Tikje in bestuurdersstoel CT200h

Steve070

Hoort erbij
18 feb 2017
47
12
8
Hallo,

Ik heb vorige week mijn lexus ct200h opgehaald bij lexus dealer zwolle.
Prima, mooie auto in de 25th edition en uitstekend geholpen door jeffrey jansen van dit bedrijf.
Nu ik de eerste km erop heb zitten valt het mij op dat er soms een lichte, hoorbare en voelbare tik zit in de bestuurdersstoel als je optrekt.
Tijdens de proefrit niet opgevallen, omdat je het op de grote weg niet merkt.
Het tikje zit aan de linkerkant, ter hoogte van mijn heup/lenden/linkerbil. Het tikje doet zich veelal voor als je meerdere ritten op een dag heb en met name in de stad.
Het lijkt op een speling in de rail of een stoelveer die klikt. Kan echter geen voelbare speling constateren bij de rail, wel iets in de rugleuning.
Je kunt het niet manueel oproepen of dergelijke.
Ironisch genoeg had ik exact hetzelfde in mijn vorige ct, die ik gekocht had bij lexus Breda. Indertijd hebben ze er in de werkplaats naar gekeken, maar niets kunnen vinden.
Uiteindelijk is dit indertijd opgelost door een stoel te wisselen uit een andere lexus. Vandaar mijn vraag of jullie dit herkennen? Ik heb het door gegeven aan lexus zwolle.
Het wordt in ieder geval serieus genomen en ik heb over anderhalve week een afspraak staan om er naar te laten kijken, in de hoop dat het zich op dat moment ook voor doet.
Jammer dat ik er alleen naar zwolle voor moet vanuit den haag, maar zoals gezegd......ben al blij dat ze dit serieus oppakken.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.717
456
83
Wat je omschrijft heb ik in mijn SC.
Niet voelbaar, maar soms als de stoel naar achteren wordt gedrukt hoor ik een tik.

Het viel me laatst opeens op. Ik heb er verder nog niet naar gekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Steve070

Hoort erbij
18 feb 2017
47
12
8
Afgelopen maandag, in onze vakantie, terug geweest bij de lexus dealer in zwolle. Hartelijk ontvangen door Jeffrey Jansen en een leen lexus stond al klaar. Hij wees mij erop dat het vinden en horen van zo'n tikje erg moeilijk zou zijn, temeer omdat je het niet kan oproepen. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben met mijn partner de binnenstad van zwolle gaan verkennen in afwachting van een bericht. Dat bericht kwam aan het einde van de middag. Men had het tikje gehoord, maar kon niet lokaliseren waar het vandaan kwam. Daarom had men de stoel toch maar gewisseld in de hoop het "probleem" daarmee te hebben opgelost. En ik kan nu inderdaad zeggen dat ik het irritante tikje niet meer gevoeld of gehoord heb. Heb de medewerkers daarom ook beloond met een heerlijke taart en mijn welgemeende dankbaarheid voor de geboden service. Ik was al onder de indruk van lexus zwolle en zijn medewerkers, maar dit bezoek heeft het nogmaals bevestigd. Lexus Zwolle weet nog wat service en nazorg is en hoe ze met hun klanten om moeten gaan.
 

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
57
19
8
Het valt mij ook op dat de bestuurders stoel een tikje heeft. Heb al eens met twee vuisten op het zitdeel gedrukte aan de linkerkant, en ook op de rugleuning maar kom er niet achter waar het zit. Het lijkt zich te manifesteren als de CT warm is. Maar of ik nu over een drempel, of put, een scherpe oneffenheid rij ik kom er niet achter. Ik vind het niet erg maar doet afbreuk aan het comfort, en dat is eigenlijk waar ik een Lexus voor gekocht heb.