IS300 Radio ontvangst niet zoals gewenst

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
We hebben onze IS300 nu een paar weken. Echt een heerlijke auto. De dealer heeft er wel 2 nieuwe Xenon pitten ingezet. Die vielen na 5 resp. 20 min uit uit (eerst rechts, daarna links). Maar dat is zeer correct en snel opgelost door Toyota Meppel. Daarna alleen maar heerlijke km's gemaakt.

Nou zitten we eigenlijk met 1 klein irritatie puntje. De radio ontvangst van de originele radio is prima, alle zenders worden netjes gevonden. Echter het is net of de zenders net niet exact staan. De bas valt half weg in een soort statisch gekraak. Is dit een bekend iets en is het te verhelpen? Het is lastig te omschrijven. Wellicht weet iemand wat we bedoelen?
 
21 jan 2014
250
17
0
Mijn IS300 (uit 2002) had een soortgelijk probleem met de originele radio/cd uit. Weken alleen de CD speler gebruikt tot ook deze het begaf.

Toen het geheel vervangen door een Pioneer Dubbel DIN set. Wel was er een hindernis te nemen omdat het syteem van de auto per speaker een eigen verstreker heeft en er een filter tussen moest.

Geheel gedaan bij ICE in Zwolle.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Staat er wel 12v op de antenne voet? Ik hoor ook veel over het feit dat de antenne kabel kan storen omdat hij dezelfde route aflegt als de 12v.
Als je hem op fm hebt staan en je stelt je spiegels hoor je dit dan door de speakers? Dit had ik namelijk
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
De radio-eenheid is geheel gedemonteerd en opgestuurd naar Duitsland. Wordt door Toyota Meppel onder garantie opgepakt (netjes). Wilde op een bepaald moment ook alleen maar Cd's afspelen als alles "warm" was. Radio ontvangst leek langzaam maar zeker beter te gaan. Het viel me wel op dat met een zware bas, de km teller schokkerig begon te bewegen (lijkt idd. wel een massa probleempje)