"Nieuwe" GS 450h

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ja het alarm ging meteen af en dat heeft waarschijnlijk erger voorkomen. Het trillen van de remmen is inmiddels ook opgelost (zie hier) dus hopelijk is het leed nu geleden. Voorlopig kan ik in elk geval weer genieten van een prima auto.

Jarno
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
We zijn inmiddels bijna twee jaar verder en de GS 450h rijdt nog steeds naar volledige tevredenheid. Er zijn geen gekke dingen meer gebeurd alleen zijn de achterbanden nu aan vervanging toe. Dat is wat eerder dan ik had verwacht maar met al dat vermogen is het soms iets te verleidelijk om het gaspedaal even flink in te trappen...

Gisteren alle vuurwerk en strooizout troep eraf gespoeld en gelijk de auto weer behandeld met Monello acquaphobia. Dat spul is zo extreem waterafstotend dat regendruppels al zowat beginnen af te buigen voordat ze de auto raken. Zo staat de auto er inmiddels bij:



Van de zomer staat er weer een polijstbehandeling en kwartscoating op het programma.

Jarno
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Tja , als je bandjes wilt sparen kan je beter de 300h kopen ;)
Wat zijn je ervaringen met polijstbehandeling en kwartscoating?
Doe je dat zelf of laat je dat doen?
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ik doe het gewoon zelf want zo moeilijk is het niet. Voor het polijsten moet je wel een goede machine gebruiken om "swirls" te voorkomen. Ik gebruik een dual-action polisher (DAP900) die niet simpelweg roteert maar willekeurige slagen maakt. Kwartscoating aanbrengen is een kwestie van ontvetten - aanbrengen - uitwrijven maar daarna mag de auto 24 uur niet rijden of nat worden. Vooral dat laatste is in het Nederlandse klimaat soms lastig als je geen garage hebt. Het is een hoop werk en de dag erna voel je je spieren behoorlijk maar de krasbestendigheid, vuil- en waterafstotendheid en glans gaan er zo enorm op vooruit dat het absoluut de moeite waard is.

Jarno