nieuwe versie van navigatie software beschikbaar ergens..?

ed-lexus

Nieuw hier
12 jul 2011
12
1
0
Beste CT rijders,
Mijn CT200h dateert van 2011, en heeft naar mijn weten nog niet eerder een update van de software gehad.
Dit gaat nu wel een beetje vervelen.
Zijn er nog updates beschikbaar, voor welke prijs, en waar?
Hartelijk dank, Ed
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Beste CT rijders,
Mijn CT200h dateert van 2011, en heeft naar mijn weten nog niet eerder een update van de software gehad.
Dit gaat nu wel een beetje vervelen.
Zijn er nog updates beschikbaar, voor welke prijs, en waar?
Hartelijk dank, Ed

van mij is 2 jaar geleden bij de dealer gedaan.
werd totaal 168 euro voor gerekend. (zat wel een usb key HDD bij voor 130 euro) heb geen flauw idee of dat er altijd bij hoort, maar dan heb je een idee wat de kosten (kunnen) zijn

(was overigens wel bij een IS 250, maar dat maakt vast niet uit voor navi update)
 
  • Leuk
Waarderingen: tvkip

ed-lexus

Nieuw hier
12 jul 2011
12
1
0
Dank allen, tot dusver, voor de informatie. Covko, de link heb ik gevolgd, maar de CDDB bij mij is van een andere versie, dus die online mogelijkheid kan niet voor mij.
Zijn er ook nog tips om de CDROM eruit te krijgen, want de voorstoel zit nogal in de weg..?
Groeten, ed
 

Poeto

Hoort erbij
7 okt 2020
46
26
18
Onderstaande de reactie van Lexus Breda op mijn vraag wat de kosten zijn voor een update van de navigatie voor een 2015 CT200h.


U heeft navraag gedaan naar een nieuwe SD-kaart voor het navigatiesysteem van uw Lexus CT200h. De nieuwste versie is wel goedkoper geworden ten opzichte van voorheen, de nieuwe prijs is ?149,- inclusief BTW. Wij houden er wel rekening mee dat er medio november een nieuwe versie verschijnt, dus ons advies zou zijn om 1? maand te wachten met de aanschaf ervan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

GertJan66

Nieuw hier
25 nov 2018
3
0
1
Sinds een weekje heb ik ook een CT200h uit 2011.
Ook deze heeft nog nooit een nav-update gehad.

Dit is wat ik te zien krijg, als ik de versie opvraag:
Nav-screenshot-2011.jpg


Ik heb wat gezocht op internet. Daar vind ik dat ik waarschijnlijk(?) een "Gen6 08HDD" systeem heb.
Ook kom ik tegen:
  1. https://mhhauto.com/Thread-Installing-maps-on-Lexus-CT200h-08hdd-gen6
    Leuke optie voor mensen die graag zelf met een ATA harde schijf aan de gang willen.

  2. https://toyotamaps.online/equipment/toyota-lexus-hdd-gen6-eu-maps
    Dit ziet er leuk uit, maar......... als je verder gaat zoeken dan blijkt dit een Russische website te zijn :oops:

Ik heb er maar voor gekozen om dit bij de volgende onderhoudsbeurt door de dealer mee te laten nemen.......
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
667
584
93
het installeren van een update kan een zeer tijdrovend karwei zijn, afhankelijk van het bouwjaar van de auto en de omvang van het systeem (dekking). ik heb het op een GS uit 2012 laten doen - en dat nam daar 5 uur in beslag...er moesten 5 dvd's worden overgespeeld - waarbij de motor dient te lopen om de stroomvoorziening op peil te houden, al schakelt hij wel als dat kan in de EV stand. Die 5 uur betekent overigens niet dat een monteur 5 uur continu bezig is, alleen zal hij af en toe een DVD moeten wisselen. In principe was dat eenvoudig zelf te doen, maar omdat de motor moet draaien is dat niet iets om langs de straat te doen. uiteindelijk is het bedrag dat dan gevraagd wordt (zo rond de 190 Euro) ook niet onredelijk - als de garage dat doet hangen er ook nog permanent 5 uur lang afzuigslangen aan de uitlaatpijpen, die dus niet beschikbaar zijn voor een andere auto. als je bij een dealer informeert is het ook zaak om uit te vinden van welke datum de update is - er komt twee keer per jaar een update uit. bij mijn weten is dat in het voorjaar en omvat die dan de stand van zaken van ongeveer november.
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Ik wil niet overkomen als een azijnpisser, maar eigenlijk vind ik het wel erg veel geld voor een update. Voor dat geld koop je bijvoorbeeld ook een Garmin navigatiesysteem met levenslange gratis updates.
Ooit heb ik zo'n Garmin ding gekocht. Erg handig, zowel hier als op vakantie te gebruiken en updates zijn snel en simpel uit te voeren. Ik denk dat Lexus hier nog wat van kan leren.
Het zou Lexus sieren als ze de updates binnen de red carpet treatment zouden laten vallen.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
667
584
93
Het zou Lexus sieren als ze de updates binnen de red carpet treatment zouden laten vallen.
Voor nagenoeg alle merken geldt dat het ingebouwde navigatiesysteem zeker niet optimaal is, en vele merken gebruiken in hun ooit geleverde of nu geleverde auto's allerlei verschillende systemen zowel voor besturingssysteem, bestandsformaat en mogelijkheden. Eigenlijk zouden we naar een standaard toe moeten waarbij de gebruiker zelf kan kiezen welk systeem en welke dekking hij wil - dat op eenvoudige wijze kan worden geintegreerd in het in de auto voorhanden "entertainmentsysteem". In principe zou je zowel Linux, Android, Apple of nog andere besturingssystemen kunnen gebruiken gecombineerd met de data van diverse kaartdataleveranciers, mits je het eens zou kunnen worden hoe je beide zou kunnen combineren met de in de auto aanwezige "hardware". Men is al enige jaren bezig om tot een soort gemeenschappelijke standaard te komen, maar het lukt nog niet erg. Zie : https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_navigation_system
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra

GertJan66

Nieuw hier
25 nov 2018
3
0
1
In principe zou je zowel Linux, Android, Apple of nog andere besturingssystemen kunnen gebruiken gecombineerd met de data van diverse kaartdataleveranciers, mits je het eens zou kunnen worden hoe je beide zou kunnen combineren met de in de auto aanwezige "hardware".
https://www.openstreetmap.org/ zou een mooie optie kunnen zijn.

Vooralsnog wil ik nog geen "losse apparaten" in mijn CT erbij.
Op AliExpress zie ik wel Android vervangers (soms 10,25"). Maar als ik dan naar de filmpjes op YouTube kijk, dan word ik daar toch niet echt blij van.
Ook ben ik dik tevreden met de ML installatie in m'n CT.

Misschien dat ik er anders over ga denken als de FM radiozenders verdwijnen en DAB(+) toch niet goed blijkt te werken.........
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Voor nagenoeg alle merken geldt dat het ingebouwde navigatiesysteem zeker niet optimaal is
Helemaal mee eens. Ik gebruik de ingebouwde navigatiesystemen al geruime tijd niet meer, ook al krijg ik ze erbij geleverd. Het kaartmateriaal op navigatie-updates is al verouderd op het moment dat je het installeert, en loopt qua actualiteit vaak meer dan een half jaar achter op b.v. Google Maps. Daarnaast brengt Google Maps elke (kleinere) opstopping in kaart, en informeert je ook op bekende trajecten (b.v. woon-werkverkeer, binnensteden) over alternatieve routes.
In mijn vorige auto gebruikte ik nog een telefoonhouder die met een zuignap op de voorruit was bevestigd, dat werkte redelijk goed. Nu kan ik gebruik maken van Android Auto, en is Google Maps volledig geïntegreerd met het Lexus infotainment systeem, dat werkt helemaal fantastisch!
Er zijn tegenwoordig ook Apple CarPlay en Android Auto upgrade componenten leverbaar voor oudere modellen (b.v. door Motrade). Naast perfecte navigatie-apps heb je dan ook meteen Spotify en TuneIn in je auto beschikbaar, en ben je niet meer beperkt tot het aanbod aan FM- of DAB zenders.
De telefoonhouder gaat overigens altijd mee op vakantie (zowel binnen als buiten Europa) zodat ik op vakantie in een huurauto hetzelfde vertrouwde navigatiesysteem kan gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra

GertJan66

Nieuw hier
25 nov 2018
3
0
1
Sinds een weekje heb ik ook een CT200h uit 2011.
Ook deze heeft nog nooit een nav-update gehad.

Dit is wat ik te zien krijg, als ik de versie opvraag:
Bekijk bijlage 178953

Ik heb wat gezocht op internet. Daar vind ik dat ik waarschijnlijk(?) een "Gen6 08HDD" systeem heb.
Ook kom ik tegen:
  1. https://mhhauto.com/Thread-Installing-maps-on-Lexus-CT200h-08hdd-gen6
    Leuke optie voor mensen die graag zelf met een ATA harde schijf aan de gang willen.

  2. https://toyotamaps.online/equipment/toyota-lexus-hdd-gen6-eu-maps
    Dit ziet er leuk uit, maar......... als je verder gaat zoeken dan blijkt dit een Russische website te zijn :oops:

Ik heb er maar voor gekozen om dit bij de volgende onderhoudsbeurt door de dealer mee te laten nemen.......


Begin november heeft de dealer een update van dit systeem in mijn CT200h uitgevoerd.
Kosten waren zo'n €123,- ex BTW.
 

RichardK

Nieuw hier
23 jan 2022
5
5
3
Hoi GertJan,
vorige week woensdag onze nieuwste aanwinst opgehaald in Arnhem, Lexus CT200H uit 2014. Hier zit een TomTom navigatiesysteem in, nooit ge-updated. SD-kaartje er uit gehaald, in een Windows PC gestoken (Apple werkt niet schijnbaar) en vervolgens de software gratis ge-updated via TomTom Home. TomTom herkent de juiste versie vanzelf zodat er in principe niets mis kan gaan. Helaas moet er wel € 65 afgerekent worden om 4x per jaar een kaartupdate te kunnen doen. Aanrader! Succes.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
136
111
43
Ik zit letterlijk nu bij de Lexus dealer en mij wordt verteld dat er voor mijn auto geen recente navigatie update beschikbaar is. Wel een versie uit 2019 die waarschijnlijk wel “zou kunnen” maar Lexus levert geen recente versies op oude modellen.

Ik begrijp hier niets van en kan het mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen van Lexus.

Iemand die hier iets over kan zeggen? Ik hoor het graag!
 

RichardK

Nieuw hier
23 jan 2022
5
5
3
Hoi Speedy, even een vraagje: welk navigatiesysteem heb je? Bij mij (CT200h uit 2014) zit een TomTom Home systeem in, wat waarschijnlijk later ingebouwd is. Als je ook toevallig een TomTom Home hebt, is het erg eenvoudig om te updaten. Even een account aanmaken bij TomTom, SD-kaart in je PC prikken en updaten maar voor slechts € 60. Hiervoor krijg je 4 updates voor het komende jaar en kan je zelf beslissen of je volgend jaar weer een abonnement neemt.
Hoop dat je hier iets aan hebt, anders zit er niets anders op dan € 190 uit te geven voor een verouderde update van de dealer...

Succes, Richard Kastelijn.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
136
111
43
Hoi Richard,

Dank je wel voor je tip! Ik weet niet precies wat er in zit, het lijkt sowieso wel origineel te zijn, maar of dat dan TomTom is ga ik nakijken.

Een verouderde update van de dealer maakt mij diep verdrietig. Dan doe ik er liever niets aan.. Lang leve de mobiel met navigatie dan maar.
 

Effie75

Nieuw hier
29 jun 2016
12
2
3
Ik was vandaag even aan het kijken naar een update voor onze CT200H LL uit 2011 met ML audio. Tijdens de zoektocht zag ik hier staan dat de update van vorig jaar misschien wel de laatste update is geweest van dit systeem. Hebben jullie wellicht dit geluid vaker / eerder gehoord?
 

EmAnPi

Nieuw hier
7 mrt 2020
3
1
3
Ik was vandaag even aan het kijken naar een update voor onze CT200H LL uit 2011 met ML audio. Tijdens de zoektocht zag ik hier staan dat de update van vorig jaar misschien wel de laatste update is geweest van dit systeem. Hebben jullie wellicht dit geluid vaker / eerder gehoord?
Voor de Ct200H uit 2011/2012 gen. 6 navigatie systeem, zijn er al geen nieuwe updates meer. Gen 7 navigatie systemen is zoals in link aangegeven nog onzeker of er nog nieuwe updates komen. Ik heb al 2 keren geupdate, maar vond de kaarten tegenvallen. Liggen op zn minst half jaar achter. Uiteindelijk maar navigeren via mobiel, google maps.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno