dashcam

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik ben op zoek naar een (simpele) dashcam. Het liefst wil ik deze hardwire aansluiten, heeft iemand daar ervaring mee i.c.m. het hybride systeem?

De enige eisen die ik heb voor de dashcam is dat er een parkeermodus op zit en de camera zonder zuignap tegen de binnenspiegel te monteren is.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Stroom kan je aftappen van de spiegel (als die zelfdimmend is) of achter de binnenverlichting bij het billenvakje. Die hele modulle kan je er zo uit trekken.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Metalfreak : jammer dat die methode niet uitgebreider in beeld wordt gebracht hoe de panelen worden losgehaald, of zie ik dat over het hoofd?

Ik ben a-technisch dus stroom aftappen en dergelijke wordt een uitdaging. De optie van aliexpress lijkt goed maar ben benieuwd of die camera kwalitatief voldoet.
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
88
33
18
Ik ga deze binnenkort installeren, 2 aansluitingen in zekeringkast zijn al af fabriek vrij voor de aansluiting.werkelijk dus plug &play
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik ga deze binnenkort installeren, 2 aansluitingen in zekeringkast zijn al af fabriek vrij voor de aansluiting.werkelijk dus plug &play

Die van AliExpress die je hierboven aangeeft? Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, en hoe de kwaliteit van de camera is. Hoor graag je bevindingen!
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
88
33
18
Duurt nog even wordt pas voorjaar maar heb de cam al wel in huis. Ging mij om de wifi functie om uit te lezen via telefoon, beelden delen etc
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Metalfreak : jammer dat die methode niet uitgebreider in beeld wordt gebracht hoe de panelen worden losgehaald, of zie ik dat over het hoofd?

Ik ben a-technisch dus stroom aftappen en dergelijke wordt een uitdaging. De optie van aliexpress lijkt goed maar ben benieuwd of die camera kwalitatief voldoet.

Die instructies zijn vast wel ergens op Youtube te vinden. Hier bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=_8hNARqtmBE&t=1136s Die panelen heb je echt binnen no-time los. Wel uitkijken met de kapjes over de lampjes heen, daarvan had ik er 1 gesloopt bij het installeren en moest ik dus een nieuwe bestellen.

Stroom aftappen heb ik met deze dingen gedaan: https://www.aliexpress.com/item/AUT...552.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4ds0reMW zo hoef je niet te gaan knippen in je draden en is het toch allemaal netjes aangesloten.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Die kapjes van de lampjes hoeven er niet af. Je kan dat brillenvakje open doen en die recht naar onderen trekken. Komt die hele module zo los.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Stroom aftappen kan je van de groene draad 12v en de wit/zwarte draad is massa. Ik heb een paperclip gesloopt om mooie dunne maar stevige pinnen te maken. Deze aan de draadjes gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt. Er is volgensmij ook wel een permanente spanning omdat bij mij daar ook de sensors van het alarm zitten. Ik durfde alleen niet aan om die te gebruiken ivm problemen van dat systeem.
 

Bijlagen

  • photo7096.jpg
    photo7096.jpg
    195,5 KB · Weergaven: 40

Soebie555

Nieuw hier
28 mei 2018
17
0
0
Ik heb een BlackVue het 1 camera systeem met sensor als je auto geparkeerd staat.full he. Die plak je tegen de voorruit achter de spiegel. Bij interesse hoor ik het wel ik gebruik hem niet meer.