Alarm is300

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Iemand een idee waar de sensoren zitten of hoe het alarm werkt? Mijn trouwe 4 voeter blijft normaal in de koffer zitten maar besloot vandaag eens over de achterbank te kruipen waarbij de auto zeer goed van zich liet horen. Ik had zelf geen idee dat dit aanwezig was:oops:
 
21 jan 2014
250
17
0
Hallo Covko, \
Het is de vraag wat voor alarm er inzit. Ik begrijp van de dealer dat deze altijd door naderhand zijn ingebouwd en dat de dealer de keuze had in merken en systemen.
Toen het alarm in mijn IS300 Sportcros op hol sloeg en te pas en te onpas afging heb ik het signaal naar de alarmhorn en knipperlichten uit laten schakelen.
? 35,-. vervangen van de unit en opnieuw programeren werd begroot op ?550...
Voor een auto uit 2001 weet ik beter investeringen voor zo'n bedrag.
Erik
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Hallo Covko,

Volgens mij zijn er in de IS200/300 1e generatie 2 soorten originele alarmsystemen toegepast: met extra claxon (1e type) en piezo sirene (latere modellen). De piezosirene is in de auto gemonteerd aan de rechterzijde (ter hoogte van het achterscherm) en heeft een eigen backupvoeding (NiMH accu). Er zijn 2 'courtesy' schakelaars (motorkap en achterklep) die het alarm triggeren en een ultrasoon detector (binnenverlichting). Ultrasoondetector is uitschakelbaar via afstandsbediening portiervergrendeling. De versie's met alarminstallatie hebben tevens een ander type 'anti-theft' unit, waarschijnlijk is dit alleen een software aanpassing in de ECU van deze unit.
Ik ben zelf nog nooit een IS200/300 tegengekomen met origineel alarm overigens, wellicht op de meeting aanstaande zondag!
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Erik de Fotograaf Alles werkt voorlopig perfect. Was alleen verbaasd dat er 1 aanwezig was. Uitschakelen is bij mij kostenloos want heb het matriaal om het zelf te doen. Bij Lexus gooien ze er niet naast met de prijzen en voor de sportcross is er bijna niets meer leverbaar.
toyboy Als het alarm in werking treed is het enkel de claxon die werkt. Hij is van 2002 dus veronderstel dat het het eerste systeem zal zijn. Het is van het ogenblik dat ze over de achterbank springt dat het in werking treed. Probleem is dat ik geen enkel hondenrek vind die in mijn auto past met het lage dak en de rare vorm van de dakbekleding door de gordel voor de middelste plaats. Ik vermoed dat deze origineel is maar dit moet ik via chassis eens opzoeken


Beiden alvast bedankt voor de reactie
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Hiebij een paar schema's waarbij mij niet exaxt duidelijk is om welke bouwjaren het gaat ...
 

Bijlagen

  • Theft system.pdf
    103 KB · Weergaven: 83
  • l_14.pdf
    21,3 KB · Weergaven: 58
  • r_13.pdf
    25,8 KB · Weergaven: 69