Nieuwe voorruit

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Vandaag een barst in mijn voorruit van ongeveer 20 cm. Balen want er zat geen steenslag oid. Ging door de bocht en krak precies tussen de twee vervarmingselementen van de ruitenwissers.

Heeft iemand ervaring met bv Carglass want ik vraag me af of die autoruiten wel gelijkwaardig zijn aan de originele bv windgeruis enz?

gr Arie
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De enige ruit die ik ooit moest vervangen was van de IS200, daarmee ben ik gewoon naar een toyota dealer (daar had ik namelijk mijn eerste IS gekocht) gegaan en zij hebben het allemaal geregeld.

Omdezelfde reden als jij hier boven zegt ben ik ook niet met carglass in zee gegaan. Maar goed, dat kan volledig ongefundeerd zijn.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Waarschijnlijk een Pilkington of iets dergelijks.

De ruit van mijn LS400 is ook een keer vervangen bij Lexus, en toen is er gewoon weer een originele in gekomen
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Ik heb ontzettend veel ervaring met Carglasse en louter positieve. Ze maken veelal gebruik van originele voorruiten. Het handigste is om gewoon even te bellen, wat ze van plan zijn om te gaan plaatsen. Verder werken ze snel, sneller dan een dealer en in mijnn ogen veel beter. Ze doen de hele dag niets anders....

Mijn opinie, carglass zeker niet aan de kant schuiven!


(Wij hebben een wagenpark van 80 auto's)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
peterhalling zei:
Ik heb ontzettend veel ervaring met Carglasse en louter positieve. Ze maken veelal gebruik van originele voorruiten. Het handigste is om gewoon even te bellen, wat ze van plan zijn om te gaan plaatsen. Verder werken ze snel, sneller dan een dealer en in mijnn ogen veel beter. Ze doen de hele dag niets anders....

Mijn opinie, carglass zeker niet aan de kant schuiven!


(Wij hebben een wagenpark van 80 auto's)

Ik ga ze wel even bellen en vragen wat ze erin zetten bedankt voor de reacties.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Vandaag weer het zelfde probleem. Ga de bocht om en knal weer de voorruit gebarsten. Weer in het midden van de voorruit tussen de verwarmingselementen in.

Dit gaat de 3e voorruit worden bij een km stand van 83.000. Wie heeft er nog meer problemen met een voorruit die barst?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Geen carglass of van die rouwdouwers, ik heb ze vaak bezig gezien waarbij mijn nekharen overeind gaan staan. Wat ik al heb meegemaakt: Ruit rubber vergeten (windgeruis), auto's die terug komen met lekkage, stijlkappen vastgekit, lakwerk beschadigd met roest onder de ruit door als gevolg, stekker van de verwarming vergeten en licht/regensensor los... Je ziet ze ook weleens onder een viaduct een ruitje plakken, een geplakte ruit moet minimaal 3 uur stil staan, door het rijden beweegt de ruit tov de carrosserie wat een slechte afdichting/verlijming als gevolg heeft.

Breng je auto lekker naar de dealer, ik neem aan dat je er voor verzekerd ben dus het maakt geen ruk uit. Bij de dealer kiezen ze de beste ruitenzetter uit de omgeving waar ze vaak al lang zaken mee doen.

Ik prefereer altijd originele ruiten omdat imitatie vaak een overgang in de ruit hebben, zo'n rand wat je beeld vertekend. En imitatie ruiten zijn volgens mij wat dunner wat sneller sterretjes als gevolg heeft.


Ik zeg, liever naar de echte dealer!



gr. koen
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
bijna mee eens had voorruit ook stuk zelfde verhaal , mocht niet naar mijn eigen handelaar want dat was niet gedekt moest van de verzekering naar autotaalglas , heb die gasten zekers drie x aan de telefoon gehad omdat ik aan het werk was en het vrouwtje dus thuis bij de auto , heb ze uitdrukkelijk verteld dat als de ruit niet 100% zelfde was als origineel ze er niet aan mochten beginnen , Komt helemaal goed meneertje ! aan de andere kant van de lijn , wat denk je anderdaags belt het vrouwtje ik en zit de ruit er mooi strak in , nee zeg ze d ruit was anders er zat namelijk een houder op de ruit geplakt voor de binnenspiegel , ik aan de andere kant van delijn heel rustig gebleven $#$#^^^%#@!!#@$@$#%$$&^&^%!#@$%$
en weer eens de afwachtende houding aangenomen , met autotaalglas nadat de tel 3x over was gegaan ik dus en hoe gaan jullie dit oplossen , meneertje het is al opgelost we hebben een ruit bij de dealer besteld , dus al met al een originele ruit door autotaalglas netjes opgelost dus
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Idd, hier in den Belgique staat Lexus ook niet op de lijst van herkende herstellers bij verschillende maatschapijen.
Dus bij ongeval of nieuwe ruit kan je niet bij Lexus terrecht......
Een vriend van mij gaat zelfs bij Lexus ruiten plaatsen, dus ook externe firma.
 

LexusIS220d

Nieuw hier
12 apr 2013
16
0
0
Ik heb net hetzelfde probleem, voorruit precies gebarsten tussen de twee onderste verwarmingselementen. Kan het zijn dat hier sprake is van een productiefout bij een IS220d? Een andere kennis had ook precies hetzelfde voor. Bij mij was er ook niet direct iets te zien van steenslag of dergelijke...

Nog iemand gelijkaardige ervaring?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
In de basis zal een voorruit niet uit zichzelf scheuren. Dan was namelijk vanaf aflevering er al een probleem geweest en is de verwachting dat dat zich ook direct openbaart. Heel zeldzaam zijn de gevallen van spontaan scheurende ruiten, maar dan vrijwel meteen in de eerste weken. Misschien dat er iets aan de hand is met de rand waarin de ruit ligt?

Waarom scheurt een ruit? Door verschillende invloeden, zoals natuurlijk steenslag, temperatuurverschil en plaats van de inslag. De oorzaak is vrijwel altijd steenslag. Dat hoeft niet een grote inslag te zijn, maar een heel klein puntje is al voldoende. Een koets tordeert toch iets.

Onderaan in de ruit in de zwarte band is het het lastigst te zien, maar ook een gevoelige locatie. Laat een glasspecialist er naar kijken bij langsrijden en deze kan over het algemeen je de inslag aanwijzen.
Dit is een oud forumbericht, maar wel leuk om de reacties, ervaringen te lezen en daarop te reageren. De ruiten komen uit dezelfde fabrieken. Volgens mij zijn er wereldwijd drie grote leveranciers. Verschil met de dealer is over het algemeen een logo wat erop staat. Imitatieruiten vraag ik mij af of die bestaan, het zal eerder liggen aan een verschil in uitvoering, dus tint, wel of niet regensensor, et cetera. En in de totale kosten voor een ruitvervanging staat de besparing van een goedkopere ruit niet in verhouding (los van bruto ? netto = korting).

Dan heb je nog de verjaardagsverhalen en iedereen die roept dat hij het het beste kan. De dealer zegt dat van zijn merk. En vice versa. Het lijkt mij inderdaad dat een firma die zich alleen met ruitvervangingen bezig houdt, dit ook het beste kan. Ik weet dat diverse dealers de ruitvervanging ook uitbesteden aan hen. Dus jij als klant merkt er niets van, maar uitvoering is anders dan de verwachting. Dat doet er weinig toe, als het maar goed gebeurd.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dealers het slecht uitvoeren, maar andersom ook niet. Er zijn inderdaad partijen of monteurs die het niet al te nauw nemen, slecht voor het imago van de ruitenbusiness. Maar dat komt voor bij alle partijen, dus ook de dealer.

En oh zo belangrijk, infomeer je klant. Probeer de verwachting te peilen en geef op z?n minst een standaard uitleg. Want met de wilde verhalen die de ronde doen, zijn conclusies niet altijd terecht. En ik heb de wijsheid ook heus niet in pacht ;)

Mijn ervaring met de dealer is helaas bijzonder slecht. Altijd bij dezelfde Autotaalglas vestiging geweest en met de vorige IS200 dan toch een keer de dealer proberen, want het is tenslotte een Lexus dealer en de auto stond er toch. Dat werd meteen afgestraft. Lichte interieur en lak onder de vlekken, resten kit overal, krassen in mijn A-stijlen, plakband nog op de ruit, lijsten niet goed gemonteerd et cetera.
Zo, en nu is de mouw leeg?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Ik kan trouwens vertellen dat ik toch goede ervaringen heb bij Carglass. Vorig jaar ruit laten vervangen, via de site geboekt. Ze belden meteen erna om te verifi?ren welke ruit het was. Ze konden zien dat voor mijn auto (bij de vorige eigenaar waarschijnlijk) de ruit al een keer vervangen was door Carglass en op basis daarvan hebben ze dezelfde ruit besteld (Pilkington), deze hebben ze heel netjes gemonteerd inclusief alle nieuwe lijsten (volgens de monteur bij Carglass zat de inkoopprijs voor die ruit al op zo'n 700 euro...). Was er erg tevreden mee eigenlijk. (nu heb ik weer een klein sterretje en moet ik eens even een afspraak gaan plannen, maar goed.)
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Zo zie je maar weer. een bedrijf wordt afgerekend op ??n pipo die zijn werk niet fatsoenlijk doet. En die pipo kan bij de dealer of bij een glasspecialist werken. Ik kan geen kwaad woord zeggen over de diverse glasspecialisten.
Vraag wel altijd om een ruit van originele c,q eerste kwaliteit van een A merk. Er bestaan wel degelijk ruiten van mindere kwaliteit. Ik koop ze zelf voor de racers omdat die om de haverklap sneuvelen door steentjes uit de grindbak etc. Die ruiten koop ik voor 50 euro en eenzelfde van 1e kwaliteit/Amerk kost bijna 200 euro. Je kunt dus een boef treffen die een dure ruit bij de verzekering declareert en jou opscheept met een derdekeus/afgekeurde ruit die hij voor een paar knaken heeft ingekocht. Bij de grote spelers op deze markt zal dat niet of nauwelijks voorkomen. Maar wijs er vantevoren even op dat jouw auto je troetelkindje is en maak zonodig fotos van je dashboard,Astijlen etc om discussies achteraf te voorkomen. Ik maak regelmatig het tegenovergestelde mee.
De auto wordt met een bestaanded beschadiging gebracht en bij afhaling proberen ze mij er voor te laten opdraaien onder het motto dat ik er toch voor verzekerd ben. Ik inspecteer nu dus samen met een client de auto en maak fotos als ik de indruk heb dat ik met een miezemauzer te maken heb. Ik heb al met iemand te maken gehad waarvan ik de versnellingsbak had gereviseerd en die hij kwam terugbrengen omdat hij uit versnelling sprong.
Kan gebeuren en ik geef 2 jaar garantie. Maar bij demontage van het bakdeksel bleken mijn merktekens te ontbreken. Die sla ik in op een plek die niet zo maar te zien is. Meneer had een broer met dezelfde auto en dacht er zo twee voor de prijs van ??n gereviseerd te krijgen. Je moet dus zowel als consument als garagist op je tellen passen.
Lijkt me trouwens toch dat bij jouw auto sprake is van te weinig torsiestijfheid of er zit een laspuntje of een verstevigingribbel of iets dergelijks op een kritische plaats, waardoor de ruit op een specifieke plek puntbelasting krijgt. En dan is het pats. En dat blijft hij dan ook doen. Schriftelijk melden bij dealer en importeur lijkt me.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Ben benieuwd wat Lexus er van zegt en ik zou als ik jou was eens bij andere clubs/fora informeren of dit euvel zich vaker voordoet bij de 220D. Dit zijn nou echt waardevolle items voor een forum en zijn leden.
 

LexusIS220d

Nieuw hier
12 apr 2013
16
0
0
Ik heb online gezocht maar niet direct iets gevonden.

Ben even langs de Lexus garage geweest, ze hebben de ruit nagekeken en blijkbaar was er toch kleine impact van een steentje juist onder de ruitenwisser. Van daaruit is de barst dan ontstaan. Kostenplaatje: 1000 euro BTW incl.

Ook even bij Carglass nagevraagd, kostprijs: 1200 euro BTW incl.

Daarna even naar verkoper van wagen gebeld (tweedehands), kostprijs: 400 euro BTW incl. Dit is zegt hij de garageprijs, schandalig hoeveel winst ze hierop maken dus...