12V accu vervangen

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Gister teruggekomen van 4 weken vakantie. Auto geprobeerd te starten maar het 'ready' lampje ging niet branden. De auto kon dus niet uit de P in de D of R. Na een paar keer proberen lukte het ineens wel, gelukkig.

Voor de vakantie had ik dit ook een keer toen ik een kwartier stond te wachten met de auto op 'contact', met de radio aan. Na een kwartier kon de auto niet meer uit de P en ging het 'ready' lampje niet branden.

Ik vermoed dat de accu op is.

In het verborgen menu de volgende resultaten:

- auto op contact: 11.2 V
- auto vanuit contact starten: zakt naar 10.7 V

Ik denk dus dat de accu vervangen moet worden.

Ik lees goede verhalen over de Optima Yellow Top YT S 2.7J. Echter heeft deze accu geen aansluiting voor het slangetje ten behoeve van de afvoer van gassen e.d. Kan ik het slangetje dan laten voor wat het is? Of moet ik een accu kiezen waar wel een slang op aan te sluiten is?
 
  • Leuk
Waarderingen: TommyIS350

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik lees op dit forum dat deze accu wordt aangeraden, vraag me alleen af wat men dan doet met dat slangetje om gassen af te voeren. Want op de Optima Yellow Top YT S 2.7J zit geen aansluiting voor het slangetje.
 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Wat zijn de precieze afmetingen van de accu voor de IS250? Door de ANWB is mij ook aangeraden voor ditsoort Japanse auto's minimaal 80 of 90 amp?res aan te schaffen. Ik lees graag jullie bevindingen hiervan. Grt, Raoul
 
Laatst bewerkt: