Probleem cd-speler / inbouw aftermarket

zenmaster

Nieuw hier
29 okt 2017
2
0
0
Hey jongens, zal mij eerst voorstellen, nieuw hier. Ik heet Stephen, 34 en net een IS 200 van 2004 gekocht.

Heb al wat gezocht op Google en gezien dat er veel problemen zijn met de cd-speler. De mijne dus ook. Ik krijg een melding "error 1". Heb de lens al gepoetst, maar geen succes. De lader werkt wel nog. Ik wil liefst de originele radio en cd-lader behouden, maar dat gaat waarschijnlijk niet te betalen zijn. Dus ben ik nu op zoek naar een manier om een aftermarket toestel in te bouwen.
Ik heb achteraan 3 stekkers (vrouwtjes), en er zijn er twee aangesloten. Op de derde zit alleen 1 kabel op een 1 pen...(?)
Volgens de dealer heb ik volgens mijn chassisnummer ook een versterker. Hoe kan ik nog zien of ik premium audio heb? Heb tweeters, maar heb nog niet gekeken naar de rest van de speakers. Volgens mij gewoon 6. Heb geen navigatie.

Kan ik met de ISO adapter met twee stekkers gewoon alles laten werken?
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Heb je een module voor nodig van beatsonic als je alles origineel wil laten werken(heb nog 1 te koop met inbouw kit) of je neemt een versterker bypass
2e stekker is voor de cd lader maar deze gaat niet werken met een aftermarket radio
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Ik wil liefst de originele radio en cd-lader behouden, maar dat gaat waarschijnlijk niet te betalen zijn.

Gewoon op zoek gaan naar een gebruikte, heb ik ook gedaan. Prijzen vallen best mee ! Je kunt als je je dashboard kastje opent aan de rechterkant een versterker zien zitten. En je kappen waar je hoedenplank speakers onder zitten zijn anders. Zo kun je zien welk systeem je hebt.
 

zenmaster

Nieuw hier
29 okt 2017
2
0
0
Bedankt mannen. Ik heb nu voorlopig een Yatour aangesloten om toch mp3 te kunnen spelen voorlopig. Door die aan te sluiten heb ik wel gezien dat mijn lader niet aangesloten is (?) Ik vind ook niet direct de stekker. Ik heb drie aansluitingen op mijn radio zoals ik al zei. Twee links en 1 rechts. In de rechtse moest ik de Yatour aansluiten. Daarin stak wel 1 los pennetje en dat lijkt naar een oude Bluetooth module te gaan. Ook een hoop kabels die niet origineel zijn die afgetakt zijn van de radiobekabeling. Moet ik nog eens los solderen als ik tijd heb.
Weet iemand waar juist elke van de drie stekkers voor dienen?