Alarm uitzetten

jeroen L

Nieuw hier
26 aug 2013
6
0
0
De afgelopen 2 nachten is het alarm van mijn IS300 SportCross (2002) een aantal keren spontaan afgegaan. Met de afstandbediening kon ik het uitzetten maar hij bleef dit iedere 30-60 minuten herhalen. Alle deuren openen en goed sluiten hielp niet. Uiteindelijk heb ik de auto on-afgesloten op de oprit laten staan.
Vreemd genoeg is er overdag niets aan de hand.

Weet iemand of ik het alarm zelf kan uitzetten, bijvoorbeeld door de juiste zekering te verwijderen?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik had bij mn GS dat de een na de andere deursensor ging haperen. Dit kun je checken door een aantal keer een deur dicht te doen en voorzichtig open te doen. Als t interieurlicht dan niet aan gaat is het de deursensor.

Een keer even spanning van de accu afhalen wil ook wel eens helpen om het alarm te resetten.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Weet iemand of ik het alarm zelf kan uitzetten, bijvoorbeeld door de juiste zekering te verwijderen?

Ik dacht dat het alarm uitgeschakeld wordt als je de auto binnen 1 minuut 2x op slot doet met de afstandbediening. (dus eigenlijk gewoon 2x achter elkaar op slot doen)
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ik zou je accu eens door laten meten. Gok dat die aan het sterven is.
Accu kan bijna niet. Die is dit jaar al vervangen door een nieuwe.

Misschien voor de zekerheid toch eens het voltage meten? Het zou ten slotte kunnen dat de accu wel in orde is maar niet goed wordt opgeladen.

Raar idee misschien maar zit er geen beestje in de auto? Ik had op vakantie ook dat het alarm spontaan afging en toen bleek een hele dikke bromvlieg de oorzaak te zijn.

Jarno
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Sluit de auto af met de mechanische sleutel. Centrale deurvergrendeling werkt dan gewoon, maar alarm gaat niet aan. Je kunt 'm daarna weer gewoon afstandsbediening of keyless openen.

Zelf denk ik aan een elektrische storing die een lekstroom veroorzaakt die het alarm triggert. Of: er zijn een paar kapers op de kust die het op jouw wagen hebben voorzien en graag willen dat je het alarm uitschakelt..... just saying...
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Dat met die bromvlieg had ik ook afgelopen zomer. Gelukkig midden op de dag en de mazzel dat ie na de 2e alarm naar buiten vloog , ik stond al op het punt om de binnensensor uit te schakelen.
Jeroen , is jouw alarm ook met bewegingssensor en misschien een aparte accu alleen voor alarm?