nieuwe aankoop, graag advies

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
hallo,
na een tijdje te zijn weggeweest bij Lexus is het toch altijd blijven trekken en heb ik toch weer een Lexus gs300 op het oog,
aankomende week ga ik kijken naar deze auto.
ik heb alleen ervaring met de gs300 gen 2 maar totaal nog niet met de gen3 modellen, dus de vraag is eigenlijk waar ik op moet letten bij deze auto's en zijn er zwakke punten of juist hele sterke punten?

het gaat om een Lexus bij Louwman in Arnhem 21-tv-bp deze https://www.louwman.nl/lexus/gs/2007-300-executive-full-options-louwman/occ4002707?conpag=p000079 heeft alle onderhoud gehad volgens Louwman.

kent iemand deze auto?

alvast dank en misschien dus weer tot ziens op dit forum
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Wow. Prachtige kleur, fantastisch interieur, weinig kms en bijna alle opties - what's not to like?

In het halve jaar dat ik nu in mijn GS rondtoer heb ik alleen een issue met mijn bestuurdersdeur (rammel, is strakker ingehangen), linker koplamp (defect) en 12v accu (versleten) gehad. Allemaal klein leed en onder BOVAG-garantie verholpen. Gedurende mijn speurtocht voorafgaand aan de aankoop ook al geen levensbedreigende rampscenario's ontdekt voor dit type wagen.

Ik geloof overigens wel dat je met de GS300 op de distributieriem moet passen, meen ik. Deze moet tijdig vervangen worden. Zou bij deze km-stand al weer een poosje geleden gedaan moeten zijn, dacht ik.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Gen3 heeft een ketting dus dat probleem heb je niet. De enige "kwaaltjes" die de gen3 heeft zijn de schokbrekers en de achter remmen kunnen wel eens vast gaan zitten.
Verder heb je gewone onderhoud dingetjes.
De motor is probleemloos evenals de bak.

Succes met de proefrit, gaat je vast overtuigen.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
het wachten is op de proefrit en de auto moet ik nog zien in real life, de auto stond bij Lexus in Arnhem en word naar den haag gehaald voor de proefrit aldaar.
dat het lekker zal rijden weet ik eigenlijk al omdat ik ook 5 jaar in de gs300 gen2 heb rond gereden naar volle tevredenheid, dus de vraag is alleen rijd de gen 3 beter dan de gen2?.

voor de rest heeft hij zijn onderhoud wel allemaal netjes gehad voorzover bekent.
ik ben benieuwd.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
ik wacht nog steeds, de Lexus krijgt eerst onderhoud en afleverbeurt voordat hij naar den haag toe komt. waarschijnlijk word dat woensdag of donderdag.
proefrijden word dus zaterdag denk ik.

ik lees alleen wel veel horror verhalen over carbon opbouw op de inlaat kleppen, moet ik me daar met 137000 km al zorgen over maken of zijn het weer een hoop verhalen uit Amerika en valt het hier wel mee? ik heb natuurlijk geen zin in een motor revisie na een net nieuwe aanschaf van een opzicht hele mooie auto.

misschien moet ik stoppen met problemen zoeken op het internet maar ik lees me ook altijd graag in voordat ik iets koop.

wat zijn hier de ervaringen met de v6 3gr fase motor?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
823
1
420
63
Ik heb die horrorverhalen ook gelezen en ook dat las ik over auto's in Amerika. 't Schijnt dat ze daar een andere kwaliteit brandstof hebben dan hier. Ze schijnen daar ook wat rustiger te rijden en voor elk wissewasje de auto te pakken.

Dat gezegd hebbende, dit sluit niet uit dat het in Europa (of iets specifieker: in Nederland) niet voor kan komen. Heb je gezocht op dit forum over dat probleem? Volgens mij speelt dit in Nederland niet zoals in Amerika. De zoekfunctie op dit forum kan je helpen, dit forum vind ik niet zo actief als bijvoorbeeld het Audi-forum (om maar wat te noemen). Daarmee wil ik aangeven dat het voorkomt dat leden niet dagelijks of wekelijks actief zijn hier. Als iemand iets dergelijks als die horrorverhalen heeft meegemaakt en is lid van dit forum wordt dat doorgaans wel gedeeld hier. Misschien dat zich dit een aantal jaren geleden eens heeft voorgedaan, maar voor zover ik mij kan heugen heb ik de afgelopen jaren maar 1 ding goed onthouden: blijf weg bij Lexus-diesels... Bij de andere aandrijflijnen zijn mij niet bepaald noemenswaardige problemen bekend (in tegenstelling tot een Audi-forum, om maar eens wat te noemen).
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Volgens mij zijn die problemen inderdaad vooral te wijten aan de andere brandstof. Benzine heeft daar een lager octaangetal dan hier en dat kan die problemen veroorzaken.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
eeeennn we wachten nog steeds, het schijnt voor Louwman erg moeilijk te zijn om de auto van Arnhem naar den haag te krijgen, eerst moest er nog naar de auto gekeken worden in Arnhem ivm kosten?, toen was de verkoper ziek waarmee ik alles had besproken daarna was de auto te zwaar voor het bestelde transportvoertuig en na vanmorgen te zijn vertrokken(zeggen ze) schijnt hij nu nog steeds ergens onderweg te zijn.
ik wilde terug naar Lexus omdat de service daar altijd zo goed was vond ik, maar ik begin nu een beetje een akelig gevoel te krijgen, beetje het gevoel van aan het bekende lijntje te worden gehouden.lijkt wel of ze niet willen verkopen
misschien maar ergens anders gaan kijken voor een auto of geef ik ze het voordeel van de twijfel??????

kan ook zijn dat ik ongeduldig ben maar de koopovereenkomst op voorwaarde van gezien en proefrijden is van 03-02-2018 best lang toch.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik zou even naar Arnhem zijn gereden. Een uur op zaterdag.
als je op het Franse platteland woont en Lexus rijdt dan moet je zekere ongemakken voor lief nemen. Hier geen haal en brengservice. Twee uur rijden heen en idem terug naar een van de drie "nabije" dealers, pardon concessionaires.
OT: ik mag hopen dat je in februari nog een proefrit en besluit zult maken resp. nemen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
823
1
420
63
Hmm, dat duurt naar mijn idee langer dan ik zou verwachten. Ik vraag me wel iets af; een koopovereenkomst waarbij een proefrit het voorbehoud is. Oftewel als ie niet voldoet, kun je d?r van af zien? Waarom krijgt de auto voor de proefrit dan een onderhoud- en afleverbeurt? Ik zou de auto willen zien en berijden zonder die beurt, om dan te onderhandelen over de prijs danwel hoe de auto afgeleverd wordt.

Is ie inmiddels wel in Den Haag aangekomen als ze gisteren zijn vertrokken uit Arnhem?
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
We wachten nog steeds, onderhoud is volgens Arnhem nog niet gebeurt,zeggen ze, ook weer vreemd. We wachten rustig af. Lijkt mij dat als ik hem niet wil omdat er iets niet bevalt ik er vanaf kan zien. Maar wil hem wel dus hoop dat het wel wat is. Hoop hem voor 2019 toch nog te zien.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
krijg net een telefoontje van Louwman dat de Lexus is gearriveerd in den haag, zaterdag eindelijk eens proefrijden en kijken naar de gs300.

iemand nog tips waar ik op moet letten bij de gs300 uit 2007?
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
De Lexus is gekocht, kreeg er van de verkoop nog een nieuwe navigatie dvd set bij omdat er het een en ander was mis gegaan met het transporteren naar den haag, duurde iets te lang. maar alles weer goed nu en het dvd setje maakt het voor mij weer goed.
nu nog ff wachten op de aflevering ivm paar kleine dingetjes en de afleverbeurt weer even geduld dus 2 weekjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Let op trillingen in het stuur.. de schijven van de GS worden erg snel krom.... ook van mede eigenaars al gehoord. Heb wel een 430, zijn wel iets zwaarder, maar verder zelfde model. is wel een aandachtspuntje! Veel plezier met de GS!!
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
oke ga ik op letten, tijdens proefrit was alles mooi stil ook bij het remmen maar zeker iets om in de gaten te houden tijdens de garantie periode.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
hehe hij is binnen, nu alles uitproberen en lekker rijden hoop ik.
 

Bijlagen

  • photo6599.jpg
    photo6599.jpg
    263,3 KB · Weergaven: 46
  • photo6600.jpg
    photo6600.jpg
    304,5 KB · Weergaven: 46