Velgen worden snel vuil

ron66

Hoort erbij
23 jun 2019
79
5
0
Hallo 2500km terug zijn remblokken rondom
vervangen, maar wat geven die zwart vuil af zeg.hebben alle is dat
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Gewoon het nieuwe rijden toepassen en niet zo veel de remmen gebruiken; vooral anticiperen, uitrollen en afremmen op de motor.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ja....maar de hoeveelheid is sterk afhankelijk van hoe vaak en hoe hard je remt en van de slijtvastheid van je remblokken. Je zult er dus mee moeten leven, al kan een aanpassing van de rijstijl de mate van slijtage wat verminderen.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Is dit je eerste hybride?
Als je niet in de zgn ?Sport? modus rijdt, en dus geen toerenteller ziet,
dan heb je dus de econ-meter naast je snelheidsmeter zichtbaar.

Als je, zoals Arbitrator terecht schrijft, anticiperend rijdt dan ga je verder van tevoren afremmen.
En wel zo, dat de eco-meter niet helemaal tot onderin zakt.
Maar zo tot maximaal tot de ?E? van het woordje CHARGE.
Als je op die manier remt gebruik je niet de remblokken/schijven, maar rem je regeneratief.
Je velgen blijven zo langer schoon.
En de accu wordt maximaal opgeladen.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Is dit je eerste hybride?
Als je niet in de zgn ?Sport? modus rijdt, en dus geen toerenteller ziet,
dan heb je dus de econ-meter naast je snelheidsmeter zichtbaar.

Als je, zoals Arbitrator terecht schrijft, anticiperend rijdt dan ga je verder van tevoren afremmen.
En wel zo, dat de eco-meter niet helemaal tot onderin zakt.
Maar zo tot maximaal tot de ?E? van het woordje CHARGE.
Als je op die manier remt gebruik je niet de remblokken/schijven, maar rem je regeneratief.
Je velgen blijven zo langer schoon.
En de accu wordt maximaal opgeladen.

Mooi verhaal, maar (aan de foto te zien) betreft het een IS250...
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Het merk remblokken kan wat uitmaken. Maar je zou ook een coating op je velgen aan kunnen brengen. Verder kun je ook nog een goede velgreiniger als Alu Teufel of Non Ferro o.i.d. kunnen gebruiken. Die lost de deeltjes van het remstof op en maakt het heel eenvoudig ze schoon te maken. Is geen goedkoop spul, maar werkt goed.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Gewoon het nieuwe rijden toepassen en niet zo veel de remmen gebruiken; vooral anticiperen, uitrollen en afremmen op de motor.

Vooral dit toepassen ja, ik onderschrijf wat Arbitrator hierboven zegt; anticiperend rijden, vooruit kijken en vroeg ?t gas loslaten. Dat ding rolt soepel genoeg om uit te zeilen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

ALL*S*T*A*R*S*

Nieuw hier
11 mrt 2021
5
13
3
net nieuw hier maar ik zie een hoop reacties die absoluut geen soelaas of oplossing bieden voor het vraagstuk.
Veel remstof afgifte is afhankelijk van het materiaal waar de remschoenen van zijn gemaakt op de remblokken. Bijna alle standaard remblokken hebben organisch materiaal of semi-metaal. Dit zorgt dat je schijven langer mee gaan (schijven zijn meestal duurder dan blokken), maar de blokken slijten sneller. Vandaar dat vieze hardnekkige stof!

Als je praktisch geen remstof wilt moet je overstappen naar remblokken met ceramische remschoenen. Remmen stukken fijner en je poetst letterlijk 20x minder je velgen. Wil zelf nooit meer wat anders ;)