AFS off

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
ineens popte hij op......AFS off. Nagekeken, het bleek hoogteverstelling voor de lampen te zijn. Uit laten lezen en het bleek dat de sensor kapot was. Prijsopgaaf Lexus dealer, 500,-. Artikelnummer genoteerd en wat rond gaan kijken. Bij Lexus dealer kan je alleen de arm met sensor kopen maar bij mij was alleen de sensor kapot. Artikelnummer ingetoetst op wat sites en warempel........op Ali verkopen ze de sensor ook. 18 euro. 2 weken later binnen gekregen en laten plaatsen. 10 minuten werk........
18 euro en alles werkt weer.
wilde ik jullie niet onthouden:oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en RoelVB

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Als je het linkervoorwiel draait dan zie je daarachter de arm met daaraan vast de sensor zitten, er zit er ook een aan de achterzijde. RoelVB
artikel nummer is 89406-30140
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik heb vroeger bij Mitsubishi gewerkt, in bepaalde modellen van de Galant >93 zat een actuator in de portieren voor de centrale portiervergrendeling.

Die gaven weleens de geest (dacht men want niemand maakte die onderdelen open), dus die werden ?n masse vervangen voor 400 gulden het stuk.
Na een tijdje uitproberen hoe die dingen eigenlijk werkten kwam ik met een tien seconden oplossing, in het binnenwerk bleek een rubber afdichting los te zijn gekomen en dat ding verschoof en verhinderde de functie.

Een beetje loctite en het ding werkte weer.

Klanten gingen weg met een rekening van 25 gulden, in plaats van 400 ex montagekosten en waren blij.

Grappig genoeg kwam ik mijn oplossing later in het werkplaatshandboek weer tegen, met een officieel claimnummer, het bleek nog onder garantie te vallen ook nog, dus al die klanten kregen hun geld terug.:oops: