Piepsignaal bij openen deur

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik raak al aardig thuis in de GS450h die ik drie weekjes geleden gekocht heb.
??n ding kan ik nergens verklaard krijgen:

Als ik de deur ontgrendel door het handvat aan te raken komt er heel soms een geluidsignaal uit de motorruimte.
Het klinkt als een snelle reeks van vier korte, hoge pieptonen. Alsof er een krekel-on-steroids in de motorruimte zit.

Het geluid klinkt lang niet altijd. Net nog even geprobeerd, deuren ontgrendeld, alles stil. Het lijkt zo een beetje random om de vier, vijf dagen te klinken.

De wagen heeft een alarmsysteem, zou het het geluid van het uitschakelen van het alarm zijn? En waarom klinkt het dan niet gewoon altijd?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Bijzonder, ik hoor ook regelmatig een gezoem onder de motorkap/dashboard vandaan komen, maar dat zou ik meer als een lage zoem omschrijven. Kun je het misschien opnemen?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
heb het volgende gevonden: https://www.clublexus.com/forums/gs-3rd-gen-2006-2011/488769-beep-4-times-when-i-unlock.html

Ofwel, een eerdere unlock-actie was mislukt: "4 beeps during an unlock means there was an unsuccessful attempt during a prior unlock. I.E: Someone tried opening the door without the key, or your first try didn't register."

Of ??n of meerdere deuren zijn niet ontgrendeld: "also, one of your door lock actuators could have gone bad. hit your unlock button after you make sure all doors are locked. if one is not unlocked, there you have it. mine is my passenger side front. i only get the 4 beeps if i open my back doors before my driver door. unless under warrenty, i would not take it to the dealer to fix - mine quoted 700 to fix 1 door lock. evidently the whole assembly needs to be replaced as it contains everything in one piece. the shop that does my repairs quoted 350, which seems much more reasonable."

Hm. Ik hoop op de eerste optie....