Aanbevolen banden

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Hoi, vroeg me af welke banden aanbevolen worden voor de GS. Rijd op 17inch. Er zaten Dunlops onder. Had de voorbanden vervangen door onbekend merk (MasterSteel) want mijn bandenboer beval deze aan. Maar heb daar beetje spijt van. Afrolfomfort is volgens mij echt achteruit gegaan. Na wat research lijken Dunlop SP sport Maxx erg goede opties. Maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey,

Denk dat Dunlop standaard is want had ze ook al die jaren onder zowel mijn 17 als 18".
Ben vorig jaar over gegaan naar Bridgestone Potenza maar dat eigenlijk alleen omdat ik van Dunlop toen geen cash back actie kreeg omdat achteraf die garage niet mee deed.
Merk wel dat de Potenza een iets harde band is want op mijn Dunlops achter reed ik nog geen 15000km, Nu erg tevreden met de Potenza banden maar het is sowieso het hoge segment banden maar muurvast aan de weg blijven.

Beetje zonde om op zulke dure auto's goedkope banden te leggen, het enige contact met de weg wat je hebt is via dat kleine stukje rubber.
Succes ermee

Gr Ro
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Hey,

Denk dat Dunlop standaard is want had ze ook al die jaren onder zowel mijn 17 als 18".
Ben vorig jaar over gegaan naar Bridgestone Potenza maar dat eigenlijk alleen omdat ik van Dunlop toen geen cash back actie kreeg omdat achteraf die garage niet mee deed.
Merk wel dat de Potenza een iets harde band is want op mijn Dunlops achter reed ik nog geen 15000km, Nu erg tevreden met de Potenza banden maar het is sowieso het hoge segment banden maar muurvast aan de weg blijven.

Beetje zonde om op zulke dure auto's goedkope banden te leggen, het enige contact met de weg wat je hebt is via dat kleine stukje rubber.
Succes ermee

Gr Ro

Hi Rowi,

Ik ben benieuwd op welke maat velg jij de Potenza hebt gemonteerd, inch en j maat ben ik benieuwd naar. En hoe gedraagt de auto zich op hoge snelheid zeg boven de 180 km?
Ik rij een is250 2006 met 18 inch 8j rondom en 225/40/18 voor en 245/40/18 achter Michelins ps3 dit is met hoge snelheid niet te doen. Maar ben toe aan nieuwe banden vandaar. Ga er van uit dat jij ook een is250 hebt.

Groet Antwan.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
'Jammer' dat je GS op 17" staat: ik heb nog een setje Dunlops Sportmaxx liggen, maar die zijn 18". Komen onder m'n GS vandaan...