Audio systeem upgraden

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
Beste lezers,

Ik mag vanaf 1 juni een nieuwe auto bestellen vanuit de lease.
Grote kans dat het de Ct200h Business edition gaat worden.

Ik heb 2 test ritten gemaakt, over het algemeen ben ik zeer positief over de auto, echter zijn er 2 grote nadelen:

1. de navigatie vond ik niet zo goed werken en komt erg ouderwets over.
2. het geluidssysteem (10 speaker versie) viel me erg tegen, klassieke muziek klinkt nog wel redelijk maar alles met een beetje bass, zoals hard rock of Hardstyle/hardcore klinkt gewoon erg slecht.

Nou vroeg ik mij af of er hier misschien mensen zijn die als accesoire (lease) het audio systeem hebben laten upgraden en zo ja waar ze dit hebben laten doen.

Verder vond ik de auto extreem direct sturen, een tikje aan het stuurwiel en je merkt dit meteen....ik hoop dat dat went op ten duur...

Alvast bedankt
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Allereerst: welkom hier. Misschien leuk om je even voor te stellen? Ik denk dan ook dat dit beter thuishoort in het even voorstellen topic maar dat zal de mod wel beoordelen.

De navigatie ouderwets? Welke auto heb jij gereden?? Ik zeg: werkt perfect en het bedienen via de muis werkt erg prettig en intu?tief.

Tevens vreemd dat je het audio systeem slecht vindt. Natuurlijk, ik zou zelf absoluut voor het ML pakket hebben gekozen als het kon maar ik vond de F-Sport mooier dan de LL dus deze keuze had ik helaas niet maar het 10 speaker pakket is alsnog grandioos. Het is logisch te noemen dat radio kwaliteit minder is maar 320 kbps files van mijn USB kunnen op de MAX stand van het audio systeem worden afgespeeld zonder vervorming van het geluid. Kraakhelder en ik heb er al menig passagier onder de indruk van gekregen. Je moet wel de instellingen van het geluid op je muziek voorkeur afstemmen, ik heb zelf de hoge, midden en lage tonen geregeld alsmede de voorkeur waar het geluidsaccent het meeste benadrukt wordt. Daarnaast dien je de automatische equalizer aan te zetten.

Het sturen herken ik ook niet. De auto rijdt heerlijk. Wellicht had je hem in de sportstand staan, dan reageert hij inderdaad vrij fel. Ik rijd normaal gesproken het lekkerste in de Normal stand.

Het komt op mij over alsof je de auto helemaal niet fijn vindt en deze alleen voor de 14% neemt. Ik zou in dat geval dan persoonlijk eerder een Renault Megane, Citroen DS3 of wederom een Civic Hybrid nemen (zie dat je die nu ook rijdt). Stuk goedkoper en ook 14%.

Succes in ieder geval met uitzoeken en de eventuele voorpret!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum Nordcore.
Ik laat je vraag hier staan, aangezien je nog aan het ori?nteren bent. Daarbij is voorstellen ook niet verplicht ;)

Misschien kun je nog iets specifieker toelichten m.b.t. het NAV systeem; in welke zin ouderwets?
Kan het zijn dat de audio equalizer niet correct stond ingesteld tijdens de proefrit?

In ieder geval succes met de uiteindelijke keus, genoeg materiaal aan boord hier om je een goede indruk te verschaffen.
 

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
Hartelijk dank voor de snelle reacties :)

Ik was mij er niet van bewust dat het de gewoonte is om je voor te stellen, uiteindelijk blijft dit natuurlijk een internet forum en ineternet is nou eenmaal vrij anoniem ;-)
Maar indien gewenst wil ik mij best even voorstellen...

Laat ik alleereerst voorop stellen dat ik de CT200h echt een geweldig mooie auto vind, qua exterieur en al helemaal qua interieur, verder rijd ik momenteel een Honda civic Hybrid als voorloop auto, dus ik heb al enige ervaring met een cvt bak en ook dit ervaar ik meestal niet als een nadeel.

Ik heb zelf een beetje lopen spelen met de equalizer maar ik kreeg geen goed geluid eruit...
Het geluid klinkt op de e.o.a. manier ver weg en veel te zacht, het volume moet daarnaast echt heel erg hoog gezet worden om er lekker hard geluid uit te krijgen, het kan natuurlijk zijn dat ik instellingen over het hoofd gezien heb tijdens mijn laatste proefrit, waar ik mij vooral gefocussed heb op de audio en navigatie.
Ik lees op internet namelijk veel meer vehalen op forums van mensen die hetzelfde ervaren.
Voor klassieke muziek, wat ik ook graag beluister, klinkt het systeem wel ok. maar als ik bijvoorbeeld hard rammstein wil draaien dan merk je gewoon dat het systeem daar eigenlijk niet voor gemaakt is...
Ik heb ondertussen ook al op forums in Amerika uitgevonden dat je vrij makkelijk de subwoofer en versterker kan vervangen door een zwaarder modelm, dit zou al het gewenste effect kunnen hebben.
ik heb de Lexus dealer gevraagd of ze eventueel zaken doen met een partij en ik ben doorverwezen naar een audio/video inbouw-bedrijf dat daar in de buurt zit.
Ik zal ze vandaag eens bellen om te vragen naar de mogelijkheden.
ik was gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die dit al gedaan hebben en zo ja wat ze erin hebben laten zetten.

De navigatie werkt lekker snel, en het systeem met de muis went denk ik ook wel, echter ik heb 1 proefrit gemaakt vanaf de dealer in amsterdam naar muiderberg ongeveer, onderweg heeft de navigatie mij 1 keer verteld dat ik, bij een tankstation notabene, van de snelweg af moest gaan.

Verder vind ik de navigatie in mijn honda een stuk opverzichtelijker, die geeft bijvoorbeeld 2 schermen weer voor elke afslag, rechts zie je dan de normale 3d kaart en links een plaatje met overzicht van de situatie.
Of kun je dit in de lexus ook inschakelen?

Verder hebben modernere navigatiesystemen bijvoorbeeld de mogelijkheid om (bepaalde) apps van je telefoon op het scherm te laten zien, zo kun je makkelijk de navigatie van je telefoon gebruiken bijvoorbeeld.
Verder kun je 3d gebouwen zien op de kaart, ook een leuke toevoeging.

Het grote voordeel van o.a. de Renault is dat er een tomtom in zit (waarbij je gebruik kunt maken van de geweldig werkende live services).
Echter wil ik graag een automaat rijden en die van de Renault megane word me net iets te duur.

De enige auto's die nog op mijn lijstje staan naast de CT200h zijn de "Volkswagen Golf Variant High Executive plus" en de "Audi A3 sportback".
Beide auto's beschikken over een geweldig navigatiesysteem.

maar nogmaals, ik wil erg graag voor de CT200h gaan aangezien het totale gevoel hierbij beter is.
 

filerijder

Hoort erbij
28 okt 2011
26
0
0
Hallo Nordcore.
Ik heb net in 2 dagen 2000km gemaakt door Europa en ben weer aangenaam verrast door het navigatie systeem. Bij files in Parijs werd ik perfect omgeleidt. Ook de instellingen en weergaves zijn echt goed. Ik had eerst een Renault Laguna, maar he toch echt een grote voorkeeur voor het Lexus nav. systeem.
De M&L instalatie geeft een heerlijk geluid, volume regeling had wat beter gemogen, erg kleine stapjes zeker in vergelijking met de standaard Lexus installatie. Wel heel veel dynamiek.
Al met al is de Lexus een goede keuze.
Filerijder.
 

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
filerijder zei:
Hallo Nordcore.
Ik heb net in 2 dagen 2000km gemaakt door Europa en ben weer aangenaam verrast door het navigatie systeem. Bij files in Parijs werd ik perfect omgeleidt. Ook de instellingen en weergaves zijn echt goed. Ik had eerst een Renault Laguna, maar he toch echt een grote voorkeeur voor het Lexus nav. systeem.
De M&L instalatie geeft een heerlijk geluid, volume regeling had wat beter gemogen, erg kleine stapjes zeker in vergelijking met de standaard Lexus installatie. Wel heel veel dynamiek.
Al met al is de Lexus een goede keuze.
Filerijder.

goed om te horen...

Bij voorkeur wil ik er voor zorgen dat ik geen app meer op mijn telefoon hoeft te draaien om files te ontwijken, en flitspalen en andere gevaren te detecteren. nu gebruik ik "Waze" hiervoor op mijn galaxy S2.
Elke ochtend en middag voor ik vertrek kijk ik even snel via die app welke route het snelste is naar huis (via de A27 of via de A2).
Ik zou dus graag een navigatie willen die deze taak over kan nemen.

De navigatie in mijn huidige auto, de Honda Civic hybrid (achteraf ingebouwd), kiest vrijwel altijd de verkeerde route.... verder kun je ook niet makkelijk zeggen van "navigeer via een bepaalde snelweg", je kunt alleen aangeven vermijd file en dan zoekt hij zelf een alternatief, en deze vind hij dan vervolgens niet...erg frustererend.
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
Verkeersinformatie komt via RDS en dat kost enige tijd, die enkele minuten zijn op woon-werk-ritten m.i. te lang om toegevoegde waarde te hebben. Op langere afstanden werkt het goed. Flitserinformatie geeft het systeem niet, dat zou het ook illegaal maken in bv. Frankrijk en Zwitserland. Via een bepaalde snelweg rijden is in Toyota/Lexus-navigatie een beetje klungelig maar volgens mij kan hij wel bepaalde punten, zones of wegen ontwijken. Dit heb ik nooit gebruikt dus weet niet precies hoe dat zit. Staar je trouwens niet blind op VW's RNS-systeem, dat wordt zoveel gestolen dat leaserijders er een verplichte lelijke beugel bijkrijgen in het interieur. Persoonlijk vind ik RNS trouwens grofweg gelijkwaardig met het Lexus-systeem.

Qua audio snap ik niet dat je het Lexussysteem 'slecht' kan noemen, ook al ben ik met je eens dat klassiek en rock er beter op uitkomen dan elektronische muziek. Afgezien van ML/B&O/Bose-systemen heb ik nog geen beter standaard-systeem gehoord in een auto.

De Golf lijkt me een vreemde vergelijkingskandidaat. Ik zou, naast je genoemde A3, eerder naar een 1-serie en A-klasse kijken. M.n. de Beamer acht ik wel een serieus alternatief.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik ben het wel eens met de kritiek op het navi systeem. Ben net naar Oostenrijk geweest en werd soms over onmogelijke routes gestuurd. Mijn vorige Mondeo kwam, voor dezelfde bestemming, met snellere routes. Ook werd ik gek van de file meldingen voor files die er helemaal niet waren. Overigens zijn de instellingen van de navi goed ingesteld. Ook werden er meldingen gedaan van afritten die gesloten zouden zijn, wat niet het geval was, of wegwerkzaamheden die er helemaal niet waren. Er werd dan gevraagd een alternatieve rouyte te kiezen, wat dus helemaal niet nodig was. Heb ik dus ook niet gedaan.
Ik heb al eens eerder geschreven dat de navi ook steden/dorpen niet kent, zoals Grootebroek, waar ik eens heen moest.
Er zijn dus, ook voor wat mij betreft, zeker aanmerkingen te plaatsen bij dit navi systeem.

Robbert-Jan
 

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
Bacchus zei:
Verkeersinformatie komt via RDS en dat kost enige tijd, die enkele minuten zijn op woon-werk-ritten m.i. te lang om toegevoegde waarde te hebben. Op langere afstanden werkt het goed. Flitserinformatie geeft het systeem niet, dat zou het ook illegaal maken in bv. Frankrijk en Zwitserland. Via een bepaalde snelweg rijden is in Toyota/Lexus-navigatie een beetje klungelig maar volgens mij kan hij wel bepaalde punten, zones of wegen ontwijken. Dit heb ik nooit gebruikt dus weet niet precies hoe dat zit. Staar je trouwens niet blind op VW's RNS-systeem, dat wordt zoveel gestolen dat leaserijders er een verplichte lelijke beugel bijkrijgen in het interieur. Persoonlijk vind ik RNS trouwens grofweg gelijkwaardig met het Lexus-systeem.

Qua audio snap ik niet dat je het Lexussysteem 'slecht' kan noemen, ook al ben ik met je eens dat klassiek en rock er beter op uitkomen dan elektronische muziek. Afgezien van ML/B&O/Bose-systemen heb ik nog geen beter standaard-systeem gehoord in een auto.

De Golf lijkt me een vreemde vergelijkingskandidaat. Ik zou, naast je genoemde A3, eerder naar een 1-serie en A-klasse kijken. M.n. de Beamer acht ik wel een serieus alternatief.


De beamer word me net wat te duur...die valt namelijk in de 20% bijtelling.
Daarnaast is mijn vereiste dat het een automaat word.
Verder heb ik het niet over de gewone "Golf" maar de "golf variant"die is gebouwd op het onderstel van de "VW jetta"en is echt een heel stuk groter en anders als de normale golf.
als je die en beetje luxe aankleed (alle opties + leer) heb je een geweldige premium auto.
Het grote voordeel van de golf is dat hij net ala de lexus te krijgen is voor een relatief laag lease bedrag

Overigens heb je neit goed gelezen, ik vind Rock juist niet goed klinken in de ct200h, alleen klassiek klinkt redelijk tot goed.
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Je kunt overigens inderdaad ook de 3d weergave en meerdere kaarten instellen in de navigatie zoals nu in je Honda.

Het file meldingen commentaar met ik het wel mee eens, maarja.. RDS.. Verder vind ik de kaarten goed up to date. Je moet natuurlijk bij geen enkele navigatie compleet vertrouwen op het systeem. Gezond verstand en om je heen kijken is ook altijd handig ;)
 

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
rodero zei:
Je kunt overigens inderdaad ook de 3d weergave en meerdere kaarten instellen in de navigatie zoals nu in je Honda.

Het file meldingen commentaar met ik het wel mee eens, maarja.. RDS.. Verder vind ik de kaarten goed up to date. Je moet natuurlijk bij geen enkele navigatie compleet vertrouwen op het systeem. Gezond verstand en om je heen kijken is ook altijd handig ;)

klopt helemaal maar er zijn ook navigatiesystemen waarbij alle gebruikers gemonitored worden en op die manier een ree?l beeld ontstaat over de actuele verkeers situatie.
Je hebt bijvoorbeeld tomtomlive, zie http://www.tomtom.com/livetraffic/
en je hebt bijvoorbeeld het navigatie programma "Waze" dat ook live gegevens verzamelt.
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Maar daar heb je een abonnement voor nodig. RDS is gratis. Wel mee eens dat Lexus je de keuze had mogen geven tussen een abonnement of gewoon RDS
 

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
Ik heb ondertussen een tweede keer naar muziek geluisterd in een business line pro uitvoering met nav.
Deze keer klonk het geluid al een stuk beter als de eerste keer....ik mis echter nog steeds een goede bas maar het is niet zo erg dat het niet om aan te horen is.

Ik heb besloten de auto te bestellen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, mark levinson is wat audiofielen betreft ook de beste optie. Maarrrrr een groot nadeel, je hoort alles, ook de kwaliteit van de MP3tjes. Ik merk duidelijk een verschil tussen 192kbit en 320. Waarbij dat vroeger tot 128 was.

Op mijn systeem draait eigenlijk alleen armin van Buuren met zijn State of Trance uitzendingen. En deze doen het goed. Lekkere bas, maar vooral zuiver. Alleen een bas die heftig is zegt niet veel over de kwaliteit van de audio.
 

Soebie555

Nieuw hier
28 mei 2018
17
0
0
Beste lezers,

Ik mag vanaf 1 juni een nieuwe auto bestellen vanuit de lease.
Grote kans dat het de Ct200h Business edition gaat worden.

Ik heb 2 test ritten gemaakt, over het algemeen ben ik zeer positief over de auto, echter zijn er 2 grote nadelen:

1. de navigatie vond ik niet zo goed werken en komt erg ouderwets over.
2. het geluidssysteem (10 speaker versie) viel me erg tegen, klassieke muziek klinkt nog wel redelijk maar alles met een beetje bass, zoals hard rock of Hardstyle/hardcore klinkt gewoon erg slecht.

Nou vroeg ik mij af of er hier misschien mensen zijn die als accesoire (lease) het audio systeem hebben laten upgraden en zo ja waar ze dit hebben laten doen.

Verder vond ik de auto extreem direct sturen, een tikje aan het stuurwiel en je merkt dit meteen....ik hoop dat dat went op ten duur...

Alvast bedankt

Wil je n auto als je stuurt die niet reageerd moet je n amerikaanse sloep kopen.
Het is nikt beters dat je 1 bent met je auto.en iedere stuur beweging moet voelen in de stoel.