Fusee kogels versleten - wie kan mij helpen?

Bolt

Nieuw hier
17 jan 2011
5
2
0
Mijn GS 300 uit 1994 met 320d km heeft helaas beide fusee kogels versleten. Zoals elders of dit Forum al gesteld, zijn originele vervangers erg duur. Wie kan mij helpen aan een goed (en dus betrouwbaar) alternatief?
Foto van een van de patienten:
 

Bijlagen

  • Foto fusee-draagarm GS300.JPG
    Foto fusee-draagarm GS300.JPG
    50,8 KB · Weergaven: 54

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
Wij hebben de draagarmen tegen redelijke prijzen,
Welke heb je nodig?


Voor-as fusee kogels (bovenste draag arm compleet , onder fusee kogel)
?325 alle vier (links & rechts, boven & onder)
?250 set boven (links & rechts)
?125 set onder (links & rechts)
?215 set per kant (boven & onder links OF rechts)

prijzen ex btw, levertijd 3 werkdagen
De onderste draag armen met bussen heb ik ook.

onderste draagarmen links & rechts ?200
 

Bolt

Nieuw hier
17 jan 2011
5
2
0
Beste A.S. Motorsport,

Welke ik precies nodig heb weet ik niet. Het is natuurlijk belangrijk dat ik de juiste fusee kogels aangeef. Daarvoor heb ik de foto geplaatst, maar uit jullie reactie maakt ik dat mijn omschrijving onduidelijk is. Het lijkt mij boven en beide fusee kogels versleten (boven?), dus links en rechts. Mijn vragen:
- Kunnen jullie aan de foto zien of het boven of onder is?
- Leveren jullie nieuwe en geven jullie garantie?
- Wat zijn de verzendkosten?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Bolt zei:
Mijn GS 300 uit 1994 met 320d km heeft helaas beide fusee kogels versleten. Zoals elders of dit Forum al gesteld, zijn originele vervangers erg duur. Wie kan mij helpen aan een goed (en dus betrouwbaar) alternatief?
Foto van een van de patienten:

De foto is van je bovenste draagarm, incl fuseekogel ,
Normaal wordt altijd de completen arm vervangen

De onderste fuseekogels vind je onder bij het wiel ,
dit zijn wel 'losse' fuseekogels

Mijn advies is, vervang onder en boven, omdat als je een van beide vervangt
je de auto altijd opnieuw moet laten uitlijnen en de onderste waarschijnlijk even oud zijn
en ook binnenkort aan de beurt zijn, in ieder geval wel altijd links en rechts ter gelijk vervangen.

Zorg dat je draagarmen en fuseekogels van goede kwaliteit koopt,
want je wilt niet weten wat er gebeurt als er een afbreekt

Imitatie i.p.v. origineel hoeft geen probleem te zijn als deze van goede kwaliteit zijn,
maar draagarmen en fuseekogels die bijvoorbeeld op e-bay te koop zijn en maar een fractie van
de originele kosten zijn niet aan te bevelen
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
Helemaal met Henny eens.
die goedkope fusee kogels en bussen zijn niet de oplossing ik ken mensen die ze zelfs gebroken hebben al rijden, dat is geen prettige schade.

Als je een stress element vervangt en de andere oude laat zitten zullen die nog sneller gaan slijten aangezien ze dan extra torsie krijgen.


Bolt,
Ik e-mail je wel een diagram door dat is altijd het duidelijkste
 

Bolt

Nieuw hier
17 jan 2011
5
2
0
Beste A.S. Motorsport en Henny,

Bedankt voor jullie reactie. Heb een '2nd opinion' gekregen van een andere (betrouwbare) vakgarage die nauwkeuriger hebben gemeten en geen afkeur constateren, wel voorlopig een advies 'bovenste fuseekogels speling, advies vervangen'. Dus schuif ik het in ieder geval een jaar voor me uit.
 

autoracebaan

Hoort erbij
17 apr 2011
30
0
0
hallo

weet iemand of er nog verschil zit in links of rechts voor de bovenste draagarmen,ik kom nogal prijs verschillen tegen van 100 tot 500 euro,bij winparts bv voor hetzelfde merk van blu print onderdeel van bilstein,wat volgens mij goed is,maar volgens mij is links en rechts hetzelfde,het is voor een is 200,bedankt
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
of er nog verschil zit in links of rechts voor de bovenste draagarmen
Zou ik niet durven zeggen. Er wordt echter wel consequent gesproken over LH en RH uitvoering, met bijbehorende partnummers. Misschien beter om die gok niet te wagen. Edit: vanaf dit plaatje lijkt het niet symmetrisch, maar misschien begin ik dit jaar met een brilletje..

fetch
 

Bijlagen

  • wishboneup.jpg
    wishboneup.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt: