Fout code uitlezen

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Probeer mijn motor wat beter te krijgen, heb gevoel dat hij niet al he vermogen heeft. Dus stap 1, foutcodes uitlezzen.
Mooi met paperclip kortsluiten, en knipperlampje tellen.... Alleen gaat het mij wat te snel.

Iemand hier, die de foutcode(s) kan lezen?

http://www.youtube.com/watch?v=LjGC-WnUzmI
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
jeetje wat een kerstboom , kan het zijn dat hij oude codes geeft ? die nog in het geheugen staan
ff 10 sec je ecu zekering eruit laten en opnieuw uitlezen
hopelijk kan een mede IS owner je beter helpen dan ik
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je begint te tellen (engine symbool) na de 4.5 sec pauze: ik tel dan 2 + 1 = 21

Vervolgens komen dan nog een 8 en een 9, gevolgd door 4.5sec pauze. Zou dus 2 + 1 + 8 + 9 worden, dus 21, 28, 29.
21Main O2S & Heater Signal
22ECT Sensor Signal
24IAT Sensor Signal
25Air–Fuel Ratio Lean Malfunction
26Air–Fuel Ratio Rich Malfunction
27Sub O2S Signal
28Main O2S
29Sub O2S

Misschien heb ik het fout, maar de codes lijken wel met elkaar in relatie te staan.
 
Laatst bewerkt:

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Thnx, hier komt al meer wijsheid uit de discoverlichting!
Heb de motor afgelopen week al in storing weten te krijgen, door klein beetje ruig rijden. Maar naar motorherstart alles weer normaal.

o? sensor... lambda toch?
 
Laatst bewerkt:

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Op fb in de altezza groep, kwam ook de o2 naar voren. 21 and 89. 21 is the Oxygen Sensor/Signal 89 is ETCS-SNOW mode fault.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Heb geen ervaring met het tellen van de lampjes. Het eenvoudigst is naar de dealer te gaan en uit te laten lezen met een OBD reader. Bij Lexus is ze dat gelukt en bij Toyota moeten ze dat ook kunnen. Omdat wij een OBD1 / DLC3 poort hebben moeten ze de reader handmatig instellen op Lexus IS200.

Stukje tekst gevonden op een ander Altezza forum (weet niet meer welke)
Four indicator lights you need to pay attention to:
1. TRC
2. ABS
3. check engine
4. SNOW

Each light should continuously blink on and off. If not, count the numbers.
Each fault code will be two digit: first digit, short pause, second digit, then long pause.
There may be several fault codes per indicator.
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Probeer een originele toyota lambda te kopen. Ik zie al te vaak dat de "namaak" van bijv Bosch niet een goede resultaat geven...
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Ik blijf zowiso al uit de buurt van BOSH, geen duitse sensor spul op mijn jap.

Heb in de rav al eens 2 keer een moeten verangen. Die waren wel wat duurder, dan die ik voor altezza nodig heb.
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
door klein beetje ruig rijden. Maar naar motorherstart alles weer normaal. o? sensor... lambda toch?
Ja, dat zou je kunnen aannemen. Ter overweging: het enige wat mij niet lekker zit is dat de storingsmelding na een herstart (en bij gewoon rijden?) verdwijnt of niet aanwezig is.

Het lijkt dus enkel voor te komen (zoals ik het lees) bij stevig doortrappen, waarbij je dus kunt vermoeden dat er ergens in het intake-traject een verstoring in A/F waarden optreedt. In een ver, ver veleden heb ik ook eens de intake aangepast, waardoor er kennelijk teveel lucht werd gehapt en alle verhoudingen op tilt gingen en sensor storing als gevolg.

Uiteraard maar een idee uit de losse pols, maar het zou zonde zijn als je hierdoor dure spullen aanschaft en dan weer hetzelfde euvel krijgt..
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik zou langs de dealer gaan of iemand vinden die een obd-I lezer heeft, zo kun je een exactere code uitlezen... schijnt wat op ebay te zijn dat werkt... ik ga de link voor je zoeken... een paar mensen hebben deze gekocht en goede resultaten van gehad...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hier is die.. ik zie wel dat de listing is geeindigd maar misschien dat je de verkoper kan vragen of die nog meer heeft... Je hebt wel een laptop oid nodig met windows xp...
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Heb de ecu nog niet ge-reset na plaatsing andere luchtfilter. zou kunnen dat ie meer lucht hapt.
Kwam gisteravond ook achter dat er platinum bougies in zijn gekomen, tijdens onderhoud.... (wist ik toen veel, had gewoon setje besteld)

Heb nieuwe irridium vonkjes liggen, welk ik komend weekend zal vervangen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Josthebos