BC racing

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Ik heb die BC racing schroefset gemonteerd, maar nu las ik ergens dat je het onderste stuk alleen omhoog/omlaag moet draaien en niet de 2 stelringen onder de veer want dat is voor de spanning.. En ik heb juist die 2 ringen onder me veer naar benede gedraaied zoals 't bij al me schroefsets moest..

Weet iemand hoe dit precies moet, en wat 't met de veerspanning doet zoals ik 't nu heb?
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Hi

Je had van die ringen af moeten blijven. Ik heb bc racing gemaild voor mijn installatie en die gaven aan alleen daaraan te draaien als je kunt corner-weighen. Dus zorgen dat je het gewicht goed balanceert.
Ze hebben af fabriek een bepaalde preload ingesteld waar je dus alleen aan moet komen als je kunt meten.
Het mooie aan deze set is juist dat je hoogte kunt stellen zonder de hardheid te veranderen.

Aan de andere kant.. Hoe spannend kan het zijn. Draai ze tot de veer vast zit, dan 2 slagen extra ofzo..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb ze bij mij Megans toen wel strakker gezet, want hij lag anders nog te diep vooraan, en ze waren te slap waardoor me wielen heel makkelijk de wielkasten raakten voor. Dus ik gebruikte zowel de hoogte verstelling als de spring rate verstellingen. gewoon opgemeten zodat het overal gelijk was