Merk band

sanijon

Nieuw hier
17 aug 2014
12
0
1
Hallo,

ik wil nieuwe banden op mijn Lexus gs300f sport leggen maar ik weet niet welk merk of type band er het beste op past.
Welke is geruisloos en kwalitatief goed.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
791
113
Op mijn GS 450h had ik Vredestein banden, weet niet meer welk type. Deze had ik gevonden door op en vergelijkingssite alles te vergelijken. Mijn zoektocht ging ook naar een stille band en deze kwamen het beste uit de test. Ze waren idd stiller vergeleken met de Michelin's maar eigenlijk kun je dat niet vergelijken want de Michelin's waren op en de Vredesteins waren nieuw...
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Banden zijn doorgaans voer voor discussie. Wat vind je belangrijk? Ik zou bij zo’n auto altijd voor een A-merk band gaan, precies wat Arbitrator zegt. Dat verdient die auto, dat verdien jij omdat je in die auto rijdt. Tyrereviews.co.uk vind je veel tests met reviews van allerlei soorten kopers.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Welke kwalitatief goed zijn kun je halen uit diverse tests op het internet. Bovenaan vind je meestal steeds dezelfde 5 merken, die nauwelijks merkbaar in "kwaliteit" verschillen, maar wel in detailgedrag. Dat detailgedrag kan bij de keuze belangrijk zijn: de een wil vooral grip op nat wegdek, een ander een relatief laag brandstofverbruik of weinig slijtage en een derde misschien nog weer iets anders.

Voor wat betreft het geluid: bij de tests wordt het geluid gemeten - de geluidssterkte die een toeschouwer ervaart wanneer je met de auto op een voorgeschreven afstand voorbij rijdt. Dat is voor die toeschouwer belangrijk, maar het geeft weinig informatie over de geluidsdruk die je achter het stuur in de auto ervaart en of dat geluid uit ratelend, piepend, kreunend of wat voor soort geluid dan ook bestaat. Wat je uiteindelijk hoort wordt beinvloed door de band, rijsnelheid, aard van het wegdek en niet te vergeten de moeite die de autofabrikant heeft gedaan om bandengeluid niet tot in de auto door te laten dringen. Je kunt dus niet blindvaren op de testcijfers om een idee te krijgen hoe luidruchtig een band in de auto is.

Er zijn bandenleveranciers die nieuwe banden verkopen met omruilgarantie. Dat levert dan weliswaar wat extra kosten op voor montage en balanceren, maar het biedt je de mogelijkheid om als ze in de praktijk niet bevallen alsnog een ander merk te kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
13 jun 2019
177
53
28
Heerlijke discussies inderdaad. En die tests zeggen ook niet alles. Michelins: top. Inderdaad kwa rijgedrag. comfort en verbruik. Maar ik heb ook wel wat cup klachten in mijn historie.
 

sanijon

Nieuw hier
17 aug 2014
12
0
1
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga uiteraard voor een a merk. De vraag is en blijft uiteindelijk welke? Ik had op mijn vorige is 250 Michelin gelegd en was daar zeer tevreden over. Het nadeel van de gsf is dat hij niet de meest gangbare maat heeft en de band hierdoor niet echt goedkoop is. Vredestein heeft in de reviews wel vaak een stille band maar krijg hem in mijn maat niet overal gevonden. Ik ben normaal ook voor een all weather band maar die is in de 265/40r19 maat bijna onvindbaar.

maar al met al denk ik dat ik toch weer voor de Michelin ga.

groet frank
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Ik heb ook de Pilot Sport 4 onder mijn auto zitten. Ben er erg tevreden over.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Als je allseasons wilt zul je wat water bij de wijn moeten doen wat wanghoogte van de band betreft, de Crossclimates van Michelin zijn er wel in 264/50/19...
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik heb de CrossClimate + onder mijn CT.
Nooit meer!
Als ze halverwege versleten zijn gaan ze erg veel lawaai (zoemen) maken.
Heel vervelend bij zo?n stille wagens als hybrides nu eenmaal zijn.
Als die op zijn worden ze vervangen door zomerbanden.
Winterbanden op Lexus velgen had ik al afgelopen winter periode.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Hoewel ik het concept van een all-season band niet helemaal wil affakkelen, maar de concessies die je doe voor comfort en veiligheid in zowel zomer als winter heeft vaak het effect van "net niet".
Ik ben voor mijn GS300 overgestapt naar Good Year F1 Asym 5. Bijzonder weinig afrolgeluid en toch goed grip bij nat wegdek (voorwaarde 1). Qua prijs vallen ze een paar tientjes goedkoper uit tov Michelins. De Michelins die er af kwamen waren flink aan het cuppen (= gezoem boven de 60 km/u) en de neiging tot wegspringen (onderstuur) bij gladde oppervlakken en scherp insturen (in parkeergarages bijvoorbeeld). Voor de Goodyears (245/40/R18) was ik 117 euro per stuk kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en Mr Bullet

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Ik ben voor mijn GS300 overgestapt naar Good Year F1 Asym 5. Bijzonder weinig afrolgeluid en toch goed grip bij nat wegdek (voorwaarde 1). Qua prijs vallen ze een paar tientjes goedkoper uit tov Michelins. De Michelins die er af kwamen waren flink aan het cuppen (= gezoem boven de 60 km/u) en de neiging tot wegspringen (onderstuur) bij gladde oppervlakken en scherp insturen (in parkeergarages bijvoorbeeld). Voor de Goodyears (245/40/R18) was ik 117 euro per stuk kwijt.

Ik had deze banden al in versie2 onder mijn Focus ST en was verrast over de grip in alle omstandigheden en de stilte.
Vorige maand 2 nieuwe van de versie5 aan de voorkant van mijn IS300H F-sport gezet en wat een verademing met de lawaaierige Yokohama's.
Zaterdag komen op de achterkant ook twee nieuwe Goodyears bij mij. Super mooie band ook om te zien. Das ook niet onbelangrijk.
Zit een lichte ronding in met doorlopend profiel. In de bochten bergen aan grip. Mensen verkijken zich er altijd op dat ik zo hard door de bochten knal met de Lexus.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ik had deze banden al in versie2 onder mijn Focus ST en was verrast over de grip in alle omstandigheden en de stilte.
Vorige maand 2 nieuwe van de versie5 aan de voorkant van mijn IS300H F-sport gezet en wat een verademing met de lawaaierige Yokohama's.
Zaterdag komen op de achterkant ook twee nieuwe Goodyears bij mij. Super mooie band ook om te zien. Das ook niet onbelangrijk.
Zit een lichte ronding in met doorlopend profiel. In de bochten bergen aan grip. Mensen verkijken zich er altijd op dat ik zo hard door de bochten knal met de Lexus.

Helemaal mee eens! De Michelins zien er bij mij uit of ze licht getrokken zijn maar dan toch nog een rand er in. De Goodyears hebben m.i. een veel beter fitment met het geheel door o.a. die afgeronde wang. Ben benieuwd of ze een beetje lang meegaan. De Fulda Sportcontrol's onder mijn IS hadden ook flink wat grip, downside was dat de wangen van de banden bij zijwind het moeilijk hadden en na 20k km het loopvlak aardig weg was zonder al te veel te boenderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr Bullet

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Helemaal mee eens! De Michelins zien er bij mij uit of ze licht getrokken zijn maar dan toch nog een rand er in.

Ik heb op mijn BMW 335i ook die Michelin Pilot Sport 4 gehad maar die had ik zomaar kaal. Al zat daar ook een vermogen van 390pk mee te spelen...
Daarna Nexen er om gehad maar die gingen mega snel cuppen. Dus weer terug op het oude honk bij Goodyear en das echt fijn. Slijtage kan met niet veel schelen.
Rijdt max 15k per jaar dus als ze op zijn zijn ze op...