Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Adresje xenon verlichting

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Adresje xenon verlichting

    kwam gister tot de ontdekking dat een lamp ermee op was gehouden.
    de laatste keer bleek er een ballast stuk te zijn. Hopelijk is het nu alleen de lamp.
    Ik vergeet altijd welke lamp erin zit maar volgens mij was het de D4s.
    Ik zal wel ff naar de garage maar die zal hem ook moeten bestellen denk ik.
    Iemand een adresje?
    GS 300 President

  • #2
    Lince? Daar komen de mijne ook vandaan

    Commentaar


    • #3
      D43m0n lince???
      heb je daar een adres oid van?
      GS 300 President

      Commentaar


      • #4
        Lince is een contributor van ‘t forum. In Marketplace hier vind je meer info.

        Commentaar


        • #5
          Heb het even opgezocht........heb de vorige keer 100,- per lamp betaald.
          dit zal dan wel imitatie zijn, kan dat kwaad of zegt men, "gewoon doen".
          GS 300 President

          Commentaar


          • #6
            Ik heb het een jaar of twee geleden gedaan. Werkt prima. Anderen op het forum zijn ons voor gegaan en hebben ervaringen gedeeld hier.

            Commentaar


            • #7
              Rij ook al een jaar of 2 (misschien 3, weet het niet precies meer) met de lampen rond van Lince. Eerste setje
              Xenon 4300K | Injen intake | LED tails | H&R | Vossen CV3 staggered 8.5J / 10J | Invidia Q300 | F-sport grill | gegroefde en geboorde remschijven rondom | Mark Levinson + Rockford Fosgate

              Commentaar


              • #8
                Na wat uitzoeken, tips en lezen ben ik gegaan voor Osram d4s coolblue intense xenarc 6000k.
                Wel wat duurder dan die van Lince maar oké. Lince had alleen 8000k.
                Ik ben bang dat je dan van dat Johnny licht gaat krijgen en dat wil ik niet vandaar. Dank voor meedenken en tips.
                GS 300 President

                Commentaar


                • #9
                  Advies: Vervang ze alle twee, de andere kant zal ook ver op zijn en je krijgt misschien kleurverschil.
                  There is no substitute for cubic inches.
                  2UR-FSE inside

                  Commentaar


                  • #10
                    Higgie Zeker. Liggen er 2 in het winkelmandje
                    GS 300 President

                    Commentaar


                    • #11
                      Ik rijd nu ook al meer dan 2 jaar met een setje van 4800K in mijn IS250. Bevalt goed.
                      Heb in de auto van mijn vrouw een eigen merk van Carfantasy welke ook goed bevalt.

                      Commentaar


                      • #12
                        Doe ik vanochtend het licht aan...........wat denk je, doet ie het weer.
                        Hoe kan dat nou weer?
                        Vocht erbij gekomen?...Ballast aan einde van latijn?
                        vandaag worden de nieuwe lampen geleverd.
                        Dan wacht ik nog ff met het laten plaatsen.
                        GS 300 President

                        Commentaar


                        • #13
                          Slecht contact zou kunnen. Heb ik weleens gehad dat een xenon lamp het soms niet deed. Alle stekkers een keer los gehad en nooit meer problemen gehad.

                          Commentaar


                          • #14
                            Ik heb tijdje geleden ook de lampjes vervangen omdat de lamp aan de bestuurderszijde steeds uitviel na een tijdje. Nu merkte ik vandaag dat ondanks de nieuwe lampen de lamp aan de bestuurderszijde weer uit was. Op amerikaanse forums lees ik hier veel over. Hier ook ervarings deskundingen? Ik heb de lampjes niet met OEM Philips vervangen maar met een goedkoper merk. Lampjes waren ongeveer 40EURO per stuk. Kan het daar aan liggen? Of kan het eventueel de ballast zijn?

                            Commentaar


                            • #15
                              Xenonlampen zijn gasontladingslampen. Voor het starten (ontsteken) van een gasontladingslamp is ca 20kV+ spanning nodig, die uit de 12V boordspanning moet worden opgewekt door de ballast. De conditie van de accu telt wat zwaarder op zo'n moment. Het starten van zo'n lamp trekt heel kortstondig ook nog eens véél stroom (zo in de buurt van 30A per lamp). De koude weersomstandigheden maken het een accu niet makkelijk. Staat de lichtschakelaar op "Auto", dan gebeurt het ontsteken van de lampen ook nog eens gelijktijdig met het starten van een steenkoud blok, dus je accu kan z'n lol wel op op zo'n moment. Dan heb je nog een factor temperatuur die in de lamp zelf speelt: kouder gas laat zich minder makkelijk ontsteken dan warmer gas. Al met al kan het voorkomen dat ook een goede lamp dan wel eens niet opstart. Heb je er last van, probeer dan eens om de verlichting niet op Auto te laten staan, maar start eerst de auto en een paar seconden later pas de verlichting. Zeker als je accu geen puber meer is...

                              Op zich hoeven 'goedkope lampjes' niet per definitie minder goed te zijn. Wel heb je soms wat misbaksels (<< €40/set) ertussen zitten die het wat minder nauw nemen met de geldende specs: electrodenafstand wat korter bij elkaar, of juist wat verder uit elkaar, ietwat afwijkend volume van de 'gaskamer', of electroden van minder zuiver material (die daardoor langzaam opbranden), wat allemaal zijn uitwerking heeft op de levensduur (ook van de ballast) en gedrag van de lamp. Een xenonlamp gaat zelden in één klap kapot. Hij slijt en veroudert.
                              Laatst bewerkt door Xenon , 27 Dec 2017, 11:39. Reden: <<€40/st -> <<€40/set
                              GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
                              IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

                              Commentaar

                              Werken ...
                              X