Dashcam stoort op DAB+

PierreO

Nieuw hier
1 apr 2017
18
1
0
Mijn 4 jaar jonge CXT200h heb ik mede gekocht omdat er DAB+ inzat, dat werkt prima op enkele plekken na waar slecht ontvangst is van bepaalde zenders. Nu heb ik een dashcam Viofo A119 met GPS gekocht en wanneer de dashcam aangaat valt de DAB+ zender weg om soms niet meer terug te komen, met een andere dashcam geprobeerd en hetzelfde resultaat. De orginele DAB+ antenne zit rechts van de spiegel en ik heb de dashcam links van de spiegel geplaatst, maar ook dat mag niet baten.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik iets doen om dat stoorsignaal te elimineren, als ik de dashcam, welke dan ook, uitzet dan gaat het weer als vanouds goed. Moet ik een andere antenne plaatsen? In mijn vorige auto had ik ook een DAB+ radio zitten met ontzettend slecht ontvangst via bijgeleverde antenne maar na het vervangen van de antenne op het dak door een Calearo DAB/FM antenne had ik een geweldig goede ontvangst, maar ik zou niet weten/durven om de Calearo, die ik nog thuis heb liggen, op het dak te monteren

Wie o wie heeft ervaring met dit soort ongein.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Dit probleem ligt waarschijnlijk niet bij de dashcam maar bij de voeding ervan. Probeer de voedingskabel verder van de Dab-antenne te leggen of monteer een zogenaamde ferrietkraal om de voedingsdraad. Ook een andere voeding die beter ontstoord is kan het probleem wellicht verhelpen.
 

PierreO

Nieuw hier
1 apr 2017
18
1
0
Okay, zal kijken of ik een ferrietkraal kan bemachtigen, de voedingsdraad verder weg leggen lijkt ook een beetje te helpen, alhoewel daar de dashcam ook verder weg meegaat en de dashcam zonder voedingsdraad niet aanwil.
In ieder geval bedankt voor de respons dat er nog hoop is.
 

PierreO

Nieuw hier
1 apr 2017
18
1
0
Ik heb de kabels verlegd en het probleem is er niet meer. Wat ik ook wel mis is dat DAB+ wel de zenders aangeeft maar geen info over wat er op dat moment speelt, geen muzikanten of nummer info wat ik bij de DAB+ van mijn vriendin wel zie. Is dat er gewoon niet of moet ik iets instellen ergens, kan het zelf niet vinden.