Gestolen -> gevonden/onderschept -> hoe nu voorkomen dat ze hem nog eens meenemen.

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Gestolen -> gevonden/onderschept -> hoe nu voorkomen dat ze hem nog eens meenemen.

Ongevraagd was mijn GS in het begin van het carnavalsweekend opeens op weg naar Polen. Hier is hij gelukkig "gevonden/onderschept" door onze oosterburen, en ik ben nog aan het wachten tot ik hem weer in ons land / op mijn oprit mag terug ontvangen.

Ondanks een klasse3/5 alarmsysteem, is hij gewoon meegenomen, zonder sleutels zonder iets. Nu wil ik eigenlijk de auto laten uitbreiden met iets waardoor het "scannen" van sleutels / keyless entry signalen niet meer het enige is dat nodig is om de auto mee te nemen.

Bijvoorbeeld het invoeren van een code, iedere keer als de bestuurdersportieren geopend zijn geweest (wat ik "vroegah" op een clifford alarm had, op een andere auto), of andere vormen van beveiliging (versnellingsbakslot, zoals bearlock?).

Hebben jullie tips?
Alvast dank!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.717
456
83
Wat vervelend zeg! Helaas zijn er best wat oplossingen op de markt om iemand zijn auto mee afhandig te maken :(

Om het te voorkomen zou je eenvoudig een schakelaartje voor/achter de zekering van de brandstofpomp kunnen zetten? Dan komen ze niet heel ver.
En ik weet dat Anand een extra beveiliging heeft. Weet niet precies hoe die werkt.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
950
496
63
Wow heftig! En wat een geluk dat ze hem onderschept hebben!
Weet je toevallig ook hoe hij meegenomen is e wat/waar er gebeurd is? bijvoorbeeld op een trailer gezet in een GPS-proof busje gereden of hebben ze inderdaad je sleutel uitgelezen en zijn er gewoon mee weggereden?

Voor mij ook een grote angst dat het ding gejat wordt. Ik zet s'avonds al de sleutel uit om te voorkomen dat ze hem met een versterker uitlezen, maar dat zet ook weinig zoden aan de dijk.
Ik zat ook te kijken naar een GPS-tracker, maar dat heeft weinig zin als dat makkelijk onklaar te maken is :sleep:
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
786
444
63
Welke idioot kaapt er ook een grote-smurf-blauwe-GS? Ze kunnen er net zo goed een bordje op monteren met 'Ich bin hier!'.

Zonder dollen: mooi dat je 'm weer terugkrijgt en ik hoop dat ze er een beetje voorzichtig mee zijn omgesprongen. Ik heb vroeger wel eens een aftermarket codegestuurde startonderbreker in een wagen gehad. Werkte mooi.

De vraag is of dit werkt icm het standaard alarm.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
667
584
93
Deze firma levert een mechanische beveiliging die inbraakbestendig zou zijn en het zomaar wegrijden/verplaatsen een stuk moeilijker zou maken: https://www.bearlock.nl/producten/sa...rtificeringen/

Volgens hun website zijn hun producten door verschillende importeurs voor inbouw vrijgegeven, oa door Pon en Louwman&Parqui. Dealers van de betreffende merken zouden ook nadere info kunnen geven over inbouw. De materiaalkosten zouden ca 450 Euro bedragen (incl BTW) en exclusief arbeidsloon dat van auto tot auto kan varieren. Dat lijkt me een bedrag dat ik wel voor additionele beveiliging zou willen neertellen voor een GS.

Ik heb geen idee hoe goed het allemaal werkt, maar een mechanisch systeem als aanvulling zou inderdaad het wegnemen van de auto een stuk moeilijker kunnen maken.
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Jeetje enorm heftig zeg! Worst nightmare comes true...

Hoe en waar had je de sleutels bewaard? Ik heb zo?n speciaal zakje gekocht die de straling blokkeert. Auto wil dan met geen mogelijkheid open. Heb keer geprobeerd totdat alarm werkelijk ook afging. Ook kan je bij de dealer dit systeem helemaal uitschakelen volgens mij.

Balen dat dus zelfs het alarm systeem niet heeft gewerkt. Hopelijk bied het extra systeem wat je wil hebben betere bescherming!
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Dank voor het medeleven, echt erg zuur inderdaad.
Ik zette tot een jaar geleden ongeveer, ook iedere dag de sleutel uit, maar goed... dat is wel een beetje weg ge ebt.
Ze kunnen ook bij de supermarkt staan om afstandbediening signalen op te vangen volgens m'n verzekeraar.

Ik denk dat ze er gewoon mee weg gereden zijn.
Ik had mijn sleutel niet erg dichtbij de voordeur liggen, maar ik weet niet wat het bereik is voor zo'n sleutelscanner, dus ik weet niet of het ver genoeg was.

Zo'n bearlock lijkt me wel interessant, ik hoop dat zoiets wel netjes gemaakt kan worden.
Zonde om het interieur van zo'n auto te voorzien van opzichtige lelijke toevoegingen.

Frank, zo'n code systeem zou wel top zijn, ik heb hierover al vragen uitgezet bij auto inbouwcenters.

@BlueCT200, waar heb je zo'n zakje gevonden? Bij AliExpress heb je tig mogelijkheden, maar de werking is altijd maar afwachten gok ik.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
950
496
63
Dank voor het medeleven, echt erg zuur inderdaad.
Ik zette tot een jaar geleden ongeveer, ook iedere dag de sleutel uit, maar goed... dat is wel een beetje weg ge ebt.
Ze kunnen ook bij de supermarkt staan om afstandbediening signalen op te vangen volgens m'n verzekeraar.

Ik denk dat ze er gewoon mee weg gereden zijn.
Ik had mijn sleutel niet erg dichtbij de voordeur liggen, maar ik weet niet wat het bereik is voor zo'n sleutelscanner, dus ik weet niet of het ver genoeg was.

Zo'n bearlock lijkt me wel interessant, ik hoop dat zoiets wel netjes gemaakt kan worden.
Zonde om het interieur van zo'n auto te voorzien van opzichtige lelijke toevoegingen.

Frank, zo'n code systeem zou wel top zijn, ik heb hierover al vragen uitgezet bij auto inbouwcenters.

@BlueCT200, waar heb je zo'n zakje gevonden? Bij AliExpress heb je tig mogelijkheden, maar de werking is altijd maar afwachten gok ik.

Ik ga vandaag even naar de dealer vragen of ze ervaring hebben met Bearlock. Ergens wel ruk om dan zo'n relaxt keyless entry & go systeem te hebben om vervolgens weer een sleutelslot te gaan installeren >_>

Ik hoor graag van je of je een goeie oplossing weet te vinden, want ik ben ook een beetje panisch dat ik straks aan de beurt ben :brr:
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Dank voor het medeleven, echt erg zuur inderdaad.
Ik zette tot een jaar geleden ongeveer, ook iedere dag de sleutel uit, maar goed... dat is wel een beetje weg ge ebt.
Ze kunnen ook bij de supermarkt staan om afstandbediening signalen op te vangen volgens m'n verzekeraar.

Ik denk dat ze er gewoon mee weg gereden zijn.
Ik had mijn sleutel niet erg dichtbij de voordeur liggen, maar ik weet niet wat het bereik is voor zo'n sleutelscanner, dus ik weet niet of het ver genoeg was.

Zo'n bearlock lijkt me wel interessant, ik hoop dat zoiets wel netjes gemaakt kan worden.
Zonde om het interieur van zo'n auto te voorzien van opzichtige lelijke toevoegingen.

Frank, zo'n code systeem zou wel top zijn, ik heb hierover al vragen uitgezet bij auto inbouwcenters.

@BlueCT200, waar heb je zo'n zakje gevonden? Bij AliExpress heb je tig mogelijkheden, maar de werking is altijd maar afwachten gok ik.

Zakjes heb ik bol.com besteld. Zijn verschillende soorten en merken. Bij de Lexus dealer (Amsterdam) liggen ze ook. ?19,95 voor twee stuks. Ik vind ideaal. 1 zakje ligt mijn reservesleutel standaard in. Andere ligt altijd op vast plek en zodra ik weg ga haal ik sleutel eruit en doe deze, samen met het zakje, in mijn tas. Als ik ergens ben (winkels/vrienden/werk e.d.) stop ik hem daar weer in. Ik zou niet met blikjes en aluminium folie ed gaan werken. Zijn tig voorbeelden te vinden op internet dat dit niet werkt. Hoeft maar een klein kiertje in te zitten en het signaal is er al doorheen. Zakje zelf is van (nep) leder dus ziet er prima uit.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
667
584
93
@BlueCT200, waar heb je zo'n zakje gevonden? Bij AliExpress heb je tig mogelijkheden, maar de werking is altijd maar afwachten gok ik.

De werking kun je eenvoudig zelf controleren. Ik heb zo'n hoesje ook ergens gekocht en als ik de sleutel er in stop, kan ik de auto niet open krijgen. Als ik de sleutel echter los in een broekzak steek begint de auto wanneer ik op zeg 1,5 meter afstand ben te "knipogen" via de lampjes in de spiegels om duidelijk te maken dat hij zijn "baas" herkent. Met de sleutel in een hoesje "herkent" de auto mij niet.

Zo'n hoesje is overigens geen 100% beveiliging - op het moment dat je de deur wilt openen zul je de sleutel uit het hoesje moeten halen en op dat moment kan dus ook door kwaadwillenden het signaal worden opgevangen.

De Bearlock voorziening is wat dat betreft veiliger. Weliswaar moet je dan een extra handeling verrichten om de mechanische vergrendeling op te heffen, maar als je de sleutel gewoon aan de normale "sleutel" hangt kun je deze daarna gewoon in je zak steken en wegrijden.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
155
121
43
Hoe hebben ze hem eigenlijk onderschept? Was dit een standaardcontrole of heb je hierover nog helemaal geen info gehad?
je leest wel dat de hybrides zeer gewild zijn oostwaarts, zijn absoluut professionele bendes. Vraag me ook af in hoeverre dit op bestelling is en hoe ze de juiste auto's er uit pikken. Inzage in adressen bij kentekens? Rondjes rijden in elke stad?
Ik hoop voor je dat hij inderdaad 100% schadevrij terugkomt en dat je je toch weer prettig gaat voelen in je auto , ondanks dat er vreemden mee weg zijn gereden.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Hoe hebben ze hem eigenlijk onderschept? Was dit een standaardcontrole of heb je hierover nog helemaal geen info gehad?
je leest wel dat de hybrides zeer gewild zijn oostwaarts, zijn absoluut professionele bendes. Vraag me ook af in hoeverre dit op bestelling is en hoe ze de juiste auto's er uit pikken. Inzage in adressen bij kentekens? Rondjes rijden in elke stad?
Ik hoop voor je dat hij inderdaad 100% schadevrij terugkomt en dat je je toch weer prettig gaat voelen in je auto , ondanks dat er vreemden mee weg zijn gereden.

Geen idee, daar heb ik weinig informatie over gekregen. De politie wist me wel te vertellen dat hij op Duitse platen stond toen hij tegengehouden was (mijn platen lagen achterin).
Zou kunnen dat hij op VW Golf platen een politieauto voorbij is gereden -> kentekenscan -> hmmm geen grijze Golf... wacht eens even meneer, mogen wij uw kentekenbewijs zien?
Maar dat is volledig dikke-duim-gezuig van mijn kant. Volgens mij was hij wel verder gekomen als hij de originele platen had laten zitten (wij waren er pas achter dat hij gestolen was om 10.45u smorgens...). Dus toen ze hem tegen hielden, stond de auto nog niet geregistreerd als gestolen.

Als het sturen goed gegaan is, en het geen zenuwachtige kettingroker is geweest (want het was in iedergeval een rookvrije auto), dan valt het hoplelijk allemaal wel mee.
De aandrijving kun je weinig aan verpesten.


@allen, dank voor de tips over de sleutelzakjes, ik zal, als ik weet wanneer ik mijn auto terug krijg, meteen daar werk van maken.
Daarbovenop zal er een 2e startonderbreker met extra code + bearlock + gifgas bussen+ electocutie stoeluitbreiding (de laatste 2 via m'n telefoon aan te sturen, op afstand), etc etc. komen.
Mocht iemand nog ideeen hebben waar ik niet aan gedacht heb, let me know. ;)
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.081
4
782
113
Mocht iemand nog ideeen hebben waar ik niet aan gedacht heb, let me know. ;)

Zoals RoelVB al aankaartte, een verstopte schakelaar tussen bijvoorbeeld brandstofpomp, ontsteking of whatever dat de auto niet meer laat starten werkt prima.
De boeven weten nu waar de auto staat en hadden pech dat ze aangehouden werden, als de auto straks weer voor je huis staat doen ze het gewoon weer. Ik zou voor nu het keyless maar even uitzetten...
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Ik reed hiervoor een veel gebruikte auto voor ramkraken (BMW 335i) deze had ik beveiligd door mijn keyless entry uit te zetten. Dit kon doormiddel van een zekering eruit trekken of zelf uitprogrammeren. Later zette ik de auto gewoon in de garage thuis. Dit doe ik nu ook met mijn IS300h.

Vrienden van mij met exclusieve auto's gebruiken ook vaak een stuurslot of bearlock. Ik kan me ook vinden in je opmerking dat je dan alsnog weer een slot moet gebruiken. Tja..
Je moet het tuig omzeilen met minder sexy oplossingen waar je eigenlijk niet op zit te wachten.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Oh, ik gebruik graag extra sloten om dit soort tyfuslijders een extra hindernis te geven. Ik wil wel graag dat het interieur er niet opvallend voor aangepast (lees: gesloopt) wordt.

In een Audi A3 Quattro had ik vroeger ook een Klasse 3 alarm + stuurslot geregeld.
De corolla ervoor had het ook (was van een kerel geweest die bij een inbouwcentrum werkte...). Niet echt een type auto waar je het zou verwachtten, maar goed, dat systeem had een anti carjacking module waarvoor je iedere keer een code moest invoeren als de bestuurdersportier open was geweest.

Helaas pastte het stuurslot dat ik bij de Audi had aangeschaft niet meer.
Het liefst pastte ik nu zowel dat code systeem, als een stuurslot, als ook een bearlock toe op de Lexus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr Bullet en Arbitrator