeem heb je gekocht Vagtech? Dat is niet de Bway die op ALiexpress wordt aangeboden toch?
  • Je beschrijft dat de stuurbediening en de muis blijven werken op het originele scherm. Blijft ook de originele bluetoothverbinding voor de carkit in stand? Kun je nu zowel met de android als met de auto verbinding maken? En kiezen welke carkit je bebruikt? Kun je muziek streamen via spotify over het originele systeem , terwijl je navigeert via het android systeem en alle audio over de speakers horen?
  • Kun je via het scherm van het originele systeem nog muziek/radio usb-stick bedienen op enige manier ?
Het laatstgenoemde systeem lijkt eigenlijk helemaal ideaal, maar ik lees bij de FAQ's op de gelinkte pagina dat het scherm niet inklapt, weet iemand of er een after market systeem bestaat die wel inklapt?

Ik hoor het graag,

Prieter
 

Prieter

Nieuw hier
26 jul 2019
2
0
0
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de VLine: https://gromaudio.com/store/vline/l...e-infotainment-system-navigation-upgrade.html
Zelf heb ik ook een VLine in mijn GS. Hiermee krijg je Android op je standaard navigatiescherm. MoTrade verkoop deze modules in Nederland.

Dank je, zo kom ik verder!

Maar het roept ook weer vragen opa, er staat: "VLine LEX6VL2 model is only compatible with the vehicles that have factory USB port that supports iPod/iPhone playback."

Geen idee of deze CT200h uit 2011 iPhone playback support via USB

Ook staat er dat de achteruitrijcamera wellicht niet meer werkt tenzij je weer terugswitch naar de originele modus. Blijkbaar kun je dus switchen.

En blijkbaar moet je ook de wifi connected zijn voor de meeste functies, kwestie van een grotere databundel aanschaffen denk ik, interessant allemaal!

Pieter