Mark Levinson surround instellingen.

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Hallo,
Ik heb een CT LL uit 2012 met ML installatie. Ik heb een vreemd probleem met de geluidsinstelling. Het is lastig uit te leggen maar probeer toch:

De surround instelling heb ik het liefste op "uit". Vooral bij FM vind ik het irritant dat wanneer ontvangst slecht is, ik dan constant vlagen geluid van achter hoor. Maar... als ik dan de volgende dag de auto pak, merk ik dat er toch weer surround geluid van achter komt. Ik moet dan eerst surround aan zetten en vervolgens weer uit, om daadwerkelijk weer normaal geluid te krijgen.

Dus wanneer ik 's morgens in de auto stap naar werk, dan luister ik naar Radio2. Met surround aan krijg ik vooral tijdens het nieuws een bepaalde jingle behoorlijk hard van achteren.
Dan zet ik surround op uit. Wanneer ik weer naar huis ga, hoor ik weer die surround geluiden van achteren. Toch staat de instelling op uit. Wat ik dan doe is de instelling op "aan" zetten. Er veranderd dan niets aan het geluidsbeeld. Vervolgens zet ik surround weer uit. Dan is het geluid weer goed.
De volgende dag / rit heb ik hetzelfde weer.
Ik heb bij alle ingangen surround uit gezet, maar toch krijg ik weer surround geluid als de auto opnieuw gestart word.

Het surround geluid is bij cd en mp3 wel fijn maar bij FM gebeurt het vaak dat ontvangst wat slecht is en er tussen mono/stereo geschakeld word. Bij mono is er geen surround en bij stereo wel.

De vraag is nu, heb ik teveel met instellingen geklooid en is de software van slag, of is het een feature van de ML?
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik vrees dat het een feature is van de systeem software.
Maar laten we de reacties afwachten van mensen die meer verstand hebben van dit systeem.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Dat kan ik nog wel proberen. De fader iets naar voren schuiven.
Had ook al bedacht om de radio te resetten. Even de zekering van de radio er uit, maar blijkt dat er meerdere zekeringen voor de audioinstallatie zijn volgens boekje.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Dit probleem had ik ook met het radio geluid bij mijn CT200h bj 2012 met ML, heb de surround uitgezet voor de radio en de automatische geluids regeling op aan.
Maar heb je het dan ook rechts onder in het scherm met OK bevestigd. Bij mij werkt het wel naar behoren, als ik een DVD of CD afspeel dan gaat hij wel naar Surround maar schakelt bij radio gebruik weer gewoon uit.