Stoel verlengen of verlagen?!

LexusCT200

Hoort erbij
3 jan 2018
25
4
0
Hallo CT200h bezitters!

ik zit met een vraag die voor mij onbeantwoord blijft...

namelijk: Ik ben 200cm groot en kom net 2-3 cm te kort om echt lekker zitten... zijn er tips of tricks die er voor zorgen dat ik ''lang uit'' kan zitten?


Met vriendelijke groet,

Johannes
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Schuim laten weg snijden wordt inderdaad vaak gedaan.
Zo kun je een paar centimeters hoofd- en beenruimte winnen.
Wel LATEN doen, want als je verkeerd snijdt (scheef, teveel) kun je de stoel weg gooien.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik weet niet hoor, maar gaan snijden in een zitting ... ik denk aan stoelverwarming, zij-airbags, gordelsensor....

Ik ben zelf slechts ietsjes korter dan jij bent. Bij mijn vorige wagen (Prius) heb ik de stoel gekanteld door aan de voorzijde M10 plaatringen onder de vloerbevestiging te plaatsen waardoor de voorkant iets omhoog kwam. Een klein verschil maar een wereld aan effect. Misschien kun je (door de dealer) de achterste bevestiging van de stoel 1 cm of zo laten verlagen? Kan een heel verschil maken...
 

LexusCT200

Hoort erbij
3 jan 2018
25
4
0
Ik weet niet hoor, maar gaan snijden in een zitting ... ik denk aan stoelverwarming, zij-airbags, gordelsensor....

Ik ben zelf slechts ietsjes korter dan jij bent. Bij mijn vorige wagen (Prius) heb ik de stoel gekanteld door aan de voorzijde M10 plaatringen onder de vloerbevestiging te plaatsen waardoor de voorkant iets omhoog kwam. Een klein verschil maar een wereld aan effect. Misschien kun je (door de dealer) de achterste bevestiging van de stoel 1 cm of zo laten verlagen? Kan een heel verschil maken...


Bedankt voor de tip!