Stotter koude start

Tom90

Nieuw hier
3 apr 2020
4
1
0
Hallo allen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum (nog nooit wat gepost ;) ) , ben zelf in het bezit van een rode Lexus IS250 2006 AUT, naar volle tevredenheid.

KM stand: 226.200

Het enige onderdeel wat vervangen is: Uitlaat vanaf de CAT helemaal van RVS.

Maar nu heb ik al een tijdje in de koud dus onder de 10 graden, dat het starten anders gaat dan normaal:
Na de start rond de 1000 RPM zakt hij naar ~600 RPM. Daarna wiebelt hij heen en weer in de toeren met een beetje gestotter en gaat weer terug richting de ~ 1400 toeren.

Wanneer het dus warmer is +10 merk je hier helemaal niks van en is er niks aan de hand.

Het gasklephuis is al gereinigd en gereset. Helaas zonder resultaat. Bij Lexus wisten ze het ook even niet meer.

Iemand nog een idee wat het kan zijn? Onderhoud is telkens netjes gebeurd volgens schema.

Dank alvast :)
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Wat voor benzine octaan getal tank je? Ik merk met huidige E10 dat mijn motor (CT200H) beduidend slechter loopt op een koude start dan wanneer ik E5 tank. Heb je ook al een keer een reiniger erbij gegooid na tanken? Wil soms ook helpen.
 

Tom90

Nieuw hier
3 apr 2020
4
1
0
Ik tank sinds de omslag naar E10 eigenlijk alleen maar V-Power van Shell. Daarvoor enkel E5 omdat E10 niet geschikt is voor dit type motor.
Bij de laatste beurt is er wel een reiniger doorheen gegooid voor de injectoren door Lexus, maar dat had helaas geen effect.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlueyCT200

Tom90

Nieuw hier
3 apr 2020
4
1
0
Beetje laat, maar bleken toch erg verouderde bougies in te zitten. Na het vervangen hiervan bij Lexus (slik) is alles weer zoals het hoort :)