Navigatie GS450h

Brice

Nieuw hier
27 feb 2019
10
0
1
Hallo mede Lexus bezitters,

Weet iemand van jullie hoe de stem begeleiding van de navigatie uit is te zetten tijdens het bellen, degene aan de andere kant aan de lijn hoort de stem begeleiding namelijk ook wat erg stoort tijdens een gesprek.

bij voorbaat dank!

mvgr,
Brice
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Bij mijn GS van 2013 kun je de geluidssterkte regelen en daarmee het door een telefoongesprek heen babbelen voorkomen. Dat is mogelijk via het instellingenmenu, maar is een heel gedoe tijdens een telefoongesprek. Een andere mogelijkheid is de routebegeleiding tijdelijk te onderbreken, wat kan via het navigatiemenu. Dat kan lastig zijn als je juist ergens bent waar je die navigatie echt nodig hebt. De navigatie heeft meer irritante trekjes. Zelfs als je de navigatie/routebegeleiding niet aan hebt staan, vind het systeem het nodig je te melden dat je de landsgrens hebt overschreden. Als je zoals ik in een grensdorp woont waar je over een traject van 1,5 km een paar keer de grens kunt overschrijden is dat uiterst irritant...

Wellicht de handigste oplossing is het geluid van de routebegeleiding helemaal uit te zetten en dan te vertrouwen op de aanwijzingen rechts boven in het navigatiescherm.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Je kunt het geluid van de navigatie ook permanent uit zetten, ik zoek even op waar ik dit geregeld heb, dan laat ik het je weten.
Kleine slag om de arm... ik ga er vanuit dat dit soort functionaliteit niet veranderd is met de facelift...
Met het 12" beeld en HUD heb je toch feedback genoeg zonder het geklets van die dame erbij. :)