nieuwe radio plaatsen is200 bj2000

david

Nieuw hier
2 feb 2017
4
0
0
Hallo, ik heb sinds enkele jaren een Lexus is200 van bouwjaar 2000, echt een topwagen!
Helaas heeft hij ook zijn minpuntjes, zoals zovelen hier op dit forum hebben voorgehad en dat is de radio, deze is al de 2e originele radio die er is in geplaatst. Deze werkt nog prima maar je hebt er geen usb of andere mogelijkheden bij.
Ik heb reeds een fm-transmitter gehad, deze ging goed voor een tijdje maar doet nu niets meer, een nieuwe doet ook niets. Vervolgens heb ik via www.dsound-shop.com een audio interface getest, die achteraan in de radio word ingeplugd, deze wou ook niet werken.

Nu heb ik een dd kenwood radio gekocht, met een iso-stekker van toyota maar deze past niet in de originele stekker van de radio, ik heb de sport uitvoering en dus ook de versterker achter het handschoenkastje. Volgens de winkel hebben ze er geen oplossing voor om de radio werkend te krijgen.
Hier op het forum heb ik al veel gelezen over een bypass en toestanden maar ik snap er niet veel van. Graag zou ik ?n de kenwood ?n de originele versterker willen gebruiken want de sound die hij origineel heeft is super!

Via een forum in amerika heb ik gezien dat je deze stekker kan gebruiken
http://www.benl.ebay.be/itm/Car-CD-...614508?hash=item565645fbec:g:5XMAAOSwawpXwDqF
maar ik denk dat deze gebruikt word als je de versterker niet meer wilt gebruiken.

Op dit forum hebben ze het over de iso-stekker van een land cruiser die dan vanaf de versterker terug naar de radio gaat?

Zou er iemand mij wat meer info kunnen geven over deze aanpassing? Ik weet niet of er nog iemand daar mee bezig is want de berichten van covko en patriekske zijn al van oktober 2014..

Lexus-groeten, David
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
https://www.caraudioshop.nl/iso-kabe...rch=7004.200-0 Nu hebben ze deze,had ik vroeger niet,normaal is het hiermee plug and play met deze stekker en heb je die van de land cruiser niet meer nodig en kan je deze op de originele stekkers van de radio aansluiten.

Met de land cruiser stekker werktte bij mij alles echt perfect en had de indruk dat de versterker nog meewerkte want hij was luider dan de originele radio
 

david

Nieuw hier
2 feb 2017
4
0
0
Hmm ik denk dat deze ook niet gaat passen, de stekker die er bij mij in steekt is er maar 1, met 13 aansluitingen, die je laat zien heeft er maar 10 en nog een aparte met 4 aansluitingen?
Maar werkt eentje van een land cruiser dan ook?
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Met de stekker van een land cruiser onderbreek je de originele bekabeling en moet je zelf kabels van de versterker naar de radio leggen. Ik zal proberen dinsdag bij mijn is300 duidelijke foto's te nemen want heb mijn auto dan pas nodig. De versterker zit aan de passagiersruimte op de a stijl bevestigd. Je bent natuurlijk ook welkom maar is 1u rijden,als je de onderdelen hebt wil ik gerust de plaatsing doen of bijstaan
 

david

Nieuw hier
2 feb 2017
4
0
0
Hej, super, dat kan wel eens helpen! Zelf ben ik ook al op onderzoek geweest en heb de versterker gevonden, alleen lijkt hij mij nogal onbereikbaar voor verdere installatie. Indien jij het ziet zitten om mee te helpen aan de plaatsing kom ik er graag eens mee langs!
 

david

Nieuw hier
2 feb 2017
4
0
0
Ja! Ik ben heel content, covko heeft zijn oude kabelboom die dat tussen de versterker en de radio (die hij zelf heeft gemaakt) in mijn is200 geplaatst.
Dit werkt van bij het begin heel goed, en nu nog steeds! Nogmaals bedankt covko!
Verder heb ik nog een woofer en versterker in de koffer geplaatst voor toch nog iets meer bass te voelen:p
Nu ben ik nog op zoek naar een embleemloze grill en eens kijken wat ze zoal hebben als achterlichten, ik vind de originele nogal hard afsteken op de carrosseriekleur..