Op zoek naar stuurhuis rubbers voor GS300

Marcie

Hoort erbij
3 mrt 2014
63
1
0
Voor de vakantie wil ik graag de stuurhuis rubbers vervangen. Ik las op de engelse lexus forum dat er losse setjes zijn (zie foto). Weet iemand of deze sets alleen bij de dealer te krijgen zijn of dat er ook andere bedrijven deze leveren.
Rede waarom ik hiermee wil beginnen is dat de Lexus bij snelweg snelheid wat spelling heeft bij rechtuit. Als je het stuur stil houd dan voel je een bepaalde beweging in het stuur als of de wielen een beetje hun eigen gang gaan ten opzichte van het stuur. Niet heel erg maar je voelt het wel.
 

Bijlagen

  • photo2152.jpg
    photo2152.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 45

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
bij snelweg snelheid wat spelling heeft bij rechtuit. Als je het stuur stil houd dan voel je een bepaalde beweging in het stuur als of de wielen een beetje hun eigen gang gaan ten opzichte van het stuur. Niet heel erg maar je voelt het wel.
Heb je dat echt vastgesteld, die speling op de stuurhuisrubbers? Er kunnen namelijk ook nogal wat andere oorzaken debet aan zijn..
 

Marcie

Hoort erbij
3 mrt 2014
63
1
0
GPS-10 Ik heb mij vrouw aan het stuur laten draaien en bij de uit eindslagen zag ik beweging. En dit is op zich een makkelijke reparatie die goed zelf te doen is.
Morgen gaat de GS op de brug bij mij op het werk.
Tips waar ik nog meer op kan letten?
 

Marcie

Hoort erbij
3 mrt 2014
63
1
0
GPS 10 . Klopt heb ik gezien en vandaar ook dat ik dit als eerste wil doen. Alleen het topic stopt door de aanmaker in 1 x en weten dus nog niet of het probleem opgelost is.
Heb vandaag de Lexus dealer gebeld en Lexus levert alleen het grote rubber en niet de losse kleine met bus.
 

Marcie

Hoort erbij
3 mrt 2014
63
1
0
Vanmorgen gekeken en op het oog zijn alle rubbers goed. Daarna laten uitlijnen. Helaas lukt het afstellen links achter niet doordat de draagarm houder verbogen is. Dit maakt deel uit van de verstelling. Maandag gaan ze het wiel er af halen en de draagarm en dan alles weer terug buigen en uitlijnen. Hoop dat het allemaal weer goed komt :p
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Helaas lukt het afstellen links achter niet doordat er bij de verstelling
Volgens mij is er iets weggevallen van je zin. Ik begrijp eruit dat ze 'iets' verbogen hebben...?

Dealer levert idd alleen complete draagarmen. Via ebay is er wel iets te vinden qua losse bussen op dat gebied, maar dan moet je ook een pers hebben om e.e.a. eruit te drukken.

door de rubberen door een polyurethaan bush wilt vervangen
Nog even een aandachtspunt: poly bussen kunnen gaan 'piepen' na verloop van tijd. Zorg dat je deze goed invet met speciaal daarvoor geschikt vet.

Succes met de operatie :rulez: