Autovisie over GS occasions

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
En wederom wordt bevestigd wat we eigenlijk al wisten: "In vergelijking met sommige zelfbenoemde ?premium? occasions die duur stuk kunnen gaan, is de Lexus GS een bijna risicoloze aankoop." aldus Autovisie.
Maar toch leuk om het nog eens van een externe bron te horen. :)

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
950
496
63
Goed verhaal. Ergens wel bizar dat de GS zo understated is. Terwijl het toch categorie BMW 5 serie / Mercedes E klasse is.
Ik vraag me soms wel eens af of de mening van de buren totaal anders zou zijn als ik ??n van de genoemde Duitsers voor de deur had staan i.p.v. een Lexus.
Maar ja, een Lexus koop je voor jezelf en niet voor de buurman :p
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
666
584
93
Ergens wel bizar dat de GS zo understated is. Terwijl het toch categorie BMW 5 serie / Mercedes E klasse is.

Dat is een GS niet. Hij mist de "schreeuwerige belangrijkheid" die een BMW 5 of een Mercedes E of een Audi A6 uitstraalt en waarmee de bestuurder zich graag identificeert. Als je daarnaar op zoek bent, ga je niet naar een Lexus GS kijken, rijdend in een GS wordt je gezien als iemand in een omhooggevallen Toyota. Dat gebrek aan imago is er gewoon - totdat mensen een keer meerijden en dan meestal hun oordeel bijstellen. Maar het vraagt een zekere mate van onafhankelijk denken en zelfvertrouwen om tot aankoop over te gaan - genieten komt niet vanzelf.

Ik denk dat de marketing in dat opzicht ook wellicht niet goed was gericht. De GS lijkt me meer een alternatief voor sommige grotere modellen van Volvo, Saab, Alfa Romeo, Citroen en Renault uit dezelfde jaargangen. Uiteraard allemaal totaal andere auto's, maar in ongeveer dezelfde prijsklasse en bereden door mensen die zich eventueel een BMW, Mercedes of Audi hadden kunnen veroorloven - en er bewust geen aanschaften.

Het lijkt er op dat de GS inmiddels een gepasseerd station is. Ik vraag mij af hoeveel kopers van een nieuwe GS te zijner tijd over zullen gaan stappen op een ES. De ES is een auto die in veel opzichten een meer bijdetijdse indruk maakt, maar het zeer luxe uitgeruste exemplaar dat ik enige dagen geleden als leenauto meekreeg bracht mij zeker niet in verleiding. Meer geluid (wind, banden, motor), soms wat dreunachtige geluiden in de carosserie...Niet helemaal eerlijk die vergelijking - de basisuitvoeringen verschillen natuurlijk aanmerkelijk in nieuwprijs. Maar toch: het is (zeker voor een 450h) niet echt een alternatief.

Ik heb de mijne nu een jaar en hoop er oud mee te worden. Gezien mijn leeftijd neem ik aan dat de auto mij zal overleven :)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
950
496
63
Dat is een GS niet. Hij mist de "schreeuwerige belangrijkheid" die een BMW 5 of een Mercedes E of een Audi A6 uitstraalt en waarmee de bestuurder zich graag identificeert.

Dat ben ik met je eens. Ik bedoelde dat eigenlijk ook niet in m'n vergelijking. Ik bedoelde het autosegment en de prijsklasse, waarmee de vergelijking te trekking valt (m.a.w. grote dure sedan). Helaas/gelukkig? heeft Lexus niet de bergeerbaarheid van een 'premium Duitser', waardoor het een lekker exclusief merk is en je niet met de nek wordt aangekeken wanneer je een foutje maakt op de snelweg. Of bekend staat als die 'lul met de dikke BMW' in de straat.

Wat de ES betreft, die is toch qua productsegment toch echt wel een trede lager dan de GS.
De ES is eigenlijk een verlexusde Toyota Avalon, waarbij de gen 4 GS een verlexusde Toyota Crown is.

Ik zie het ook aan de extra luxe opties die niet op de ES zitten, maar wel op de GS. (geen AVS en dezelfde uitgebreide elektrische stoel voor de bijrijder op de President Line, om een voorbeeld te noemen)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
808
1
404
63
Om maar te zwijgen over de verandering in aangedreven as. Ik rij nu (nog steeds erg tevreden) in een 2e generatie IS en zag een GS helemaal zitten. Maar wat daarna? Van een GS naar een ES zie ik niet als een stap vooruit. En hoe zal een stap van een GS naar een volgende generatie IS bevallen?
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
155
121
43
Ik vind de GS450h juist een variant in kracht en luxe die je bijna nergens anders vindt. De LC hier even buiten gelaten (buitencategorie)
Bij meerdere Lexusmodellen zou ik nu twijfelen of ik die wel zou kiezen. De UX tegenover de laatste Toyota chr, of de NX tegenover een RAV met dezelfde 300h. Ben bang dat het dan toch een Toyota zou worden......
Heb met de GS net weer 1000 heerlijke km richting wintersport gemaakt, en dacht onderweg nog welk model hierna hetzelfde gevoel in godsnaam nog kan geven , terwijl tegelijkertijd een BMW langzaam kleiner wordt in de binnenspiegel :giggle:
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Ik rijdt nu een IS300h en zit ook wel eens verder te kijken wat ik hierna zou willen maar kofferbak liters vallen dan toch tegen bij een GS en ES. Je zou iets meer verwachten.
Terwijl ik die nieuwe GS400h echt schitterend vind.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
786
444
63
Uhm: je bedoelt de nieuwe ES300h? Inderdaad een prachtige wagen. Een lel van een wagen, ook. Kofferbak is misschien aan de -onverwacht- kleine kant maar de passagiers op de achterbank hebben dan wel weer volop ruimte. Met mijn Lexus GS450h heb ik n?t voldoende ruimte achterin om een attach?koffertje mee te nemen maar het transportprobleem heb ik opgelost dmv dakdragers. Die heb ik in de afgelopen drie jaar al wel precies ??n keer nodig gehad....
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr Bullet

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Ik heb net een setje tweedehands op gekop getikt om een schoonmoederdrager op het dak te plaatsen inderdaad. Daarmee hou ik het nog wel een tijdje vol met de IS.
Daarna misschien toch maar eens kijken voor een plug in oplossing of volledige EV
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
De GS gen 4 heeft flink meer ruimte dan de gen 3. Op papier heeft de GS gen4 niet erg veel meer ruimte dan de IS maar de vorm is praktischer waardoor er toch meer ingaat. Als je nog meer nodig hebt dan zul je binnen het Lexus gamma denk ik naar een RX 450 moeten kijken.

Jarno