CT200 telefoonboek synchroniseren / contacten importeren

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hoe kan men nieuwe of gewijzigde contacten van smartphone naar telefoonboek CT synchroniseren?

Dit wordt toegelicht in de handleiding v.h. navigatiesysteem (in mijn versie v.a. blz. 345 - Telefoonboek instellen).

- Kies via het menu: Instellen - Telefoon - Telefoonboek - Contacten beheren - Contacten overbrengen.
- Kies vervolgens voor "Contacten vervangen" om je gehele telefoonboek weer opnieuw in de carkit op te slaan.
- Kies evt. voor "Contacten toevoegen" om alleen de nieuwe nrs. op je telefoon aan de carkit toe te voegen. Hierbij blijven de nrs. die inmiddels op de telefoon verwijderd zijn, toch in de carkit bestaan.

N.B. Tijdens het overbrengen verschijnt er een ietwat vreemde melding "Alleen gebruiken als dit veilig en legaal is." die aangeeft dat je evt. benodigde handelingen op je telefoon alleen moet uitvoeren als dat is toegestaan. Bij mijn telefoon hoef ik echter verder niets te doen en komt er na afloop van de synchronisatie een melding met het aantal nummers dat overgezet is.

Met dank aan forumlid PeterA.

Een alternatieve manier staat hier beschreven: http://vb.lexusforum.nl/forum/modell...n-telefoonboek
Het is niet gelukt (niet premium versie) op de normale manier maar wel via een omweg. Ik denk dat dit mogelijk interessant is voor meer mensen. Ik heb een aparte app gedownload (ContactExport) welk een VCF of CSV bestand kan maken van je bestaande contactpersonen. Het programmaatje geeft dan automatisch aan in welke map op de telefoon het bestand is opgeslagen. Via een andere app genaamd Bluetooth File Transfer heb ik toen het betreffende bestandje verstuurd naar de auto. Je moet in de auto dan wel eerst naar instellingen - telefoon en dan automatisch contacten vervangen NIET aankruisen. Dan kan je de optie eronder, iets van contacten importen oid, selecteren.

Met dank aan forumlid Ben_CT.
 
Laatst bewerkt: