Goede winterbanden voor een RWD

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
Ik had Dunlops onder mijn oude GS, maar merkte dat hij toch wat aan het zoeken was op nat en gladder wegdek. Hoe ervaren jullie dat?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Ik heb vanalles gereden (Michellin, Goodyear, Continental, Yokohama en Pirelli), maar steeds weer blijkt dat Pirelli het beste bij mijn rijstijl past.
Ik heb er nu dus Pirelli winter sotozero onder liggen. Hele fijne banden vind ik.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Wil je per s? winterbanden? Ik heb er Michelin Crossclimate allseasons onder liggen en dat bevalt me prima. Ik heb vorige week op een lege parkeerplaats even geprobeerd hoe ver ik kon gaan en ik was aangenaam verrast. Ze hebben zowel de M+S markering als het sneeuwvloksymbool dus ze zijn toegestaan in alle landen waar winterbanden verplicht zijn.

Jarno
 

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
Dankjewel!
Ja ik wil voor de zomer wel een echte sportband hebben sowieso. Dus dan dacht ik in de winter of het koude seizoen in ieder geval aan een ander setje. Vandaar eigenlijk de vraag, wat hebben jullie eronder en wat zijn de voordelen / nadelen?
 

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
Ik heb vanalles gereden (Michellin, Goodyear, Continental, Yokohama en Pirelli), maar steeds weer blijkt dat Pirelli het beste bij mijn rijstijl past.
Ik heb er nu dus Pirelli winter sotozero onder liggen. Hele fijne banden vind ik.

En wat voor rijstijl mag ik me daarbij voorstellen :p
 

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
Dankjewel. En deze leveren dus wel voldoende grip zonder continue tractiecontrol meldingen?
 

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
Wil je per s? winterbanden? Ik heb er Michelin Crossclimate allseasons onder liggen en dat bevalt me prima. Ik heb vorige week op een lege parkeerplaats even geprobeerd hoe ver ik kon gaan en ik was aangenaam verrast. Ze hebben zowel de M+S markering als het sneeuwvloksymbool dus ze zijn toegestaan in alle landen waar winterbanden verplicht zijn.

Jarno

Wissel je dan ook nog naar zomerbanden? Of rijd je het hele jaar op all seasons? (ik begrijp het concept van all season, maar kan met voorstellen dat men toch nog schakelt naar sportband voor de zomermaanden)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Dankjewel. En deze leveren dus wel voldoende grip zonder continue tractiecontrol meldingen?

Deze banden hebben uitstekende grip. Op sneeuw uiteraard weleens een tractioncontrol lampje en als je flink gas geeft in een natte bocht.
 

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
Deze banden hebben uitstekende grip. Op sneeuw uiteraard weleens een tractioncontrol lampje en als je flink gas geeft in een natte bocht.

Oke super! Ik ga binnenkort eens kijken.. Al wat mooie setjes gezien, maar vind het zonde om voor die ene resterende maand nu nog een set te kopen en die daarna in de garage weg te leggen.
Koop ik het setje liever einde van de zomer
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Wissel je dan ook nog naar zomerbanden? Of rijd je het hele jaar op all seasons? (ik begrijp het concept van all season, maar kan met voorstellen dat men toch nog schakelt naar sportband voor de zomermaanden)

Sorry, zie je bericht nu pas. Ik wissel niet van banden. Als ik dat zou doen dan heb ik ook weer een extra set velgen nodig en van dat gedoe wil ik juist af. Sportbanden zouden voor mij ook niets toevoegen, een GS 450 is ten slotte geen sportauto. Als ik ooit een LC 500 krijg is het een ander verhaal maar voor nu zijn de allseasons ruim voldoende.

Jarno
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Ik heb Pirelli cinturato winterbanden, 215/55R17 geloof ik. Bevallen super. Erg stil en comfortabel ook, wat mooi bij het karakter van de auto past.
 

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
Sorry, zie je bericht nu pas. Ik wissel niet van banden. Als ik dat zou doen dan heb ik ook weer een extra set velgen nodig en van dat gedoe wil ik juist af. Sportbanden zouden voor mij ook niets toevoegen, een GS 450 is ten slotte geen sportauto. Als ik ooit een LC 500 krijg is het een ander verhaal maar voor nu zijn de allseasons ruim voldoende.

Jarno

Oke! Ondanks dat het geen sportauto is, zit er wel veel vermogen op de achteras. Vandaar dat ik sportbanden dan best vind passen ;-)