thuiskomertje voor CT200H

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Hallo forum, ik heb wel wat oude topics (2011/2012) gezien over eventuele thuiskomers voor de CT200H die in de bak onder de bagageruimte passen. Inmiddels is het een paar jaar verder en ik krijg morgen mijn 2012 CT200H en zou eigenlijk het liefste ook een thuiskomer willen. Echter de officiele kost met bak en krik iets van 1000 euro, beetje veel voor een thuiskomer. Zijn er forumleden die een alternatief hebben dat past op de CT200H en je in die bak kunt leggen?
Alvast bedankt en vriendelijke groet,
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
No Title

Dit was mijn oplossing!!

Je kunt op een sloperij een reservewiel van een Toyota Avensis gaan zoeken, deze past onder de CT200h met een beetje huisvlijt zaag je de onderste bak uit en het wiel neemt niet eens zoveel ruimte in.

Succes!!
 

Bijlagen

  • photo4641.jpg
    photo4641.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 87
  • photo4642.jpg
    photo4642.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 89
  • photo4643.jpg
    photo4643.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 88

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
No Title

Zo, op internet voor 9 tientjes een mooie ongebruite 17" 125/70 5x100 thuiskomer gekocht vanuit Belgie die volgens de verkoper past op de CT200h met de standaard moeren. Ik heb nog even het partnummer op de velg gegoogled, dan vindt ik hits met o.a. Avensis t/m 2008, dus dat zou moeten kloppen met de andere info die ik vind op internet. Ik denk dat ik de kofferruimte-bak niet ga uitzagen (toch soort van zonde?) maar dat ik van Polyetheleen (dat stevige/sterke schuim spul dat niet kruimelt, wat wel eens bij computerverpakkingen wordt gebruikt) zelf een nieuwe bak maak. Van de week maar es ff in de bouwmarkt neuzen.
 

Bijlagen

  • photo5783.jpg
    photo5783.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 51

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik zie niet in waarom het zonde is om de kunststofbak te verzagen, als je de auto inruilt laat je dit wiel toch zo zitten. Nu sla je de bak waarschijnlijk op en doet er nooit meer iets mee.
Maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen, ik heb de zaag erin gezet en vindt dat ik hierin een nette oplossing heb gevonden.
Succes!
 

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
No Title

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb het vanmiddag nog eens allemaal bekeken, er blijft nog best veel ruimte over nadat het thuiskomertje op z'n plek ligt (voor de krik, wielsleutel en andere dingen) om dat te kunnen gebruiken en niet tegen de elektronica te stoten is een bak een must, zelfbouw van zo'n bak met een knap resultaat is iets te gecompliceerd. Dat wordt dus de decoupeerzaag :) Zal de oplossing posten zodra 'ie klaar is. Volgens mij heb ik exact hetzelfde reservewiel als jij @TwaMu
 

Bijlagen

  • photo5794.jpg
    photo5794.jpg
    121,3 KB · Weergaven: 70
  • photo5795.jpg
    photo5795.jpg
    210,4 KB · Weergaven: 67

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Zie zo nu en dan thuiskomers te koop staan en dan moet je heel goed je best doen om onder de 100 euro te komen. Terwijl een goedkope lichtmetalen velg met de juiste maten minder dan 70 euro kost. Inderdaad de goedkoopste, maar het gaat toch om thuiskomen? De goedkoopste bijbehorende band voor 30 euro en je hebt alles nieuw. Het zou kunnen zijn dat het hogere gewicht een bezwaar is omdat het brandstofverbruik stijgt. Hoeveel kan ik niet inschatten, maar over 150k afgelegde weg kan het een factor zijn.
 

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
No Title

Hey Forum, even een update omtrent mijn thuiskomer opbergperikelen. Na twee maanden met een los wiel in de kofferbak rond te hebben gereden heb ik nu maar even het wiel in het wielcompartiment gelegd onder het kofferbakluik. Eerst een fleece-dekentje, om rammelen van de velg tegen de metalen bodem van de wielbak van de auto tegen te gaan. Daarna een gaatje geboord in een oud tupperwarebakje met exact de doorsnede van het velghart, daar de originele bout door heen gestoken en het wiel vastgezet zodat het wiel niet meer schuift. Hesjes en verbandtrommel in de holte van de velg gelegd. Weer een fleecedekentje er op. En daar de originele houder met krik/pompset ingelegd. Deze schuift niet omdat 'ie deels in de holte van de velg valt, ideaal. Het luik teruggeplaatst en klaar is kees. Het luik is meer dan stevig genoeg om het gewicht van boodschappen/bagage te dragen. Ik ben nog aan het kijken voor zo'n "bootliner" rubber mat voor wat extra bescherming/versteviging.
 

Bijlagen

  • photo6028.jpg
    photo6028.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 79
  • photo6029.jpg
    photo6029.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 79
  • photo6030.jpg
    photo6030.jpg
    238,9 KB · Weergaven: 73
  • photo6031.jpg
    photo6031.jpg
    224,7 KB · Weergaven: 72

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
No Title

Deze week voor het eerst het thuiskomertje nodig gehad wegens een lekke voorband. Gelukkig ontdekt voor de deur, wel ff de ANWB laten doen omdat we woonplaatsservice hebben en het donker en koud was šŸ™ƒ.. het 17" Avensis wiel past perfect met de originele bouten! De band bleek niet meer te maken (gat zat aan de zijkant). En aangezien de achterbanden matig waren meteen maar gekozen voor 4 nieuwe Vredestein Quatrac5 vierseizoenenbanden. Ben benieuwd hoe die bevallen..
 

Bijlagen

  • photo6559.jpg
    photo6559.jpg
    213,8 KB · Weergaven: 55

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Zonde dat het er niet netjes onder past zonder de bak de slopen. Zou zelf lekker runflat banden monteren zodat je net wat verder komt op je lekker band (om veilig te parkeren).