Update navigatie

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Ondanks mijn zoektocht in de handboeken kom ik er niet uit. Kan iemand mij helpen?
De vraag is, waar kan ik vinden met welke versie de routeplanner werkt. Zeg maar de laatste update. Omdat er verschillende routeplanners zijn; Het betreft een CT200h L.L. van 2012 met M.L. audio.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Als het goed is is dit de laatste versie, voor de CT200h met ML.
2016-2017 Ver2
Ik heb mijn systeem in mei laten updaten en kreeg 2016-2017 Ver1
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat ik mijn vraag onduidelijk heb gesteld. Op mijn Garmin navigatie (motor) kan ik zien wat de laatste update is geweest en met welk kaartmateriaal wordt gewerkt. Dat zal ook wel te vinden zijn op de Lexus navigatie van mijn auto, alleen weet ik niet waar dat te vinden is.
 
Laatst bewerkt:

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
TwaMu had het zo goed aangegeven met zijn link naar de Lexus map updates. Daar wordt namelijk ook keurig beschreven op welke wijze je kunt zien met welke kaartgegevens je auto is uitgerust. Maar ja, als je te gehaast bent om goed te lezen........Enfin, het blijk dat ik rondrijd met kaarten 2011-2012. Die zijn dus al een paar weken oud kan je zeggen.
Een update is dan geen luxe. Wel vraag ik mij af (kan uiteraard de dealer beantwoorden) wanneer updates uitkomen. Op het forum lees ik zowel november als februari. Als er binnenkort een update uit gaat komen dan wacht ik liever even. Hollander h?. Heeft iemand van hier er misschien antwoord op?
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Er is nu net een nieuwe versie uitgekomen 2016-2017 ver2, de volgende komt omstreeks april dacht ik, ik heb zoals ik al eerder aangaf in mei update 2016-2017 Ver1 gekregen, nou ja gekregen voor de lieve som van 180 euro maar dan ben je weer up to date. Een volgende update doe ik wel weer over een jaar of twee/drie.

Ik heb er bewust voor gekozen om dit in mei te laten doen omdat we met de auto een behoorlijke rondrit door Frankrijk, Itali?, Oostenrijk en Duitsland gingen maken. Dan wil je wel een goed werkend navigatiesysteem hebben en om eerlijk te zijn het is een perfect systeem ook met files en ongevallen in het buitenland, je wordt goed ge?nformeerd en alternatieven geboden.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Als ik over een paar weken naar de dealer ga voor de (oude) terugroepactie dan zal ik 2016-2017 ver2 er in laten zetten. Zoals je schrijft, een paar jaar oude planner is geen probleem, maar deze is zo'n 5 jaar oud. Uiteindelijk gaat zo'n oud geval je toch geld kosten door miswijzingen=omrijden.
 
Laatst bewerkt:

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Kaart update plus Gracenote en alles wat er verder nog bijhoort zit bij deze update. Update kost 180 euro en duurt ongeveer 1,5 uur.
Vraag even aan de dealer wanneer de volgende nieuwe update komt, dacht april of mei, dan kun je daar nog iets voordeel mee halen.