Rollawaai banden

Alain

Nieuw hier
22 dec 2017
15
0
1
Bezit een CT200h versie "F" sportline. Op het ogenblik totaliseer ik 33000km met de nog steeds originele banden van het merk Yokohama. Deze banden of een rollager produceren tussen de 30 en 60km per uur een dreun lawaai. Volgens de dealer ligt het aan de banden terwijl ik eerder aan defecte rollager denk. Iemand ervaring hiermee? Mijn dealer is niet onmiddellijk hulpvaardig bij het claimen van deze abnormaliteit bij Yokohama?!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Als ik de Yokohama Blue Earths die ik eerst had vergelijk met de Michelin Primacy 3 waarmee ik ze heb vervangen dan komen de Yoko's er nog altijd heel slecht vanaf. Het verschil in prestaties was v??l groter dan het prijsverschil. De testen van ANWB/ADAC, Autobild, ?AMTC etc. laten allemaal hetzelfde beeld zien: voor een kleine meerprijs heb je al een band die stukken beter presteert dan de "standaard" Yokohama en als je banden uit dezelfde prijsklasse vergelijkt scoren de Yokohama's lager dan de concurrentie. Michelin, Continental, Dunlop, Goodyear en Bridgestone hebben allemaal banden met naar wens een betere kwaliteit of een betere prijs/kwaliteit verhouding. En ja, aan banden worden tegenstrijdige eisen gesteld maar die eisen t?ch grotendeels met elkaar kunnen verenigen is wat een merk tot premium maakt. In mijn ervaring (en blijkbaar ook die van diverse reviewers) slaagt Yokohama daar slechter in dan de concurrentie.

Jarno
 

Alain

Nieuw hier
22 dec 2017
15
0
1
Eindelijk mijn CT200 terug met het comfort en geruisloosheid welke je van een Lexus mag verwachten. Er liggen nu Goodyears op en die zijn voortreffelijk, zeker na de slechte ervaring met de origineel gemonteerde Yoko's. De Yoko's bleken zo hard te zijn en dit bleek bij demontage ook nog eens.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Fijn om te horen dat u de oude banden hebt vervangen door vers rubber.
En dat die maatregel gebracht waar u op hoopte en wat wij reeds verwachtten.
welke type Goodyear ligt er nu onder?
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Vrijwel elke Ct200h heeft rond de 60 km hr een til / dreun gevoel.
Het probleem zit hem in de software en lexus heeft dit niet kunnen oplossen.
Dus mocht dit het geval bij jou ook zo zijn is er niks aan te doen helaas.
Is dit gevoel er nogsteeds als je 100% ev rijd?
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Grappig te lezen over het uitdrogen, ik heb er Michelin Primacy HP op liggen (215/45/17 rondom) en die zijn DOT code XX14 (van 2014) en ook de wangen flink uitgedroogd, was geen apk afkeur maar heb het niet zo vaak gehad bij mijn andere auto's.

Omdat het geen snelheidsmonster is hoeft er van mij geen sportieve band op, ik zou eerder gaan voor iets als Uniroyal Rainsport 5, voor maximale grip onder natte omstandigheden.