GROM Vline 2

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Begin deze maand heb ik de GROM Vline 2 samen met Michel van Motrade ingebouwd. Systeem werkt perfect op 1 dingetje na, als je "lexus park assist" gebruikt dan "bevriest" het scherm gauw genoeg en kun je het geheel niet meer bedienen. Samen met het supportteam van GROM zijn we nu druk bezig om dit te verhelpen. Ik vroeg me af of er nog meer forumleden de Vline 2 hebben ingebouwd en of ze ook bekend zijn met het probleem?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Heb je de upgrade naar android 8.1 al gedaan? Wellicht dat die de bug oplost.
Correctie; heb park assist maar niet via het scherm, werkt verder perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Ik heb een Vline2 in mijn GS450h (2009) en heb geen problemen, maar ik heb enkel een achteruitrijcamera. In het begin als ik na het contact aanzetten de auto meteen in zijn drive zetten kwam het weleens voor dat de Vline geen beeld gaf. Hierop heb ik toen een andere firmware ontvangen van Gromaudio, daarmee is het probleem toen opgelost.

De Android versie moet geen invloed hebben op het schakelen tussen de Vline en OEM functies. Dit wordt geregeld in de firmware.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Okee Roel bedankt voor het reageren, dus dit knopje is ook niet aanwezig in jou auto? Hiermee kan ik het systeem aan/uit zetten
Screenshot_2019-03-30-12-00-07.jpg

Heb inmiddels android 8.1 geinstalleerd maar het probleem blijft inderdaad bestaan. Systeem heeft nu wel wat andere "rariteitjes" erbij tijdens opstarten, ik zal een mailtje hierover naar Michel sturen..
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Okee Roel bedankt voor het reageren, dus dit knopje is ook niet aanwezig in jou auto? Hiermee kan ik het systeem aan/uit zetten
Heb inmiddels android 8.1 geinstalleerd maar het probleem blijft inderdaad bestaan. Systeem heeft nu wel wat andere "rariteitjes" erbij tijdens opstarten, ik zal een mailtje hierover naar Michel sturen..

Mooiste is. Dat knopje heb ik wel, maar doet dus niks. :(
 

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Das apart,het zou toch op je uitvoering moeten zitten. Je hebt wel parkeersensoren e.d.? Ik kan het systeem ook aan/uitzetten via het touchscreen trouwens, misschien een tip..
 

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Afgelopen week te horen gekregen trouwens dat GROM USA eenzelfde unit aan gaat schaffen als in mijn geval om het probleem te simuleren. Moet zeggen dat ze alles uit de kast halen om dit probleem op te lossen, support is tot nu toe dus buitengewoon!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Das apart,het zou toch op je uitvoering moeten zitten. Je hebt wel parkeersensoren e.d.? Ik kan het systeem ook aan/uitzetten via het touchscreen trouwens, misschien een tip..

Ik heb dus geen sensoren. Enkel een camera.
Mijn vorige auto had sensoren ?n camera. Daarbij letten ik altijd alleen op de camera en nooit op de sensoren. Vrij nutteloze combinatie vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Okee Roel bedankt voor het reageren, dus dit knopje is ook niet aanwezig in jou auto? Hiermee kan ik het systeem aan/uit zetten
Heb inmiddels android 8.1 geinstalleerd maar het probleem blijft inderdaad bestaan. Systeem heeft nu wel wat andere "rariteitjes" erbij tijdens opstarten, ik zal een mailtje hierover naar Michel sturen..

Waar bestaan de rariteitjes uit?
 

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Opstarten gaat gepaard met een scherm vol verticale strepen (1seconde) vervolgens lijkt het systeem wel door te starten maar krijg dan de melding "vline media disconnected" ik kan hierbij mijn muziek van USB niet meer afspelen. Na contact te hebben gehad met Michel van Motrade stelde hij voor om systeem te checken op updates ondanks dat ik dat gisteren al had gedaan. Er bleek een nieuwe update klaar te staan en ik heb nu geen last meer van "vline media disconnected" en kan dus gewoon muziek afspelen:)
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Opstarten gaat gepaard met een scherm vol verticale strepen (1seconde) vervolgens lijkt het systeem wel door te starten maar krijg dan de melding "vline media disconnected" ik kan hierbij mijn muziek van USB niet meer afspelen. Na contact te hebben gehad met Michel van Motrade stelde hij voor om systeem te checken op updates ondanks dat ik dat gisteren al had gedaan. Er bleek een nieuwe update klaar te staan en ik heb nu geen last meer van "vline media disconnected" en kan dus gewoon muziek afspelen:)

Kijk aan, ik had precies hetzelfde. Intussen op dezelfde manier opgelost (melding was: V line media disabled). USB en webradio liepen vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Lexus Mania

Hoort erbij
3 mei 2017
39
13
8
Heb sinds kort ook de Vline. Heb nu in korte tijd al 2 keer dat er geen beeld is. M'n hotspot is wel verbonden maar geen schermbeeld. Ik kan dus niets bedienen en of selecteren.

Gebeurd na het in z'n achteruit te hebben gezet (camera).

Iemand enig idee hoe ik weer beeld krijg?
En wat te doen tegen het verdwijnen van de Vline na achteruit te zijn gereden?
 

Lexus Mania

Hoort erbij
3 mei 2017
39
13
8
Oja, Navigatie begeleid niet. Kan hem starten, locatie inspreken en krijg de route optie. Maar tijdens rijden blijf het icoon stilstaan en doet hij niet begeleiden.

Iemand enig idee?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Heb sinds kort ook de Vline. Heb nu in korte tijd al 2 keer dat er geen beeld is. M'n hotspot is wel verbonden maar geen schermbeeld. Ik kan dus niets bedienen en of selecteren.

Gebeurd na het in z'n achteruit te hebben gezet (camera).

Iemand enig idee hoe ik weer beeld krijg?
En wat te doen tegen het verdwijnen van de Vline na achteruit te zijn gereden?
Heb je wel de laatste firmware erop draaien? Lang geleden had ik ook weleens problemen met zwart beeld, dat is met een firmware update opgelost.

Oja, Navigatie begeleid niet. Kan hem starten, locatie inspreken en krijg de route optie. Maar tijdens rijden blijf het icoon stilstaan en doet hij niet begeleiden.

Iemand enig idee?
Heeft je GPS muis wel goed zicht? Lijkt alsof je geen goed GPS signaal hebt. Installeer anders een GPS test om dat te checken.
 

Lexus Mania

Hoort erbij
3 mei 2017
39
13
8
Beeld is weer terug. Storing zodra de achteruitrijcamera aangaat. Normaal kreeg ik na opnieuw selecteren CD2 weer beeld, dit keer niet. Heb de auto opnieuw in z'n achteruit gezet, na de camera beelden en opnieuw selecteren CD2 sprongen het beeld van Vline weer terug (gelukkig).

Ja, laatste firmware zit erop. Afgelopen woensdag ge?pdate en hij geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn.

Wat bedoel je met GPS muis?
GPS test is een app?

Nog een vraagje... Hoe is jouw beeld qua leesbaarheid letters? Dan doel ik op de letters bij de instelling, YouTube en muziek apps.
En hoe ziet google maps eruit? Bij mij zijn de letters slecht leesbaar. Google maps is heel flat van kleur. Ben continu m'n display contrast aan het bijstellen.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Wat bedoel je met GPS muis?
GPS test is een app?

Nog een vraagje... Hoe is jouw beeld qua leesbaarheid letters? Dan doel ik op de letters bij de instelling, YouTube en muziek apps.
En hoe ziet google maps eruit? Bij mij zijn de letters slecht leesbaar. Google maps is heel flat van kleur. Ben continu m'n display contrast aan het bijstellen.

"GPS muis" bedoel ik je GPS antenne mee.
De tekst "GPS test" in mijn bericht linkt naar de app.

Bij mij is het beeld perfect leesbaar en een goede kleurweergave.
 

Lexus Mania

Hoort erbij
3 mei 2017
39
13
8
Thanks.... Jij hebt dan ook wel een nieuwer type scherm/touchscreen. Mogelijk zit daar het verschil.

Ik zal je later wel wat foto's doorsturen. Heb je een idee.