Mistlampen loshalen

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Mensen, Ik wil mn mistlampen eruit halen om het welbekende vochtprobleempje te verhelpen. Alleen als ik de schroefjes is de luchtinlaat na een aantal zere vingers eruit heb, 'valt' de unit er niet uit. Ik kan, aangezien ik kleine handen heb, via de luchtopening vanachter tegen de unit aan drukken, maar op 1 of andere manier komt de unit tegen de bumper aan aan de binnenkant.,zitten daar nog klipjes oid achter? Ik wil niet met een schroevendraaier gaan wrikken, aangezien mn bumper dan beschadigd. Wie weet raad?
 

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Jeej, mistlamp eruit. Nu wilde ik de lamp eruit halen, breekt mn stekker compleet af... Wat een feest. Nu nog steeds die frickin stekker er niet uit, denk dan maar ff nieuw setje te bestellen
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Kijk even op Ebay, ik heb daar een nieuw setje besteld voor ?127,- inc verzendkosten! en het zijn mooie, ik heb ze er gister in gezet, en ze werken en passen perfect!
Als je meer info wil, hoor ik het wel!:thumbsup:
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Tijdens de apk vorige week bleek 1 mistlamp het niet meer te doen. Vocht in de behuizing. Enkele maanden geleden deden ze het nog dus waarschijnlijk een recentelijk opgekomen. Bij het loshalen trof ik hetzelfde probleem aan als hierboven beschreven, moertjes los, maar ik krijg de units er niet uit. Ik ga het eerdaags eens proberen via de schutborden van de voorwielen. Ivm APK waren de stekkers al losgekoppeld (2 of geen mistlampen, bleek voor de APK enkel toelaatbaar). Zoals het er naar uit ziet, zit er dus vocht in, als ik het goed lees dus tussen de kap en de lens. Is dit een beetje droog te krijgen, zonder de lamp te moeten demonteren dmv een oven?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
De pre-facelift mistlicht units zijn gewoon erg slecht.. je zou een uitzondering zijn als je een set heb die nog netjes is. de afsluiting aan de achterkant is gewoon niet goed. Je kunt beter op zoek gaan naar een facelift set of een after-market set zoals hierboven beschreven. Je kunt het probleem oplossen maar na een paar maanden zit je weer !
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Facelift set, dat is na 2003? Ik ga even kijken, weinig zin om over een paar maanden de boel weer los te halen. Bij 4 moertjes lagen m'n handen al open...
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Hmm, ik kon weinig vinden. Ik denk dat ik de mistlamp eruit ga halen en laat drogen. Wellicht even onder de loop nemen waar er mogelijk vocht inkruipt en wat daar nog aan te doen valt.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Gister de mistlamp los gehaald. Via het schutbord vanuit de wielkast bleek de boel een stuk beter te benaderen dan de luchtopening aan de voorkant van de bumper. Eenmaal los in handen was het een hele tour om de HB4 lamp eruit te halen, zat geen beweging in. Eenmaal toch los brak de socket af en zat de lamp + stukje plastic nog vast in de unit. Na wat pielen ook deze eruit gekregen. De boel zat onder de oxidatie/wit poeder. De boel even goed schoongemaakt en een nieuwe lamp erin gemonteerd. De boel weer teruggeplaatst en aangesloten, en we kunnen weer wat zien bij mist. Wel blij dat het allemaal lukte.