Winterbanden & Velgenset Gs450h

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Ik heb nieuwe winterbanden nodig voor mijn Gs450h uit 2008 en ik vroeg mij af wat jullie er onder hebben zitten? Ik wil uiteraard winterbanden die zo stil mogelijk zijn.

En heeft iemand toevallig nog een set 18 inch velgen liggen/beschikbaar/te koop?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik heb voor mijn GS 450h 2013 een set Continental Wintercontact TS 860 aangeschaft. Ik heb ze nog niet gebruikt en heb dus geen praktijkervaring er mee, ben enkel afgegaan op diverse tests in Duitsland. Ik heb ze bewust op 17 inch velgen laten monteren, in de maat zoals die op de standaard 17" velgen wordt gemonteerd. Die kleinere maat velgen en de wat minder brede band kunnen onder winterse omstandigheden voordelen hebben: er passen desgewenst sneeuwkettingen om, door de andere hoogte/breedte verhouding zullen ze wat comfortabeler zijn en door het iets minder breed zijn mag je verwachten dat ze minder gevoelig zijn voor aquaplaning en beter in de sneeuw wegzakken naar het onderliggende wegdek. Ze worden in tests redelijk stil genoemd, en stiller als de Bridgestone Turanza zomerbanden zullen ze mogelijk wel zijn....
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Hoi Romke, welke maat 17 inch winterbanden heb jij er dan onder zitten? 225/45/r17?

Nee. ik heb de originele maat waarmee de auto met 17" velgen wordt geleverd: 225/50/r17. Het betreft een GS450h uit 2013, het kan zijn dat vorige edities van de 450h standaard een andere maat banden had op 17" velgen. De standaard velgen op mijn auto zijn 18", maar daarmee heb je een probleem met de montage van sneeuwkettingen. Om die reden heb ik voor een maat kleinere velgen met iets smallere banden gekozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing