Nieuw op dit Forum

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Goedendag,

Sinds een maand ben ik in bezit van een GS430 uit 2005. De eerste serie van het "nieuwe" model. Een dijk van een wagen. Rijdt zalig. Ik kom uit een Saab 9-5. Reed ook geweldig, maar toch niet te vergelijken. De Saab heb ik als 2e auto gereden. Het doel was om de kosten zo laag mogelijk te houden. Dat is de laatste 2 jaar goed gelukt. Ik ga nu kijken of dat bij de Lexus ook lukt. Benzine verbruik en wegenbelasting staan vast. Het restant kan alleen maar goedkoper. We zullen zien.

Na een maand gereden te hebben vallen een paar dingen op.
- wat kunnen banden een hoop geluid maken als het verder vreselijk stil is in de auto
- waar is de interieurverlichting en de verlichting van de knoppen? De paar leds geven beroerd licht en sommige knoppen zijn niet / slecht verlicht, zoals de knop om het knoppenkastje links van het stuur te openen. Op de tast als het donker is.
- Wat is de handleiding oneindig dik. je blijft lezen.
- je moet snel tanken om er dan achter te komen dat de tank niet leeg is. 50 liter. Doorrijden tot 0 KM over en dan nog even verder lijkt de oplossing.

en dan de vragen:
- Ik ben op zoek naar een trekhaak. Bij Brink nagevraagd: deze mogen enkel aan Lexus leveren en Lexus vraagt meer dan EUR 1000,-- voor de doos. Moet ik em zelf plaatsen, wat op zich geen probleem is. Als iemand van zijn trekhaak af wil, neem ik em graag over.
- Ik ben ook op zoek naar en 2e set velgen. 17 inch , 75J, ET 45, 114.3. De banden heb ik al. de TPMS sensoren ook, De codes voor de 2e set TPMS sensoren heb ik uitgelezen via Techstream MVCI kabel set. Deze dienen enkel in de nwe sensoren gelezen te worden. Eens kijken of dat gaat lukken.

Als er iets beschikbaar is, hoor ik het graag.

Met vr groet

Andre
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom Andre
die lampjes kunnen stuk zijn , ik heb de mijne uit voorzorg allemaal maar vernieuwd en de helft bleek stuk , maar mijn SC is iets ouder

en wat is een even voorstellen zonder foto's van de GS :photo:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Andr?,

Inderdaad de lampjes allemaal even nalopen is geen overbodige luxe. 17' is wel heel klein op de GS. Weet je dat zeker? Let ook even op of dit past met de klauwen. Trekhaak heb ik geen idee over. Het is niet iets dat ik nodig heb. Je zou de andere fora even kunnen doorzoeken en zo de adviezen voor de andere modellen lezen.

Toyota en Lexus houden inderdaad dikke marges aan v.w.b. benzine.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Na een maand gereden te hebben vallen een paar dingen op.
- wat kunnen banden een hoop geluid maken als het verder vreselijk stil is in de auto
- Wat is de handleiding oneindig dik. je blijft lezen.
- je moet snel tanken om er dan achter te komen dat de tank niet leeg is. 50 liter. Doorrijden tot 0 KM over en dan nog even verder lijkt de oplossing.
Sowieso is het nimmer een goed plan om de tank finaal leeg te rijden. De marge die lexus aanhoudt is idd royaal, maar heeft wel degelijk een gezonde (technische) reden. Op het forum valt te lezen waarom.
Handleiding dik zie ik als een positief gegeven, jij toch ook?
Op bandgeluid kun je zelf nogal wat invloed uitoefenen qua merk en samenstelling. Bij stille auto's valt band- en windgeruis idd meer op.

Welkom nog en plezier met de auto.
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
thanks voor de responses. Ik zal de lampjes eens nalopen. Ik zou verwachten dat het allemaal LED zou zijn in zo'n geavanceerde auto. Wellicht niet dus.

De originele maat banden / velgen zitten eronder. 225/50/17 velgen 17 75j ET 45. Op moment zijn de banden Firestone winterbanden. De zomerbanden zijn Michelin privacy 3. Die moeten een stuk stiller zijn.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja ik kan uit ervaring vertellen dat de Primacy's erg stil zijn , hoor alleen windgeruis van mijn opendak
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Goedendag, Ik ben intussen weer een paar duizend kilomter ver met de voor mij nieuwe GS430. Geweldig. Elke dag weer een nieuwe beleving. Een paar vragen:

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om wat meer spullen mee te nemen: Een trekhaak en dakdragers. Het mooi van net deze generatie GS is dat precies deze accesoires alleen door lexus geleverd mogen worden. Trekhaak in doos kan ik bij lexus krijgen maar kost wel ff meer dan EUR 1.100 en dan heb je alleen nog de doos. Een beetje aan de prijs zeg maar en sloop auto's met trekhaak zijn er niet echt. Dan de dakdragers. Precies hetzelfde. Echter heeft iemand al uitgevonden welke universele dragers passen? Elke tip is welkom.

Groet

Andre
 

RobbertGS

Hoort erbij
7 jul 2018
50
7
8
Goedendag, Ik ben intussen weer een paar duizend kilomter ver met de voor mij nieuwe GS430. Geweldig. Elke dag weer een nieuwe beleving. Een paar vragen:

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om wat meer spullen mee te nemen: Een trekhaak en dakdragers. Het mooi van net deze generatie GS is dat precies deze accesoires alleen door lexus geleverd mogen worden. Trekhaak in doos kan ik bij lexus krijgen maar kost wel ff meer dan EUR 1.100 en dan heb je alleen nog de doos. Een beetje aan de prijs zeg maar en sloop auto's met trekhaak zijn er niet echt. Dan de dakdragers. Precies hetzelfde. Echter heeft iemand al uitgevonden welke universele dragers passen? Elke tip is welkom.

Groet

Andre

Andre, wat is uiteindelijk je oplossing geworden? ik zoek ook nog dakdragers of een betaalbare trekhaak.......
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Dak dragers. 2e hand gekocht. Trekhaak is voor een GS430 uiteindelijk goedkoper dan voor een GS300 omdat de oliekoeler er niet bij zit. Ik had een deal met Lexus Amsterdam om de trekhaak voor 1.100 af te halen. Met de Lexustech handleiding is deze er vrij makkelijk onder te zetten. Tot een zeer gewaardeerd familielid iets te laat remde en de auto total loss reed. De trekhaak was toen niet meer nodig...De drakdragers heb ik eind vorig jaar verkocht