Weggedrag Ct200h

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Goedenmiddag,

Ik heb nu mijn 3e lexus gekocht dit keer een Ct200h hiervoor (is300 gen1 en is 250 gen 2)


Een paar maanden geleden heb ik een lexus ct200h f sport uit april 2014 km stand 85.000km gekocht.

Ik heb het gevoel dat ik op de snelweg constant aan het corrigeren ben met het stuur. Hij voelt gewoon niet strak aan.(ook als het niet waait) Soms ook een beetje onstabiel. Ook is hij heel zoekerig en heeft flink last van zijwind.
Zelf heb ik al 4 nieuwe banden (Dunlop) laten monteren en de auto laten uitlijnen verschillende bandenspanning geprobeert dit heeft het probleem. Niet opgelost helaas.

Toevallig heeft mijn vader ook en ct200h 25th edition uit 2015 en deze auto stuurt echt een stuk fijner. Ook stuurt de auto een stuk zwaarder en ligt deze als een blok op de weg.

Nu is mijn vraag of er iets aan gedaan kan worden
Verder ben ik zeer tevreden over de auto!

Ik heb het uitlijnrapport toegevoegd als bijlage.

Alvast bedankt voor uw hulp.
Gt martijn
a>
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Zo te zien hebben ze de uitlijnwaarden correct aangepast. Mijn ervaring (met een GS) is dat ook de banden een reden kunnen zijn voor "zoekerig" gedrag en gevoeligheid voor spoorvorming. Bij het vervangen van de Bridgestone ER 33 banden door winterbanden (Bridgestone Blizzak LM005) blijkt de auto een stuk strakker te sturen en nagenoeg ongevoelig te zijn geworden voor spoorvorming. Banden kunnen dus een zekere invloed hebben.

Als je via je vader bijvoorbeeld toegang hebt tot een ander stel passende velgen en banden lijkt het me de moeite waard om na te gaan of dat verschil maakt. Dat experiment is in ieder geval zonder kosten uit te voeren en maakt je mogelijk wat wijzer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Zo te zien hebben ze de uitlijnwaarden correct aangepast. Mijn ervaring (met een GS) is dat ook de banden een reden kunnen zijn voor "zoekerig" gedrag en gevoeligheid voor spoorvorming. Bij het vervangen van de Bridgestone ER 33 banden door winterbanden (Bridgestone Blizzak LM005) blijkt de auto een stuk strakker te sturen en nagenoeg ongevoelig te zijn geworden voor spoorvorming. Banden kunnen dus een zekere invloed hebben.

Als je via je vader bijvoorbeeld toegang hebt tot een ander stel passende velgen en banden lijkt het me de moeite waard om na te gaan of dat verschil maakt. Dat experiment is in ieder geval zonder kosten uit te voeren en maakt je mogelijk wat wijzer.

Ik herken dit. Op de Dunlop sport max zomerbanden vond ik de GS ook erg zoekerig rijden. Nu Conti wintercontacts er op en rijdt perfect.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Zo te zien hebben ze de uitlijnwaarden correct aangepast. Mijn ervaring (met een GS) is dat ook de banden een reden kunnen zijn voor "zoekerig" gedrag en gevoeligheid voor spoorvorming. Bij het vervangen van de Bridgestone ER 33 banden door winterbanden (Bridgestone Blizzak LM005) blijkt de auto een stuk strakker te sturen en nagenoeg ongevoelig te zijn geworden voor spoorvorming. Banden kunnen dus een zekere invloed hebben.

Als je via je vader bijvoorbeeld toegang hebt tot een ander stel passende velgen en banden lijkt het me de moeite waard om na te gaan of dat verschil maakt. Dat experiment is in ieder geval zonder kosten uit te voeren en maakt je mogelijk wat wijzer.

Dit kan ik zeker nog een keer proberen.
Mijn vader heeft exact dezelfde velgen dus kan het goed controleren.

Echter vind ik het vreemd dat als ik in mijn vader zijn ct rijd met 15 inch winterbanden deze auto een stuk strakker stuurt? Ik heb als extra 16 inch velgen en sport dempers (ook performance dempers)
Hiervoor had ik continental winter contact banden en het probleem was er toen ook. Vandaar dat ik andere banden heb gekocht en laten uitlijnen

BTW zijn vader zijn ct stuurt ook zwaarder.
Ik zat zelf nog te denken om de stuur computer over te zetten?

Ik heb trouwens ook nog garantie op de auto heb het probleem al voorgelegd bij lexus ik heb alleen nog geen reactie gehad.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Wat mij trouwens ook opvalt als ik flinke zijwind heb moet ik serieus tegensturen waardoor het stuur best schuin staat +-20 graden. Dit heb ik enkel met busjes meegemaakt niet met mijn vorige auto's.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
is het geen kreukelaar?
Daar dacht ik ook al aan.
Van jouw ervaringen herken ik niets.
Ik heb de standaard 17? Bridgestone zomerbanden,
16? Conti TS860 winterbanden en 17? CrossClimate+ banden gehad. Allemaal strak sturend en nauwelijks last van spoorvorming of zijwind.

Ben benieuwd naar het vervolg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
kijk anders eens goed naar de naden van de verschillende plaatdelen of deze evenwijdig zijn en gelijke hoogte hebben. Kleurverschil in carrosseriedelen. Of nieuwe onderdelen in motorruimte of onder de auto.
ik heb ook jaren CT 200h gereden en herken mij ook niet in de klachten.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Plaatwerk en achter de bumpers ziet het er allemaal strak en origineel uit ook geen verschil in daden of iets wat lijkt dat de auto is overgespoten auto is bij de Toyota dealer gekocht heb nog garantie
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Ik zou hiermee asap naar de dealer teruggaan. Eigenlijk zou ik daar als eerste naartoe gegaan zijn. Ook wat betreft opnieuw uitlijnen van je banden. Had je niet bij een externe partij hoeven doen als het aan mij had gelegen. Zie alleen op de uitlijn uitdraai twee bandenmaten staan. 16 inch en 17 inch. Heb jij twee maten onder je auto?

Jij hebt een product gekocht die behoort te werken waar deze voor bedoeld is. Daarbij heb je zelfs nog referentie materiaal van de vader van je auto. Die een wereld van verschil rijd zoals ik dat lees. Dit is dus een probleem wat de dealer moet gaan oplossen. Niet jij, en ook niet hier op een forum. Je hebt nu nog garantie. Dus maak daar gebruik van, anders breng hem naar de Lexus dealer voor een aankoopkeuring. Heb ik ook gedaan en kwamen paar dingen aan licht. Is allemaal gefixt in de garantieperiode.

Succes en hoop dat het snel wordt gefixt. Want het hoort zeker strak te sturen. Auto heeft wel wat last van zijwind en ook merk ik als een wat grotere auto/busje mij inhaalt dat ie soms even in de ?vacu?m? trekt. Ik wijt dat aan de perfecte stroomlijning van de auto. Dat die dan even uit balans raakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Ik zou hiermee asap naar de dealer teruggaan. Eigenlijk zou ik daar als eerste naartoe gegaan zijn. Ook wat betreft opnieuw uitlijnen van je banden. Had je niet bij een externe partij hoeven doen als het aan mij had gelegen. Zie alleen op de uitlijn uitdraai twee bandenmaten staan. 16 inch en 17 inch. Heb jij twee maten onder je auto?

Jij hebt een product gekocht die behoort te werken waar deze voor bedoeld is. Daarbij heb je zelfs nog referentie materiaal van de vader van je auto. Die een wereld van verschil rijd zoals ik dat lees. Dit is dus een probleem wat de dealer moet gaan oplossen. Niet jij, en ook niet hier op een forum. Je hebt nu nog garantie. Dus maak daar gebruik van, anders breng hem naar de Lexus dealer voor een aankoopkeuring. Heb ik ook gedaan en kwamen paar dingen aan licht. Is allemaal gefixt in de garantieperiode.

Succes en hoop dat het snel wordt gefixt. Want het hoort zeker strak te sturen. Auto heeft wel wat last van zijwind en ook merk ik als een wat grotere auto/busje mij inhaalt dat ie soms even in de ?vacu?m? trekt. Ik wijt dat aan de perfecte stroomlijning van de auto. Dat die dan even uit balans raakt.

Super bedankt voor de uitleg heb al 2 x een mail gestuurd naar de dealer. (louwman)
Als ik geen reactie krijg ga ik bellen.

Zijwind voel ik bij die van mijn vader ook maar op een heel andere manier die makkelijk te corrigeren is en het stuur word niet vaag wat bij mij wel het geval is.!!
 
  • Leuk
Waarderingen: BlueyCT200

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Ik ben benieuwd of de de auto op een brug kan laten zetten om te checken of hij misschien rechtgetrokken is of dat er iets krom is.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Bumpers heb ik al gedemonteerd nergen iets van schade of onderdelen die vervangen zijn gevonden
Alle wielen gedemonteerd ik zie nergens dat er iets verbogen is ofzo.
En de uitlijn waardes zijn gewoon goed.

Als het windstil is en ik laat het stuur los trekt de auto ook niet naar links of rechte enkel het stuur voelt slap aan alleen als er oneffenheden in de weg zitten wil hij zoekerig worden.
 

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Ik zou het toch in de banden zoeken, momenteel rij ik ook dunlop met hetzelfde euvel (erg nerveus weggedrag).
Mijn vorige set banden (goodyear eagel F1) hadden hier totaal geen last van.
De volgende set banden worden weer goodyear.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Je zou bij de dealer kunnen vragen of ze er tijdelijk andere wielen onder kunnen zetten zodat je even een half uurtje een proefrit kunt maken. Desnoods alleen maar de voorwielen. Als het weggedrag dan opeens is verbeterd weet je voldoende.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Je zou bij de dealer kunnen vragen of ze er tijdelijk andere wielen onder kunnen zetten zodat je even een half uurtje een proefrit kunt maken. Desnoods alleen maar de voorwielen. Als het weggedrag dan opeens is verbeterd weet je voldoende.

Jarno

Andere wielen proberen is geen probleem mijn pa heeft 2 setjes velgen 1 met vredestein en 1 met pirelli zondag ga ik dat even proberen.
Ik zal even laten weten of het verbeterd is