Thuiskomer voor CT? Ja, dat kan.

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Er zijn mensen die het wel handig vinden om toch een thuiskomer in hun auto te hebben, dit ook zo voor de CT. Wil je een thuiskomer erbij hebben, dit is bij de dealer te bestellen.

De thuiskomer is nu leverbaar inclusief opbergsysteem en afdekplaat voor 1025 euro.

Hoe het eruit ziet? Zo:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Bossie86

Nieuw hier
8 feb 2012
5
0
0
De thuiskomer is voor 300 euro incl. BTW te bestellen.
En zal geplaatst worden zoals op bovenstaande foto te zien is.
Nadeel is echter dat de krik (niet zichtbaar op de foto) nog ergens los neergelegd moet worden.

Voor de 300 euro krijg je geen opbergsysteem, echter natuurlijk wel de afdekplaat die de laadvloer weer vlak maakt.
Onder de afdekplaat kun je nog voldoende bagage kwijt, waar je bijvoorbeeld niet regelmatig bij hoeft.
Bij mij ligt hier bijvoorbeeld een reflecterend hesje en gevarendriehoek.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik wil ook een reservewiel plaatsen in mijn CT, nu zag laatst een foto langskomen van iemand die de opbergbak netjes uitgezaags had om dit wiel heen.
Zo zou ik dit ook graag willen doen, maar ik zou de afbeelding nog eens graag bekijken, kan iemad mij aan deze afbeelding helpen?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Kwestie van trail and error? Gezien de bak (auto) al een ronde vorm heeft kun je niet al te veel verschuiven.
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Dat was ik.... Na veel zagen bloed zweet en tranen. Maar bel wel trots op het resultaat. Overigebs had ik hm via marktplaats gekocht onder de 100euro. Let op als de anwb met een wiel moet komen bij pech, kost het je een enorm bedrag... Je mag het wiel dan kopen.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18

Jvrr Dat was inderdaad het plaatje dat ik ergens eens gezien had, keurige oplossing, ik heb inmiddels een 17" noodwiel van een Avensis. Voordat ik de zaag er in ga zetten wilde ik eerst dit plaatje nog eens zien.
Het is trouwens niet mogelijk om bij de ANWB zo'n (nood)wiel aan te schaffen, ze kunnen wel een nieuwe band voor je regelen als de lekke band niet te repareren is. Of auto gaat op transport naar de dichtst bijzijnde geschikte garage.

Bedankt Jvrr voor je snelle antwoord.
 

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
57
19
8
Omdat de ruimte waar het reservewiel moet komen erg ondiep is, zit ik te denken aan een ander dan origineel reservewiel. Ik heb op onderdelenlijn gekeken en de steekmaat van, ik meen, een Golf 4, is volgens mij ook 5x100. Dit wiel heeft een lagere ET waarde dan Lexus, is dus minder hoog. Zou je dit zonder problemen kunnen gebruiken op de CT ?
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Let je wel op de naafdiameter @Farah
54.1 voor de CT en 57.1 voor de Golf, gaat zonder centreerringen niet passen!
 

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
57
19
8
Bedankt voor de reactie. Die kun je bij AilExpres kopen, dat is niet het grootste probleem. Of het voor de rest past en ook belangrijk of het technisch kan zonder problemen met de ophanging te krijgen. Dat is eigenlijk wat ik wil weten.
 

LHM

Nieuw hier
10 nov 2020
16
7
3
Mooie oplossing voor in de kofferbak. Bedankt voor de foto. Ik ga zelf geen reservewiel aanschaffen maar ga een van mijn winterbanden gebruiken. Bij de bandenwissel leg ik een zomerband achterin. Scheelt een hoop geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Farah

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik kreeg zo’n thuisbrengertje mee toen ik mijn CT kocht. Er zat ook het banden reparatiesetje bij.
De thuisbrenger heb ik nooit meegevoerd en heeft altijd in de garage gestaan.
En gisteren vond ik die weer, toen we de garage aan het opruimen waren.
€300,- vind ik wel veel voor dat ding.
Wie wil ‘m voor een symbolisch bedrag overnemen?
 

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
48
25
18
Ik kreeg zo’n thuisbrengertje mee toen ik mijn CT kocht. Er zat ook het banden reparatiesetje bij.
De thuisbrenger heb ik nooit meegevoerd en heeft altijd in de garage gestaan.
En gisteren vond ik die weer, toen we de garage aan het opruimen waren.
€300,- vind ik wel veel voor dat ding.
Wie wil ‘m voor een symbolisch bedrag overnemen?
Ik wil hem misschien wel overnemen.
Misschien kunnen we even buiten dit forum contact opnemen?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Hoe moet ik dat doen? Ik zie die optie nergens.
1651938011003.png