Windgeruis

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Bij mij zijn het ook voornamelijk die rukbanden die voor lawaai zorgen en niet het windgeruis
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Nee windruis rond de spiegels daar heb ik totaal geen last van (9-2013 GS 450h). Wat ik wel gemerkt heb is dat als het hard waait afhankelijk van uit welke richting de wind op de rijdende auto staat het best wel veel windruis kan produceren maar daar heeft iedere auto last van. Het zal bij deze auto's iets meer opvallen omdat ze zo weinig decibellen produceren tijdens het rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
No Title

FOUND IT!
Beetje aan het experimenteren geweest, mede op basis van ervaringen op clublexus.
Het zwarte driehoekje bij de spiegel op verschillende manieren afgeplakt...
Blijkt dat als ik alleen de achterkant (zie foto) afplak (het driehoekje en het rubber als het ware tegen elkaar aan geplakt), dat het "storende geblaas" direct verdwijnt!

Op clublexus heeft men het over het verwijderen van dit plaatje en er isolatie oid. achter plaatsen.
Volgende week gaat de wagen naar Breda voor winterwielen en het verwijderen van wat deukjes uit het dak (geen idee hoe die er kwamen), kijken of ik dit direct kan laten meenemen...

Een tip dus voor de GS-rijders om eens uit te proberen, ben benieuwd of je het verschil merkt?!

Wordt vervolgd!
Navin
 

Bijlagen

  • photo4569.jpg
    photo4569.jpg
    175,4 KB · Weergaven: 48

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
UPDATE:
Auto is terug uit Breda. Ze hebben de plaatjes los gehaald, isolatie eronder geplakt en ze (steviger volgens hen) terug geplaatst...
RESULT:
Het hinderlijke geruis (wervelwindje) is weg! Nu pas hoorbaar bij 100 km+, maar dan neemt het bandengeruis de overhand, dus het lijkt erop alsof deze fix echt werkt voor dit issue!

Als je hier last van hebt, Breda weet dus what to do nu!
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing